Slechte ervaring met Epplejeck Amersfoort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Slechte ervaring met Epplejeck Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:13

Hoi, 2 weken geleden kocht ik een nieuwe rijbroek van het merk Montar ter waarde van 130 euro. De volgende dag mijn mooie nieuwe rijbroek aangetrokken om een rondje bos te doen. Eenmaal van het paard af zag ik een grote ruwe plek op mijn bovenbeen zitten, zie foto. Ik netjes gebeld met EJ en werd afgewimpeld dat die beschadiging door mijn rijzweep kwam! Ze wilde Montar wel bellen maar ik moest maar niet denken dat ik een vergoeding kreeg! Wat een service om dat zo te zeggen! En ja hoor maandag kreeg ik bericht het wordt niet vergoed en als aalmoes kon ik een waardebon van 15 euro krijgen dat van een broek van 130 euro... Ben hiermee niet akkoord gegaan en heb gevraagd of ik de correspondentie van de contact persoon bij Montar kon krijgen wilde zelf gaan bellen, tot op heden geen reactie terug van Epple Jack.. Vandaag de rijbroek maar weer aangetrokken en toen zag ik weer 2 plekken met pullen zowel op mijn linker als rechter bovenbeen ter hoogte van mijn lies, inmiddels dus nu 3 plekken. Ze kan nu niet zeggen komt door je zweep want ik ree niet met zweep. Ik rij al jaren paard heb heel wat rijbroeken versleten maar nog nooit en te nimmer zulke plekken op mijn rijbroeken gehad. Nu mijn vraag zijn er meer mensen die dit dezelfde Euffel hebben?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 23-06-15 13:57, in het totaal 5 keer bewerkt

Destination

Re: Slechte ervaring met Epple Jack Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:14

Ik zie geen foto? :+
Maar echt service is het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:16

Misschien even je OP aanpassen, Met alinea's en je spelling na kijken.
Ik neem aan dat je niet met een rokbroek rijd en de winkel waar je over spreekt heet niet epple jack.

Verder is het wel heel vervelend, wat er gebeurd is. Kun je niet beter even langs gaan in de winkel? Dat maakt vaak meer indruk.

Odysseus

Re: Slechte ervaring met Epple Jack Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:20

Terug gaan naar de winkel. Je hebt wettelijk gewoon recht op reparatie of vervangend product tenzij de verkoper onomstotelijk kan aantonen dat het door verkeerd gebruik komt. En aangezien je gewoon moet kunnen rijden met een zweep, lijkt het mij dat EJ geen poot heeft om op te staan :)

XxLMMxX

Re: Slechte ervaring met Epplejeck Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:23

Rijbroek even niet meer dragen en het eerst gaan oplossen. Anders wordt t uiteindelijk gezien als normale slijtage en dat is het niet

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:24

Als je klachten hebt moet je niet gaan rijden... Eerst oplossen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:24

Precies, met gewoon gebruik mag een product niet zo snel kapot gaan/beschadigen,.

Zweep is gewoon gebruik. Google even op consumentenrecht, en/of garantie en print dat uit.

En rij er nu even niet meer mee, ga zsm naar de winkel.

fopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:31

Montar rijbroeken zijn echt slecht van kwaliteit. Mijn dochter en ik hebben beide een montar rijbroek en hetzelfde probleem. Voor mij nooit geen montar meer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:35

Och, vind de service van EJ helemaal prut. Heb een keer in Zwolle een regendeken gekocht waarbij de volgende dag de singel al los was. (Naad gewoon niet goed vastgestikt). En no way dat ik geld terug kreeg of een andere deken, of dat ze hem lieten maken op hun kosten.
Nee hoor, ik koop niet meer bij EJ. Waardeloze service.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:37

Hmmm, ook niet zo'n goede ervaring hier met EJ. Heb mij ook voorgenomen daar niet meer te kopen. De service is inderdaad niet goed, vooral als je een klacht hebt oid.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:38

Krijg de foto niet geplaatst hier

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:42

En niet montar is verantwoordelijk voor een vergoeding ja of nee maar de winkelier! Die zou het wel. Weer kunnenverhalen bij de leverancier maar daar heb je als consument niets mee te maken. Dat winkels dit nogaandragen als excuus niet te vergoeden is echt tegen de wet!!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:47

