Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Feit is dat elke eigenschap waardevol kan zijn, mits goed toegepast.
Sunrise_ schreef:Voor mijn gevoel ben ik aan het balanceren tussen het eigen maken van leerdoelen en het accepteren en waarderen van de persoon met de eigenschappen die ik ben. Op mijn studie worden allerlei kwaliteiten (die wel degelijk goed en belangrijk zijn) gepresenteerd als eigenschappen die je je eigen moet maken: leiderschap uitstralen, een sterke positie innemen in het team, je positie bepalen, etc. Het gaat hierin niet om het vakgebied, maar puur over de omgang met collega's. Misschien herken je het wel.
Citaat:'Introversie - samen met haar neefjes gevoeligheid, serieusheid en verlegenheid - is tegenwoordig een tweederangs persoonlijkheidstrek, ergens tussen teleurstelling en pathologie'. Extraversie is de standaard waaraan iedereen moet voldoen.
Debbels schreef:Ik ben ook een introvert persoon en krijg vaak te horen 'praat eens wat meer', 'zeg jij ook eens wat'. En áls ik dan wat zeg is het 'hèhè, je zegt ook eindelijk een keer wat.' Ik heb niet altijd de behoefte om mijn mening te delen en ga conflicten dan ook zo veel mogelijk uit de weg, vind het zonde van mijn energie.
Vaak krijg ik ook als feedback in bijvoorbeeld projectgroepen dat ik wel wat meer de leiding mag nemen. Persoonlijk vind ik dat niet nodig als er al 2 anderen zijn die de leiding op zich willen nemen. Als het nodig is doe ik het ook echt wel, geen probleem, maar op de een of andere manier is dat voor anderen lastig te begrijpen?
Beetje raar verwoord allemaal, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.
Vind het soms best lastig en dan zou ik ook best wat meer een extravert persoon willen zijn, maar dat zit gewoon niet in me.
Niwla schreef:Debbels schreef:Ik ben ook een introvert persoon en krijg vaak te horen 'praat eens wat meer', 'zeg jij ook eens wat'. En áls ik dan wat zeg is het 'hèhè, je zegt ook eindelijk een keer wat.' Ik heb niet altijd de behoefte om mijn mening te delen en ga conflicten dan ook zo veel mogelijk uit de weg, vind het zonde van mijn energie.
Vaak krijg ik ook als feedback in bijvoorbeeld projectgroepen dat ik wel wat meer de leiding mag nemen. Persoonlijk vind ik dat niet nodig als er al 2 anderen zijn die de leiding op zich willen nemen. Als het nodig is doe ik het ook echt wel, geen probleem, maar op de een of andere manier is dat voor anderen lastig te begrijpen?
Beetje raar verwoord allemaal, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.
Vind het soms best lastig en dan zou ik ook best wat meer een extravert persoon willen zijn, maar dat zit gewoon niet in me.
Ja! Dit! Ik heb ook gewoon niet ieder moment van de dag zín om te praten.
Ik ben inderdaad ook niet verlegen en ben goed en sociaal met klanten, maar over koetjes en kalfjes praten is vaak niet echt mijn ding.

vergeet gewoon te vragen hoe mensen het hebben gehad op vakantie ofzo. Maar zeg wel wat ik vind. Is soms niet zo handig en zou soms juist wat introverter willen zijn zodat ik juist wat meer tijd heb om me in te leven. Weet niet of jullie dat snappen
lieveli schreef:Ik ben enorm extravert en ik kan slecht opschieten met introverte mensen. Maar typen op mijn tel is frustrerend dus ik zal morgen uitgebreid reageren.
Voor nu: introverte mensen maken me ongemakkelijk.

lieveli schreef:Ik ben enorm extravert en ik kan slecht opschieten met introverte mensen. Maar typen op mijn tel is frustrerend dus ik zal morgen uitgebreid reageren.
Voor nu: introverte mensen maken me ongemakkelijk.