NS retourtje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

NS retourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:58

Weet iemand hoe dit zit? Gister heb ik een retourtje gekocht voor de trein, maar onverwachts geen gebruik gemaakt van de terugreis. Kan ik mijn kaartje dan een paar dagen later nog gebruiken om terug te reizen? Ik heb hem netjes uitgecheckt toen ik uit stapte.

Celiien

Re: NS retourtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:59

Ligt eraan, heb je een retour gekocht met een vaste datum ?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:01

Celiien schreef:
Ligt eraan, heb je een retour gekocht met een vaste datum ?

Er staat wen datum op ja.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:02

Dan kan het helaas niet

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:04

Dan kan het idd niet. Met een datum erop kan het van (bijvoorbeeld 26.06.2015 00:00 tm 27.06.2015 04.00. 28 u zegmaar is hij geldig!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:04

Gianti schreef:
Dan kan het helaas niet

Wat een smerige geldklopperij.. Ik pak voortaan de auto dan wel. Stukke goedkoper :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:06

Waarom is dat nou weer geldklopperij. :') Je kan het ook zien als 'dommigheid' van jou,
je had ook 2 enkele kaartjes kunnen kopen, ben je tegenwoordig net zo duur uit als een retourtje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:06

Cubone schreef:
Gianti schreef:
Dan kan het helaas niet

Wat een smerige geldklopperij.. Ik pak voortaan de auto dan wel. Stukke goedkoper :)

Meer een kwestie van opletten wat je doet. Je kiest zelf voor een kaartje met datum.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:07

Tot is het, maar om het nou smeriger geldklopperij te noemen.. als je naar concert/bios gaat, kan je met een kaartje voor bepaalde dag ook niet een andere dag terecht

Muisbal

Zijn niet voor niets DAGretours of soms weekendretours... Is toch niet zo heel vreemd dat hij dan buiten de aangegeven datum niet meer geldig is? :')

__Sannne

Niks geldklopperij, jij koopt een retourtje voor die dag. Dat jij van de terugreis die dag geen gebruik maakt, kan de NS ook niks aan doen ;)

kelliiee1993

Waarom smerige geldklopperij?

In de meeste gevallen is het vanzelfsprekend dat je met de trein ook teruggaat. Ns kan er niets aan doen dat jij toevallig niet met de trein terug bent gegaan.
Als je wel van te voren al weet dat je niet teruggaat is het slimmer om een enkeltje te kopen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:08

Cubone schreef:

:oo

Het heet niet voor niets een DAGretour... :D Beetje vreemd om iets geldklopperij te noemen terwijl je zelf niet oplet. :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:12

_O-
Want als je een kaartje voor een musical koopt op datum X en je komt op datum Y, is het natuurlijk ook geldklopperij als je dan niet binnenkomt :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:37

Met twee enkele kaartjes ben je hoe dan ook duurder uit, omdat je per kaartje 1 euro toeslag betaald voor die chip die er in zit. Daarom vind ik het ook stom. Je betaald immers om retour te rijden, je MOET inchecken, anders krijg je een boete, dus ze weten dat je de retour niet hebt gebruikt. Daarom vind ik het geldklopperij. Die datum hoort er daarom überhaupt niet op te staan naar mijn mening.

Ik vind de vergelijking met een musical, theater etc. ook niet passen. Dat is toch echt wel een heel andere situatie dan in het ov.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:43

Misschien handig om van te voren de voorwaarden te lezen!!! Je krijgt de geledenheid om tot 04:00 terug te reizen.... is toch echt aan jou of je dat wel of niet doet, en niet aan de ns! En je kiest er zelf voor om te reizen met de trein en de kosten die dat met zich meebrengt weet je van tevoren. Enne ik denken dat je liever die ene euro extra betaald dan de 35 euro bovenop de ritprijs?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:47

Cubone schreef:
Met twee enkele kaartjes ben je hoe dan ook duurder uit, omdat je per kaartje 1 euro toeslag betaald voor die chip die er in zit. Daarom vind ik het ook stom. Je betaald immers om retour te rijden, je MOET inchecken, anders krijg je een boete, dus ze weten dat je de retour niet hebt gebruikt. Daarom vind ik het geldklopperij. Die datum hoort er daarom überhaupt niet op te staan naar mijn mening.

