Uitgaan, hoe regelen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Uitgaan, hoe regelen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 10:44

De laatste jaren lijkt hier wel of het uitgaan steeds moeilijker en moeilijker wordt.
Iedereen heeft al met iemand en hebben daardoor een druk leven met werk/school/elkaar, een aantal hebben zelf al kinderen.
Het duurt bij mij minstens een maand voor dat ik uberhaupt iemand heb om mee weg te gaan.

Mijn leven is goed maar naast mijn werk en paard is het te eentonig.
Solo ergens er heen gaan dan sta ik al snel te niksen.

Hoe pakken jullie dit aan?, vraag ik het verkeerd?
Probeer veel via Whatsapp en Facebook te regelen maar ik denk dat de leeftijd "Rond de 28" het al een stuk lastiger maakt.

Vaste groepje is er ook al bijna niet meer.

Anoniem

Re: Uitgaan, hoe regelen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:48

Ik ga wel eens alleen heen, kom eigenlijk altijd wel bekenden tegen. En dat staat ook garant voor nieuwe ontmoetingen, ook altijd leuk!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:53

Kom je zelf met concrete voorstellen? Als in, 'dan en dan wil ik dat en dat gaan doen, ga je mee?'

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:53

Tja.. op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat uitgaan nou niet de eerste prioriteit heeft. En er komt ook een leeftijd dat t zelfs de tweede en derde prioriteit niet meer heeft. :) That's life.

Als jij nog wel graag uitgaat, kijk of je een ander groepje kan vinden of ga zoals Joolien zegt alleen en zoek op zo'n manier aansluiting.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 10:56

Sjira schreef:
Kom je zelf met concrete voorstellen? Als in, 'dan en dan wil ik dat en dat gaan doen, ga je mee?'

Ik kom er zelf mee ja, want anders komt er helaas al helemaal niks meer ervan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:58

Zelfde probleem! Ik kom nu pas (ben 26) een beetje 'los'. Zo rond m'n 18-23 had ik een relatie en gewoon tja. Beetje suf :P

Mja nu hebben veel vrienden idd een relatie of zijn wel klaar met dat stappen. Verschrikkelijk! Toevallig dat ik nu komende vrijdag en de vrijdag daarna wel ga. Maar verder... Ik ging 't liefst ieder weekend :P

Alleen gaan stappen zou ik echt niet durven eerlijk gezegd...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:02

Sowieso wordt het steeds moeilijker om te plannen.
Eigenlijk ga ik alleen nog maar op stap na een verjaardag/housewarming :')
Bepaalde feestjes plannen we wel. Maar echt het stappen in de stad, mwah, dat heb ik wel gehad.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:03

Op welke termijn probeer je dingen te plannen? Te ver vooruit werkt voor mij persoonlijk ook niet, maar te dichtbij het weekend heb ik vaak alweer plannen gemaakt. Werkt simpelweg iemand een appje sturen op dinsdag/woensdag met 'goh, heb je zin om vrijdag/zaterdag mee op stap te gaan?' niet?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 11:06

Vanillia schreef:
Op welke termijn probeer je dingen te plannen? Te ver vooruit werkt voor mij persoonlijk ook niet, maar te dichtbij het weekend heb ik vaak alweer plannen gemaakt. Werkt simpelweg iemand een appje sturen op dinsdag/woensdag met 'goh, heb je zin om vrijdag/zaterdag mee op stap te gaan?' niet?

Meestal halverwege en soms een week van ten voren.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:12

Hm dan zou het toch wel moeten lukken.. En wat zeggen de mensen die je vraagt?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 11:17

Sommige te druk en soms van de reactie, ik moet even kijken of dat wel zal lukken "wat 9/10 keer niet het geval is".

Edit: Sommige willen alleen een weekend met hun partner.
Het is van dat lastig te regelen.

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:35

Herkenbaar....... sinds vorig jaar zomer weer single en eigenlijk alleen vrienden met partner, vriend, man, kids...... die dus eigenlijk weinig tot niet gaan stappen....

Misschien eens rondneuzen in het Tindertopic en nieuwe mensen leren kennen online......
Helpt bij mij wel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:37

Tja 28 is vaak een leeftijd dat er andere prioriteiten zijn dan echt uit gaan. Huis, kindjes, relatie..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:56

Hier merk ik het ook, maar gelukkig heb ik 2 vrienden die wat jonger zijn en mocht ik echt willen dan kan ik altijd met hun mee op stap want ze zijn eigenlijk altijd wel er voor in :Y)
Maar met de hele vriendengroep op stap gaat helaas echt niet meer... laatste keer was met kerst -O- Vind het jammer maar snap het wel... veel ervan wonen op zichzelf, hebben vaak verjaardagen in het weekend en tja ook niet meer zo veel te besteden bijvoorbeeld.

