Nu moeten we een samenlevingscontract opstellen. Maar als ik op internet lees kun je zelf een beetje bepalen wat daarin gaat.
Ik ben dus erg benieuwd wat jullie bokkers hebben vastgelegd in jullie samenlevingscontract?
Brand los
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KoudbloedKim schreef:Wat zijn eigenlijk de kosten van een (normaal) samenlevingscontract?
En heeft het zin om eentje op te stellen als je bijv. een half jaar later wil gaan trouwen?
Citaat:De service via de HEMA is minimaal en helemaal niet toegespitst op jouw situatie. Ofwel je krijgt een contract dat niet aansluit bij jouw situatie, en dan heb je er dus niks aan, ofwel je wordt bij de notaris binnengelokt en gaat alsnog gewoon de volledige wel geschikte akte betalen. Wat verwacht je voor € 125,-?
mvkesteren90 schreef:Ah oke, weer iets geleerd![naam] schreef:Wat zijn eigenlijk de kosten van een (normaal) samenlevingscontract?
En heeft het zin om eentje op te stellen als je bijv. een half jaar later wil gaan [***]?
Ik was 216 euro kwijt voor een samenlevingscontract zonder testament.
Persoonlijk zou ik niet voor een samenlevingscontract kiezen als je weet dat je een half jaar later toch wilt gaan [***].
Kun je beter op een maandagochtend naar t gemeentehuis gaan. Of nu al kiezen voor een geregistreerd partnerschap ipv een samenlevingscontract.
Bij een geregistreerd partnerschap laat je ook een testament opstellen en het kan heel makkelijk, tegen weinig kosten omgezet worden in een huwelijk.
Citaat:Ah oke, weer iets geleerd!
Bij ons is het een beetje ingewikkeld.
We zijn op zoek naar een eigen huisje, deze (+hypotheek) komt op naam van mijn vriend.
Aangezien ik een WaJong heb, kunnen we pas gaan trouwen als we dat huisje hebben gevonden/gekocht.
Maar goed, er zal natuurlijk eerst een hoop moeten gebeuren, vandaar dat het nog best een half jaar tot een jaar kan duren voor we daadwerkelijk gaan trouwen.
KoudbloedKim schreef:Ja, ik denk dat dat het handigst is ter overbrugging inderdaad.