Sociaal vraagje: Iets meenemen naar bbq? En zo ja: wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Sociaal vraagje: Iets meenemen naar bbq? En zo ja: wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:45

De situatie:
As zondag organiseert mijn vriendinnetje en haar vriend een BBQ. In eerste instantie zou dit een leuk klein ding worden, maar haar vriendje bleef maar mensen uitnodigen en nu zijn er zo rond de 50 mensen uitgenodigd. Gelukkig hebben ze een grote tuin :+
Het wordt dus een behoorlijk bbq-feest.

Nu appte een ander vriendinnetje gisteren of we 'iets deden' want ze wilt niet met lege handen komen.

Ik had daar totaal niet over nagedacht (maar goed, ik ben sociaal-technisch ook niet de meest handige persoon) -O- en heb mijn licht eens opgestoken bij nog weer een ander vriendinnetje, wat zij ervan vond.

Nu vond dat tweede vriendinnetje het ook niet nodig om iets mee te nemen. Een paar maanden terug had het bbq-vriendinnetje haar house-warming party en toen hebben we uiteraard met zijn allen wel iets leuks gedaan.

Wat vindt bokt?

Is het sociaal gezien een must iets mee te nemen, en zo ja wat dan? Wijn is al geen optie bijvoorbeeld.

Of ga je naar een gewone vrienden bbq met alleen je zonnige karakter en blije zin (en honger)?

Poosje81

Re: Sociaal vraagje: Iets meenemen naar bbq? En zo ja: wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:46

Hoezo is wijn geen optie? Lekker flesje wijn is toch altijd goed bij een BBQ?
En anders leuke buitenplant, leuk stel kaarsenhouders voor buiten, gewoon iets?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:47

Ik zou even aan het vriendinnetje vragen of je misschien iets mee kan nemen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:47

Oh, wijn is geen optie om de doodsimpele reden dat ze dat allebei niet lusten/drinken.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:47

Phoe 50 man dat is veel! Ik zou iedereen iets mee laten nemen. Drukt de kosten behoorlijk :)
Als ik zelf naar een BBQ ga maak ik meestal een pasta salade.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:48

Ik zou wel wat nemen , dat is wel zo netjes als het een goed geregelde bbq is met voldoende eten
en drinken

gewoon een flesje of inderdaad een plantje of een toetje of iets dergelijks

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:48

miszeva schreef:
Phoe 50 man dat is veel! Ik zou iedereen iets mee laten nemen. Drukt de kosten behoorlijk :)
Als ik zelf naar een BBQ ga maak ik meestal een pasta salade.

Nou, ze hoeven (gelukkig voor hun) alleen voor de drank te zorgen. Schoonvader van vriendinnetje regelt het gehele eten. Dat vind ie leuk om te doen :Y)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:49

Iets van een fruitbowl of zomersalade met mandarijntjes en kip? Drinken ze helemaal geen drank? Anders kun je misschien een flesje sterke drank meenemen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:51

Waarom vraag je niet gewoon aan de vriendin die de bbq heeft of ze graag heeft of je iets meeneemt/maakt etc?

Collie2008

Ik neem altijd iets mee. Als iemand thuis kookt een wijntje, maar bij een BBQ zou ik zeker wel lekkere dingetjes meenemen of een fles drank. Misschien gewoon effe afstemmen met die betreffende vriendin wat ze nodig hebben?

RianneH

Heb je al aan haar gevraagd of je iets mee moet nemen? Lijkt me de kortste klap.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:51

Nee drank is niet leuk om voor hun mee te nemen. En eten is er al meeeeerrrr dan voldoende (ik ken de bbq's van de schoonvader) dus dat is niet handig.

Ze hebben pas een nieuwe tuinset, ik denk nu meer aan een leuke plant voor op de tuintafel oid. Heb dat maar even geappt naar vriendinnetje 1.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:52

Gewoon iets kleins. Als attentie voor de uitnodiging. Flesje wijn, doosje chocola, plantje, bloemetje, flesje bodylotion, etc. Hoeft helemasl niet groot/duur te zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:52

Ik kom ook niet graag aan met lege handen.
Ik zou een mooie salade schotel maken of halen en die meenemen.

Russisch ei of Rundvlees doen het hier meestal erg goed.
Salades met vis of schaaldieren laten de meeste personen toch links liggen.
Huzaren salade vind ik persoonlijk fantasie/smaakloos...

Zelf gemaakte Italiaanse aardappelsalade is ook om je vingers bij af te likken!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:54

Zo blijkt maar weer hoe sociaal onhandig ik ben... als vriendinnetje 1 niet had geappt was ik er dus zonder nadenken heen gegaan.