Denk dat je het best een vrijgezelle vriend/vriendin kan vinden en met deze lekker op stap gaan :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:57

Tja ik ga gewoon niet meer uit. Heel af en toe spreek ik met iemand af en gaan we naar de bios en uit eten. Maar dat was het dan.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:27

Oh dat is heel herkenbaar. Al ben ik een paar jaar jonger.
Maar vaak is het zo dat de mensen dan geen zin hebben of geen geld of ze hebben inderdaad al plannen. :(

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:31

Yonker schreef:
Denk dat je het best een vrijgezelle vriend/vriendin kan vinden en met deze lekker op stap gaan :')

Nellie wanneer gaan we? _O- _O-

Elke keer als ik een nieuw stapmaatje heb, dan hebben ze na een paar maanden toch weer een vriend en dan loopt t weer dood -O- -O-

Hier hetzelfde dus zon beetje, zou ook wel graag wat meer weg willen. Maar meestal te druk, vriendjes etc etc

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:34

Ik ga morgen alleen naar pinkpop, krijg ook niemand mee. En vind dat helemaal niet erg want vorig jaar heb ik de helft van Metallica gemist omdat gezelschap bang was voor onweer. Lekker dan.

Dus ik ga morgen alleen, bevalt dat goed, koop ik misschien ook nog wel een kaartje voor zaterdag.

Verder heb ik gelukkig een paar goede vriendinnen zonder kinderen, en eentje is vrijgezel dus ik vind altijd wel iemand.

Op vakantie gaan doe ik bijna nooit, maar ben twee keer met groepsreizen mee geweest: prima!

Echt op stap gaan doe ik niet meer alleen. Dan vraag ik toch wel een vriendin mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:36

Ik woon in de stad, net zoals mijn volledige vriendengroep. Ik ben 28 en ik ga nog steeds veel te vaak uit :') Keer of 3,4 per week. Er is altijd wel iemand in de kroeg.

We gaan ook naar technofeestjes en festivals. Ik heb eigenlijk geen vrienden die niet uitgaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:38

kensha schreef:
Sommige te druk en soms van de reactie, ik moet even kijken of dat wel zal lukken "wat 9/10 keer niet het geval is".

Wat ik me eigenlijk afvraag aan de hand van die reactie is of ze wel echt geinteresseerd zijn om met je op pad te gaan? (zonder dit banketstaaf te bedoelen).

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:39

Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af als Goof. Het zou ook kunnen dat die mensen het gewoon niet zo zien zitten om uit te gaan en willen ze wel gaan lunchen ofzo? :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:47

Goof schreef:
kensha schreef:

Wat ik me eigenlijk afvraag aan de hand van die reactie is of ze wel echt geinteresseerd zijn om met je op pad te gaan? (zonder dit banketstaaf te bedoelen).

Zo denk ik wel een groot deel maar ja, probeer wel altijd wat te regelen.
En heel zelden lukt het wel en dan is het een gezellig avond.

Maar ja met al die stelletjes, huisje nemen, kinderen dan begrijp ik het wel "ga af en toe bij hun thuis langs".

Paar uur gamen onder de jongens is er wel altijd interesses.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:54

Ik plan het nooit eigenlijk, ik ga altijd gewoon, app een paar goede vriendinnen en die gaan haast altijd wel met me mee. We weten nooit waar we heen gaan, we kijken gewoon waar we op dat moment zin in hebben. Zijn haast allemaal in bezit van eigen auto en rijbewijs, soms gaan we gewoon de stad in, soms naar Amsterdam, soms eindigen we ineens in Groningen, we weten het nooit & vermaken ons altijd.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:44

Skessa_ schreef:
Yonker schreef:

Nellie wanneer gaan we? _O- _O-

Elke keer als ik een nieuw stapmaatje heb, dan hebben ze na een paar maanden toch weer een vriend en dan loopt t weer dood -O- -O-

Hier hetzelfde dus zon beetje, zou ook wel graag wat meer weg willen. Maar meestal te druk, vriendjes etc etc

Ik kom een keer langs en dan gaan we samen op stap, deal!! :D
Dit is denk ik de 3de keer dat ik dat roep he _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:46

Maar wat voor mensen vraag je dan mee? Ik met mijn 20 jaar hou al niet meer van uitgaan. Zo zullen er veel mensen zijn die gewoon weg geen tijd of zin er voor hebben of willen maken.

Als je een keer alleen heen gaat, kom je wel de mensen tegen die wél uitgaan. Misschien krijg je daaruit een leuk groepje :)