Embe schreef:Vraagje: zijn Silverlinde en Hippo Sofia erkende opleidingen? In de zin dat ze geregistreerd zijn bij de NVAO en/of CROHO (Centraal Register Opleidingen Hoger Onderwijs)? Wanneer een opleiding niet in het CROHO staat, is er geen wettelijk erkende graad/titel aan verbonden...
En HBO 'niveau' is in mijn ogen niet hetzelfde als een wettelijk erkende opleiding die aan minimale eisen moet voldoen.
Ik ben hier nieuwsgierig naar omdat mijn dochter ook voor de keuze staat.
Ik kan ze alleen maar vinden in het CRKBO, dat betekent slechts dat het om een erkende onderwijsinstelling gaat, waarvan de docenten bepaalde diploma's moet hebben. Dit is alleen gunstig voor een BTW vrijstelling. In het CROHO kan ik ze persoonlijk niet vinden. Ze vermelden zelf ook helemaal geen opleidingsnummers. Je loopt dan feitelijk met een waardeloos papiertje naar buiten.
Lijkt mij als opleiding waarmee je de arbeidsmarkt op wil gaan niet geheel geschikt. Als je op eigen kosten een cursus wil volgen, vooral doen, maar als opleiding lijkt me dit niet geschikt.
Het is niet voor niets dat een keuringsysteem zoals CROHO ze niet opgenomen heeft. Dat betekent toch dat de opleiding op bepaalde punten niet aan de eisen voldoet.