Nu had het bbq-vriendinnetje daar geen miliseconde over nagedacht, maar met iets aankomen is uiteindelijk toch wel leukerder.

Waar bokt al niet goed voor is :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:55

Palmera schreef:
Gewoon iets kleins. Als attentie voor de uitnodiging. Flesje wijn, doosje chocola, plantje, bloemetje, flesje bodylotion, etc. Hoeft helemasl niet groot/duur te zijn.

Dit dus.

Ik ben zelf ook zo onhandig dat ik het soms vergeet en daar sta ik dan tussen de mensen die wel iets hebben meegenomen en voel ik met knap l*llig

Eten voor de BBQ zelf zou ik alleen in overleg doen met de gastvrouw/heer, niemand zit te wachten op 20 salades waarvan het merendeel blijft liggen, is zonde van het eten en jouw moeite.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:59

Als alles qua eten en drinken echt meer dan voldoende geregeld is hebben zij er niks aan als jij met een goed bedoelde salade aankomt zetten ;)
Ik zou dan eerder iets doen dat echt een bedankje is voor hen ipv een poging tot bijdragen aan de BBQ.
Bijv een bloemetje of plant, wat lekkers voor henzelf etc

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:00

ingvdh schreef:
Eten voor de BBQ zelf zou ik alleen in overleg doen met de gastvrouw/heer, niemand zit te wachten op 20 salades waarvan het merendeel blijft liggen, is zonde van het eten en jouw moeite.

Dat :D

Kleinigheidje zou ik inderdaad wel meenemen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:01

Als wij ergens worden uitgenodigd nemen we eigenlijk altijd wel wat mee. Een fles wijn of bubbels, bloempje, doosje pralines,.. gewoon een klein bedankje :)
Je zou ook een cadeaubon kunnen nemen van bijv. Ikea, daar kan je altijd wel wat mee :)
Laatst bijgewerkt door Mallootje op 10-06-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:01

MariekeS_ schreef:
Als alles qua eten en drinken echt meer dan voldoende geregeld is hebben zij er niks aan als jij met een goed bedoelde salade aankomt zetten ;)
Ik zou dan eerder iets doen dat echt een bedankje is voor hen ipv een poging tot bijdragen aan de BBQ.
Bijv een bloemetje of plant, wat lekkers voor henzelf etc

Ja haha dat dus. Ze zien me aankomen met NOG MEER eten 8-)

Denk dat een tuintafelplantje het leukst is. Verder weet ik ook echt niets te verzinnen (niet alleen sociaal onhandig maar qua kadootjesfantasie ontbreekt er ook het eea)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:05

Ik zou dan eerder gaan voor een doosje chocola oid. Lekker voor bij de koffie erna, of die kunnen ze dicht laten en zelf later opeten.. Iig geen 'verse' dingen want meteen op moet..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:07

Vriendinnetje 1 vindt leuk potje met plantje gelukkig ook een goed idee, en nog beter, zij gaat het halen. Hoezee.

Nu kan er niets meer mis gaan :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:08

Ik neem altijd iets mee. Salade, stokbrood, wijn, gewoon iets gezelligs

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:09

Wat zijn jullie allemaal sociaal super goed.

Ik neem eigenlijk nooit iets mee naar een 'zomaar' bbq.... maar heb ook nooit het idee dat dat verwacht wordt.

Omdat dit een groter ding is met een 'echte' uitnodiging vond ik deze wel twijfelachtig.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:10

Doosje merci? Letterlijk een bedankje! Verder kom ik eigenlijk nooit. Zelf wil ik juist geen kadootjes, kan er meestal niks mee. Planten gaan dood bij mij en staan me in de weg, ik drink geen wijn.... De meeste standaard kadootjes zijn voor mij dus leuk voor het idee, maar imo totaal overbodig. Meestal vind ik het zonde van het geld! (Uiteraard zeg ik dit niet en neem ik het netjes aan hoor).

Ik ben echt een ramp met zulke dingen... Ik snap het eerlijk gezegd ook totaal niet. Zoals in dit geval, waarom bedanken voor een uitnodiging? Mensen vragen je toch omdat ze je gezelschap erbij willen? Moet je daar dan voor bedanken? Of moeten ze eigenlijk jou bedanken omdat je wil komen? Waarom doe je dat met zo'n gelegenheid wel en niet elke keer dat je bij iemand langs gaat? Wat maakt het verschil?
Ik ben soms echt net sheldon van the big bang theory met zulke zaken....