Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Waar je ouders zelf het meeste plezier aan hebbenZij betalen er ook voor immers. Dus heel simpel; draai de vraag voor hun om; pap, mam, wat zouden jullie het liefste willen? Dus zet je eigen belang gewoon even aan de kant.
) gabyfedde schreef:Een rashond voor €500,-? Markplaats zeker? Bij een goede fokker zijn pups sowieso al duurder.
Wat gaat er met de hond (jouw wens, niet die van je ouders) gebeuren als jij het huis uit gaat? En wie gaat de hond bezighouden als jij op school zit? Herdershonden hebben veel aandacht, uitdaging en beweging nodig.
Pieteritus1 schreef:Een hond kost in zijn leven veel meer als de aanschafkosten. Laat hem een keer goed ziek worden, vlooien, luizen of iets anders krijgen.
Daarnaast: jaarlijkse enting en check-up à €65,00 per keer, dierenpension voor als je met vakantie bent, evt. een verzekering voor de hond, hij zal vast eea slopen in zijn leven, manden verslijten, of een ander schade toebrengen (WA).
Dus ik denk dat je in een heel hondenleven ook gauw dat bedrag kwijt bent.
En dan heb ik de tijd die je erin steekt niet eens meegeteld.
love_western schreef:Mijn honden worden 's ochtends 3 kwartier uitgelaten. Tussen de middag half uur. En 's avonds anderhalf uur. Daarnaast word er met beide apart half uur gefietst. Elke kwartier appél training.
En met de mechel speur ik 3 x in de week. En thuis krijgen ze nog de nodige hersenwerk.
Sla ik 1 dag beweging over. Dan heb ik 2 zeer vervelende honden.
Dus alleen mee naar de paarden is te weinig.