Wie heeft het zelfde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Wie heeft het zelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 22:25

Hallo beste bokkers!
(Ik hoop dat het hier goed staat.)

Allereerst 1 waarschuwing: als je mijn OP hebt gelezen en je denkt dit is klaariekoek geliefde je gedachten hier niet neer te zetten. Je mening sta ik open voor maar breng dit alstjeblieft op een nette manier. Ik ben niet op zoek naar reacties als: " je bent gestoord". Hier ben ik niet naar op zoek. ;)

Oké, ik zoek mensen die dit ook hebben meegemaakt en er over zouden willen praten en ervaringen uitwisselen en mij misschien tips kunnen geven.

Ik heb als baby 5 maanden in het ziekenhuis gelegen omdat ik met 26 weken geboren ben, en 440 gram woog. Mocht je het hele verhaal willen weten pb maar.
Mijn tante was tevens mijn oppas. Toen ik kon praten zei ik altijd tegen haar en mijn ouders: " opa was bij het glazen huisje" (glazen huisje= covuese, weet niet hoe je het schrijft. Mijn opa is overleden toen mijn vader 8 was)
Nu heb ik een jaar geleden last gekregen van het gevoel dat mensen naar mij keken, achter mij liepen, wind die op speelde terwel alle ramen dicht waren. Kortom ik voelde me niet meer veilig en prettig thuis. We hebben toen een mevrouw ingeschakeld die mij hier mee kon helpen. Ze zei dat dit niet mijn opa was, wat ik dacht. maar dat ik vanuit het spoor bij mijn stal "geesten" mee neem naar huis die daar chillen. Ik ben wit licht, ik trek hun aan. Ik neem hun dus mee naar huis. Het was dus niet mijn opa, wel die chilgeesten. Die mevrouw heeft mij geleerd hoe ik mijn kamer moet zuiveren. Nu heb ik er weer last van. Steeds mij niet veilig voelen vooral op de boven bedieping. Ik wil het graag zuiveren maar ik vind het best eng en spannend. Mijn tante heeft dit ook. Met haar praat ik hier veel over.
Ik voel me ook niet echt vrolijk en lekker in mijn lijf de laatste tijd. Misschien komt het hier door...

Ik ben blij dit even te kunnen schijven. Respect als je dit hebt gelezen! Ik hoop op personen die iest soortgelijks mee gemaakt hebben of personen die tips hebben.

Veel groetjes Yenniffer.

Sem_

Re: Wie heeft het zelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:51

Lastig TS! Kan je tante je niet helpen met zuiveren? Dat voelt misschien prettiger. :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:51

Dit is lastig inderdaad, ik kan het met communiceren via een ketting.
en ik zie af en toe ook dingen of hoor ze wel eens, zo was ik laatst bij een graf van een persoon die ik kende en ik hoorde heel duidelijk baby gedrabbel, er was helemaal niemand. Heb ze wel vaker gehoord en altijd dat baby gedrabbel.
ook gaan hier kastjes open en dicht, een koffie apparaat gaat lopen. Ik kijk er niet van op omdat ik er open voor sta maar als je dat niet wilt is dit lastig.
Lastig als je hier niet mee 'gestoord' wilt worden inderdaad.
Kan iemand anders je kamer niet zuiveren als je dit zelf niet aandurft.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 22:54

Was ik ook al aam het denken maar ik wil dit heel graag zelf kunnen en doen. Mensen noemen mij soms een gek persoon omdat ze dit zelf niet kunnen in denken. Ik heb bepaalde stenen onder mijn bed dat mijn bed echt mijn plek is. Daar komen de geesten dan ook niet. De rest van de kamer wel. :(

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:58

als je het niet alleen durft, vooral niet alleen doen. Doe het samen met iemand die er iets verstand van heeft :)

veel mensen vinden het inderdaad raar. Een vriendin van mij had er ook heel veel last van net als jij, die nam ook alles mee naar huis. Ze heeft veel hulp gehad :j

Mijn moeder is er ook gevoelig voor. Ikzelf merk het wel eens, als ik er veel over praat dan 'voel' ik wel wat. Laatste jaren niet, ik hou me er niet meer mee bezig omdat ik het niet wil. Ik ben nogal bang aangelegd en dan trek je vanalles aan :)

Mocht je vragen hebben of zo dan mag je altijd een pb sturen :). Veel succes verder!!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:04

Heel herkenbaar! Ik durfde vroeger nooit naar boven alleen omdat ik altijd het gevoel had bekeken en achtervolgd te worden. Ook in de badkamer had ik dit gevoel heel vaak. Als ik in mijn bed lag dan zag ik schaduwen en had ik ook het gevoel bekeken te worden. Ik heb voor mezelf heel veel herhaald dat ze gewoon weg moesten gaan en dit heeft voor mij erg geholpen. Nog steeds 'voel' ik soms nog wat maar niet meer zo benauwend als vroeger

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:23

Heb altijd het vermoeden gehad dat ik ook zo iets had/heb. Vooral in het huis van mijn vader, meer bepaald in mijn slaapkamer. Dat het plots veel frisser was en ik en wind voelde. Ook het gevoel of er iemand bij me in de kamer was. En dan heb ik ook heel vaak in bed onder de lakens gelegen en gezegd dat ze moesten weggaan.
Nu ik op mezelf woon, heb ik hier geen last van.

