Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

KoudbloedKim schreef:Dat is wel balen.
Ik zou even bellen als ik jou was of het ook zonder kan en anders zul je eerst een nieuwe ID aan moeten vragen.

lifeofmarit schreef:Rijbewijs mag je je ook niet mee identificeren. Heb je destijds aangifte gedaan van je ID kaart?
Emmaa_ schreef:Zo komt het wel over uit wat er in de brief staat.[naam] schreef:Dat is wel balen.
Ik zou even bellen als ik jou was of het ook zonder kan en anders zul je eerst een nieuwe ID aan moeten vragen.
Maar ik hoef toch niet per se een ID in mijn bezit te hebben als ik ook al een paspoort heb?
lifeofmarit schreef:Rijbewijs mag je je ook niet mee identificeren. Heb je destijds aangifte gedaan van je ID kaart?
Beter lezen marit
Dan moet je het eerst proberen met je oude paspoort. Lukt dat niet moet je bij de gemeente aangeven dat je id is gestolen/verloren. Hiervoor krijg je een formulier waarmee je naar de politie kan gaan en een proces verbaal kan maken van je id. Daarna kun je een nieuwe aanvragen
PowerReiner schreef:Maar je mag je ID toch helemaal niet houden als je een paspoort aanvraagt? Weet je zeker dat je die niet hebt ingeleverd toen je je paspoort hebt aangevraagd?
Anders even vragen bij gemeentehuis wat nu precies de bedoeling is.
Destination schreef:lifeofmarit schreef:Rijbewijs mag je je ook niet mee identificeren. Heb je destijds aangifte gedaan van je ID kaart?
Beter lezen marit
Dan moet je het eerst proberen met je oude paspoort. Lukt dat niet moet je bij de gemeente aangeven dat je id is gestolen/verloren. Hiervoor krijg je een formulier waarmee je naar de politie kan gaan en een proces verbaal kan maken van je id. Daarna kun je een nieuwe aanvragen
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uatie.html
Toch wel.
Maar moet je alle ID-bewijzen mee die je hebt? Want dat lijkt me vrij bijzonder.
Destination schreef:PowerReiner schreef:Maar je mag je ID toch helemaal niet houden als je een paspoort aanvraagt? Weet je zeker dat je die niet hebt ingeleverd toen je je paspoort hebt aangevraagd?
Je mag toch best én een ID-kaart én een paspoort?
Destination schreef:PowerReiner schreef:Maar je mag je ID toch helemaal niet houden als je een paspoort aanvraagt? Weet je zeker dat je die niet hebt ingeleverd toen je je paspoort hebt aangevraagd?
Je mag toch best én een ID-kaart én een paspoort? Anders moet je je paspoort mee op stap.
PowerReiner schreef:Toen ik mijn paspoort heb aangevraagd moest ik mijn ID kaart verplicht inleveren terwijl die nog lang niet verlopen was. Die heb ik aangevraagd omdat ik een verre reis ging maken.
Ik was dus altijd in de veronderstelling dat je maar een van beiden mocht hebben