Leeshet stuk consumentenrecht goed door print het desnoods uit, ganaar de winkel en sta erop dat dit opgelost wordt. Zo niet vragen naar iemand die hoger in functie staat en het gesprek opnemen met je telefoon( wel melden dat je de reactie van het betreffende personeelslid opneemt en vraag naar de naam) als dat niet helpt kan je dit voorleggen bij het hoofdkantoor en mocht dat ook allemaalniet helpen zou ik de media op zoeken. Zijn ze helemaal gek geworden om hun klanten zo te behandelen!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:56

Standaard reactie van de EJ... Helaas hier hetzelfde verhaal -O- Maar dan met een hoofdstel. Ze kijken gewoon naar iets wat in de buurt zit van de schade en dan komt het daar door. Of dat nou mogelijk is of niet. En wil je dan iemand anders er naar laten kijken, dan kan dat niet, want ze moeten vertrouwen op hun collega's.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:58

Ik vind EJ Amersfoort ook geen gezellig bedrijf. Ben er wel geteld 1 keer geweest, maar dat was ook gelijk de laatste keer. Personeel wilde totaal geen tijd voor mij vrij maken en toen ze dat uiteindelijk wel deden was het met duidelijke tegenzin. Ze wilde niet eens blijven stilstaan, terwijl ik mijn vraag stelde maar liep gewoon door naar een andere klant.

Daarbij klopt het inderdaad wat Hesterve zegt, de winkel is eind verantwoordelijk en die kan de klacht dan bij de leverancier neerleggen.

Ik zou heel EJ passeren en op internet contact gaan opnemen met Montar. Heb ik destijds ook met Petrie gedaan toen een andere ruitersportzaak elke keer de verkeerde maten verstuurde/opnam waardoor tot 5 keer aan toe de laarzen niet goed werden aangepast. Uiteindelijk daar in de fabriek bij Petrie uitgenodigd en rondleiding gehad, laarzen volledig op maat gemaakt, voor de aanbiedingsprijs van de ruitersportzaak. Puik werk!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:01

En bedenk ook nog dat de eerste 6 maanden de winkelier moet bewijzen dat hetprobleem door onheus gebruik ontstaan is ( en in dit geval is het rijden met zweep geen onheus gebruik!! Stelletje ...

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:07

Ben je wel zeker dat dit geen gevolg is van velcro-sluitingen (bv aan je mouw) die tegen de broek geschuurd hebben ?

Mijn dochter heeft zo de mouw van een nieuwe t-shirt gehavend. Tijdens het rijden had haar bovenarm heel de tijd tegen de verstelbare velcro-sluiting van de body-protector gewreven/geschuurd.
In dat geval kan je het de fabrikant moeilijk kwalijk nemen, toch ?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:18

Velcro is dat klittenbandsluiting?

Mijn jas heeft geen klittenband sluiting heb een gladde jas aan van het merk br.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:18

Waarschijnlijk krijg je deze van Montar zelf wel vergoedt, tenminste dat had ik wel gekregen terwijl ik de broek al een half jaar had. De eerste lijn wat ik van Montar had waren wel veel slechte ervaringen over, was toen waarschijnlijk iets fout mee gegaan in de productie.

Een ding weet ik zeker; houdt geen klittenband tegen een Montar broek want dan krijg je inderdaad die pluisjes wat jij nu ook op je broek hebt. Lijkt alsof het stof daar niet tegen kan....

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:22

dynamiek schreef:
Velcro is dat klittenbandsluiting?

Mijn jas heeft geen klittenband sluiting heb een gladde jas aan van het merk br.

Jups, Vlaamse bewoording.

Goed, dat kan het dan toch al niet zijn. Het ziet me er sleet uit door wrijving. Vraag is alleen of de stof op die plek al zwak was of dat wat xPenny zegt : "...lijkt alsof de stof daar niet tegen kan..."

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:26

Het is een gebruiksvoorwerp ik neem aan dat dat toch van te voren getest wordt het stof?
Vooral juist in de paardensport en op stal moeten ze toch tegen een stootje kunnen neem ik aan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:29

Heb al van meerdere mensen gehoord dat de stof van de Montar rijbroeken erg tegenvalt.

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:32

Het ziet er idd uit als een klitteband beschadiging. Ben je niet aan het klitteband van je dekje oid blijven hangen?

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:33

Of handschoenen met klittenband sluiting?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:34

Als ze dat van te voren hadden verteld had ik nooit en te nimmer zo'n broek gekocht. Voor die 130 euro had ik twee goedkopere merk broeken kunnen kopen die zijn nog beter van kwaliteit.