Weet niet of ze dus huisgebonden zijn of eerder persoonsgebonden?
waarmee ik ook niet bedoel dat je moet gaan verhuizen hé :Y)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:26

Cas123 schreef:
Hallo beste bokkers!

Allereerst 1 waarschuwing: als je mijn OP hebt gelezen en je denkt dit is klaariekoek geliefde je gedachten hier niet neer te zetten. Je mening sta ik open voor maar breng dit alstjeblieft op een nette manier. Ik ben niet op zoek naar reacties als: " je bent gestoord". Hier ben ik niet naar op zoek. ;)

Oké, ik zoek mensen die dit ook hebben meegemaakt en er over zouden willen praten en ervaringen uitwisselen en mij misschien tips kunnen geven.

Ik heb als baby 5 maanden in het ziekenhuis gelegen omdat ik met 26 weken geboren ben, en 440 gram woog. Mocht je het hele verhaal willen weten pb maar.
Mijn tante was tevens mijn oppas. Toen ik kon praten zei ik altijd tegen haar en mijn ouders: " opa was bij het glazen huisje" (glazen huisje= covuese, weet niet hoe je het schrijft. Mijn opa is overleden toen mijn vader 8 was)
Nu heb ik een jaar geleden last gekregen van het gevoel dat mensen naar mij keken, achter mij liepen, wind die op speelde terwel alle ramen dicht waren. Kortom ik voelde me niet meer veilig en prettig thuis. We hebben toen een mevrouw ingeschakeld die mij hier mee kon helpen. Ze zei dat dit niet mijn opa was, wat ik dacht. maar dat ik vanuit het spoor bij mijn stal "geesten" mee neem naar huis die daar chillen. Ik ben wit licht, ik trek hun aan. Ik neem hun dus mee naar huis. Het was dus niet mijn opa, wel die chilgeesten. Die mevrouw heeft mij geleerd hoe ik mijn kamer moet zuiveren. Nu heb ik er weer last van. Steeds mij niet veilig voelen vooral op de boven bedieping. Ik wil het graag zuiveren maar ik vind het best eng en spannend. Mijn tante heeft dit ook. Met haar praat ik hier veel over.
Ik voel me ook niet echt vrolijk en lekker in mijn lijf de laatste tijd. Misschien komt het hier door...

Ik ben blij dit even te kunnen schijven. Respect als je dit hebt gelezen! Ik hoop op personen die iest soortgelijks mee gemaakt hebben of personen die tips hebben.

Veel groetjes Yenniffer.

Hoi, dat je 'geesten meeneemt'; dat soort geesten noemen ze lifters. Misschien kun je hier iets mee.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:33

Op jou leeftijd moet je dat niet alleen willen doen.
Je tante is een goed persoon om je daar in te helpen.
Mogelijk hoeft ze alleen aanwezig te zijn tijdens jou reiniging.
Maar doe het niet alleen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:35

Misschien is het ook handig om eens met een psycholoog te gaan praten, die dit soort dingen misschien weer voor je in een ander licht kan plaatsen en die je ook kan helpen met je angsten :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:38

Vjestagirl schreef:
Misschien is het ook handig om eens met een psycholoog te gaan praten, die dit soort dingen misschien weer voor je in een ander licht kan plaatsen en die je ook kan helpen met je angsten :)

Hier sluit ik me bij aan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:39

Ik heb het licht ook, maar mag en kan er nog niets mee. Wel heb ik er vrede mee en voel nog maar zelden wat sinds ik ze heb verteld weg te gaan. Zo lang je niet bang bent kunnen ze niets is me verteld, of het waar is weet ik niet maar voor mij heeft het geholpen ;)

Oja, en een psycholoog die je in je waarde laat is natuurlijk nooit een slecht idee.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:47

Cas123 schreef:
Hallo beste bokkers!

Veel groetjes Yenniffer.

Ik heb pb gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:27

Ik zou het niet zo snel bij geesten zoeken, maar als je je niet fijn voelt kun je ook het idee hebben dat je dingen ziet die er niet zijn. Ik zou ook zeker aanraden om hulp te zoeken in het reguliere circuit, daarna pas in het alternatieve circuit.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 10:29

Joolien schreef:
Ik zou het niet zo snel bij geesten zoeken, maar als je je niet fijn voelt kun je ook het idee hebben dat je dingen ziet die er niet zijn. Ik zou ook zeker aanraden om hulp te zoeken in het reguliere circuit, daarna pas in het alternatieve circuit.