Ik vind de vergelijking met een musical, theater etc. ook niet passen. Dat is toch echt wel een heel andere situatie dan in het ov.

Grote kans dat je idd ooit een terugreis zal nemen, maar dan is het geen retourtje meer, dus kost het idd een euro meer.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:47

Cubone schreef:

Dat jij het niet met die regeling eens bent wilt niet zeggen dat het geldklopperij is. Je koopt een DAGretour. Die is dan ook voor die DAG geldig. Of je dat nou leuk vindt of niet. ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:49

Gewoon overzicht aanschaffen anders.. bespaar je die euros voor het kaartje

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:51

Achja, ik zal wel een zeur zijn. Maar ik vind gewoon als ik 10 euro betaal voor een ritje van 20 minuten, dat dat belachelijk veel geld kost en dat ondanks de DAGretour daar best een stukje service bij mag komen. Maar ik heb mijn besluit al genomen. Ik ga niet meer met de trein. Simpel zat :)

En een ov kaart heb ik gehad. Die is gestolen nadat ik er 50 euro op had gezet, kwam er in de trein achter. Werd gecontroleerd en kreeg er een boete van 50 euro overheen *\o/* Heb hem netjes betaald, want ja. Ik had immers inderdaad geen vervoersbewijs al kon ik er niks aan doen. Maar doe het niet nog een keer. Dat was toen wel een HEEL duur ritje :')

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:56

En alleen je ov was gestolen? Dan vind ik een boete niet onlogisch. Iedereen kan dat zeggen. Als je hele portomonnee weg zou zijn dan kun je met een aangifte bij politie nog wel terugvordering krijgen als je ov-chipnummer weet. Zij kunnen namelijk zien dat je daarmee wel had ingecheckt. Maar dat is allemaal naderhand mogelijk.

En tja je dagretour dankt zijn prijs aan zijn naam.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:59

Cubone schreef:
Achja, ik zal wel een zeur zijn.

Een beetje wel ja ;) Ik ben het ook eens met de rest.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:10

future_vet schreef:
En alleen je ov was gestolen? Dan vind ik een boete niet onlogisch. Iedereen kan dat zeggen. Als je hele portomonnee weg zou zijn dan kun je met een aangifte bij politie nog wel terugvordering krijgen als je ov-chipnummer weet. Zij kunnen namelijk zien dat je daarmee wel had ingecheckt. Maar dat is allemaal naderhand mogelijk.

En tja je dagretour dankt zijn prijs aan zijn naam.

Ik heb meestal mijn OV kaart los in mijn jaszak zitten aangezien ik liever niet op drukke stations mijn gehele portemonnee tevoorschijn tover om mijn OV kaart te pakken. En daarbij scheelt het tijd met in/uit checken en controleren.
Zo heel gek vind ik het niet als alleen een OV kaart gestolen is. Wel heel vervelend overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:14

Cubone schreef:

Je kan ook overdrijven natuurlijk. Je hóeft geen wegwerp OV te kopen, je kunt ook een (anonieme) ov chipkaart kopen. Dat ie gestolen is geweest in het verleden is naar, maar daar kan dat Dag-retourtje niks aan doen natuurlijk.

Het heet niet voor niets een Dag-retour. De NS kan ook niet weten dat jij onverwachts ergens anders blijft slapen o.i.d. of er dus om een andere reden geen gebruik van maakt van de terugreis. Op een dag-retour kan en mag dus gewoon een datum staan; dat stond op de oude papieren kaartjes toch ook ? :')

En anders toch die 1 euro per kaartje extra voor lief nemen en volgende keer als je niet zeker weet of je gebruik maakt van het dagretour dus een enkele rit aanschaffen.

Bovendien heb je het over 'een paar dagen later'... Tja als je net iets later gebruik ervan wilt maken kan ik me nog voorstellen dat ze bij een NS service punt misschien nog wat voor je kunnen betekenen, maar met een paar dagen later kan je weinig gok ik zo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:09

je hoeft niet eens zo'n chipding te nemen want je kunt ook gewoon online een kaartje kopen en printen :)