Ik had het zelfde gevoel 1 jaar geleden. Ik voel me niet fijn door het gevoel dat iemand naar me kijkt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:30

Cas123 schreef:
Joolien schreef:

Ik had het zelfde gevoel 1 jaar geleden. Ik voel me niet fijn door het gevoel dat iemand naar me kijkt. :)

Dat kan prima, zat je toen ook niet lekker in je vel toevallig?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:30

Wij hebben ooit bij de kringloop een kast gehaald waar ook het een en ander aan 'vast' zat!
Wat witte salie branden en die door de kamer heen blazen? Het stinkt wel, maar schijnt goed te reinigen! Ook helpt het om wat manieren voor jezelf te zoeken om je 'af te sluiten' van dingen die je om je heen denkt te zien.

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:35

kan het niet helpen om je opa (ja die die overleden was) te vragen of ie op je wil passen? wij hebben een tijd gewoond in een huis met een 'huisgeest' en toen we aan elkaar gewend waren paste ze juist heel goed op ons

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:38

Cas123 schreef:
Joolien schreef:

Het klinkt misschien wat hard, maar je kunt het jezelf ook aanpraten. En als jij er bang van wordt en je er last van krijgt dan vind ik het niet gezond dat je tante het in stand houdt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 10:39

@ joolien, nee toen ook niet...
@Kiki, dat is een goede.
@veking, we gaa kijken of due vrouw nog een kan komen. Dankje.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 10:41

@lieveli, voor mij is dat gevoel er niet. Ik weet datik overgevoelig ben en ik deze dingen voel. Dit is door een proff gezegt/bewezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:43

Hallo TS,

Ik heb ook het gevoel dat er iets is/was in mijn slaapkamer.. gelukkig is het de laatste paar maanden weg, het is echt niet fijn en ik kan heel goed voorstellen hoe je je voelt.

Ik had altijd het gevoel vooral in de avond/s'nachts dat er wat rond dwaalde in mijn kamer. Ik heb laminaat en als je daar met je sok/pantoffel over heen glijd hoor je dat. Dat leek ik steeds te horen. Vlak voor mijn bed bij mijn voeteneinde en ook het geluid van pennen klikken. Ook had ik steeds het gevoel dat iemand heel scherp naar mij keek. Dit zijn geen fijne ervaringen.

Daarnaast had ik een keer een vage droom, ik was half wakker en iemand stormde ineens vanaf mijn voeteneinde op mijn gezicht af. Ik heb gekrijst en geschreeuwd. Het was zo eng.

Het ergste is ook nog, niemand geloofde me. Iedereen vond me paranoïde. Behalve mijn oma. Zij vertelde dat er jaren geleden een man in een huis in het veen leefde. Huis is afgebrand en man is overleden. Huis is opgebouwd en een nieuw gezin kwam er te wonen. Dit gezin is uiteindelijk uit het huis gevlucht. Ze konden er niet meer wonen, rare geluiden en gekraak...

Zo iets gelijks heb ik ook een keer gezien op een tv serie die dit soort dingen uitzend. Ging ook over een boerderij met paarden en elke nacht gebeuren er weer vreemde dingen. Paarden worden uit het niets verplaatst. Borden die op de trap staan worden ook opeens naar een trap hoger of lager geplaatst. Stenen vlogen op de hooizolder in het rond, huisdieren werden zo agressief dat ze weg moesten. Uiteindelijk bleek er een overleden man die vroeger in de boerderij woonde daar rond te spoken, die boerderij is vroeger ook verbrand met de man er bij. Volgens mij roken die mensen ook wel eens een brand geur.. maar dat weet ik niet meer zeker..

Ik snap niet dat mensen dit soort dingen op gaan zoeken, persoonlijk vindt ik dit dood eng en sta er echt niet voor open.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:45

Cas123 schreef:
@lieveli, voor mij is dat gevoel er niet. Ik weet datik overgevoelig ben en ik deze dingen voel. Dit is door een proff gezegt/bewezen. :)

Nou dan moet je het vooral opzoeken en op bokt topics gaan openen over hoe eng je het vindt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:58

Cas123 schreef:

Ik heb het idee dat je een beetje in een vicieuze cirkel zit. Jij hebt 'iets' gezien waardoor je het gevoel hebt dat je constant word bekeken -> Je tante en de vrouw die je kamer zuiverde bevestigden jouw angst waardoor je mogelijk nog meer angst hebt gekregen.

Het niet goed in je vel voelen en niet vrolijk zijn kunnen heel goed de gevolgen zijn van jouw angst. Een psycholoog kan je helpen om uit die cirkel te stappen. Zij staan er ook 'neutraal' in.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 11:08

Dankje