Stalker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:23

Hoi!

Ik vroeg mij af, of er ook mensen zijn hier op Bokt die ooit gestalkt zijn, en of die er wat over kwijt willen.
Ik bekeek namelijk vorige week op mijn laptop de serie Stalker en vroeg mij dus af of er ook mensen zijn ''hier'' die gestalkt zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-15 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Marie_v

Re: Stalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:24

via sociale media wel maar niet in het echt (ben wel van belgië)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:58

Ik wel in het echt en heb (oa) daardoor flinke straatvrees en PTSS gehad. Inmiddels durf ik gewoon weer over straat en functioneer ik weer normaal, maar het is heel zwaar geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:59

Cayenne schreef:
Ik wel in het echt en heb (oa) daardoor flinke straatvrees en PTSS gehad. Inmiddels durf ik gewoon weer over straat en functioneer ik weer normaal, maar het is heel zwaar geweest.

Jeetje wat heftig.. :(:) Kende je jouw stalker?
Is diegene daarvoor ook opgepakt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:01

Jazeker kende ik hem. Hij heeft mij ook op andere vlakken mishandeld.
Uiteindelijk is er een rechtszaak geweest en is hij voor een aantal zaken veroordeeld. Inmiddels heeft hij (oa door andere redenen) zelfmoord gepleegd.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:03

Getver..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:04

Wat heftig allemaal zeg..
Mag ik vragen hoe oud jij toen was?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:06

Midden 20.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:08

ja..ik heb we min of meer een stalker gehad, maar niet in erge zin. Zeker niet zoals in dat programma.

Ik had mijn trouwjurk te koop, toen was er een vent die de hele tijd (dagelijks, voor de periode van een maandje of 4-5) bleef bellen met allerlei rare (vieze seksueel getinte) praatjes. Althans in het begin waren die praatjes zo, later kwam hij niet verder dan een woord en had ik de verbinding al verbroken. Ik heb toen contact gehad met de politie en moest opschrijven wanneer hij iedere keer belde. (hij belde anoniem). Die hebben toen dit opgepakt en toen stopte het met een week (misschien twee) nooit geen telefoontjes meer van hem gehad. Ik gebruik nu wel via marktplaats nooit meer mijn echte naam en gebruik een iets andere postcode bij mijn advertenties.

P.s de jurk was zonder mijn hoofd op de foto.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:33

Ik toen ik net 18 was. In het echt. Daardoor heb ik jaren geworsteld (en is nog steeds niet oke) met telefoneren, alleen in de donker naar buiten gaan, alleen openbaar vervoer nemen, schrik van mannen die me leuk of aardig vinden, ...
Moesten die mensen weten wat ze bij hun slachtoffer aanrichten...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:46

Ja , door een exvriend. Helaas was de politie toendertijd erg laks. Er speelde nog wel meer...

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:56

Heb ook een stalk(st)er gehad wij zijn er gelukkig uiteindelijk achter gekomen wie het was maar durfde op dat moment amper nog naar stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:03

Ik ben een poos gestalkt via telefoon door pesters die in mijn klas zaten.

Gevolg dat ik gestopt ben met de middelbare. School deed er niks aan. Ik nog steeds geen onbekende nummers durf op te nemen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:21

Helaas een stalker gehad. Het was ooit een goede vriend en die kreeg gevoelens voor me. Die heb ik afgewezen. En daarmee brak de ellende los.

Zijn record is 68 gemiste oproepen in 2 uur tijd. Uiteraard had ik mijn telefoon uitgezet. Briefjes onder mijn ruitewisser, lastig vallen op mijn zaak waar hij door mijn inmiddels ex uitgegooid is, me volgen met de auto, in een leeg pand tegenover mijn appartement gaan zitten kijken naar mijn raam, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De politie hier doet niets want het viel allemaal nog net binnen de grenzen. Ik ben nooit bang geweest dat hij mij wat aandoet. Maar wel b.v mijn honden als ik niet thuis ben.
Na een akkefietje met mijn broer toen die hier op vakantie was is hij rustiger geworden.
Toch vertel ik bijna niemand waar ik woon, geef ik mijn nummer eigenlijk nooit, check ik overal of ik zijn auto zie staan (En dan sla ik het feestje dus maar over) en neem ik geen onbekende nummers op.

Leuk, die imbecielen die vrij rond mogen lopen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:02

Wow dit zijn al veel meer mensen dan dat ik had gedacht!

Palmera dat je goede vriend zo je stalker kan worden..

Bridgetf wat een debiel zeg.. Kende je diegene ook?

2a54z6e45r6r wat lijkt me dat vreselijk zeg.. :(:)

love_western wat idioot dat je school er niks aan deed! :n

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:03

Ik gelukkig niet.

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:17

Ja ik..
ex vriend.
Anoniem bellen.
auto bekrassen.
Auto helemaal onder de verf.
mijn ouders hun auto onder de krassen.
Achter volgen, brieven in de brievenbus.
Ergste!!!! Mijn paardenstal in brand. (Gelukkig stond mijn paard nog op een andere wei, kwam normaal die week naar huis voor de stal in brand stond. Trailer was stuk.)
Hij pakte mij op alle vlakken wat mij dierbaarwas. Mijn auto is mijn alles anders kom ik nergens.
Familie zeer belangrijk voor mij.
Paard zeer belangrijk.

Politie deed niks, had geen bewijs dat hij het was. En het feit dat ik in België woon en hij in Nederland. Grenzen zijn open zeggen ze dan!!

Het heeft zeker invloed op mij, steeds omkijken, een hele tijd bang geweest om alleen thuis te zijn, bang om alleen thuis te komen na een late dienst.
Nog steeds op mijn hoede!!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:26

Yup 2 jaar geleden

In het echt en via sociale media. Nepprofielen van mij, constant op mijn werk verschijnen en berichten van al zijn vrienden... op een gegeven moment kregen zelfs mijn ouders, zus en wat vrienden van mij berichten dat ik moest reageren.

Politie heeft totaal niks gedaan niet genoeg harde bewijzen dat het de persoon was die ik zei. Moest echt letterlijk in elkaar geslagen of verkracht worden. Het toen gezegd dat als hij voor mijn neus staat en 1 vinger uitsteekt naar mij dat ik de politie dan ook niet meer nodig had.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:37

Wow heftige verhalen zitten er al tussen zeg..
Ik ben ook ooit een soort van gestalkt/ongewenst lastig gevallen. Diegene trok mij zelfs hier na op bokt (echt te gek voor woorden, diegene wist eerser niet eens is wat bokt was haha..) dus uit voorzorg zet ik het niet openbaar.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:39

Cayenne schreef:
Jazeker kende ik hem. Hij heeft mij ook op andere vlakken mishandeld.
Uiteindelijk is er een rechtszaak geweest en is hij voor een aantal zaken veroordeeld. Inmiddels heeft hij (oa door andere redenen) zelfmoord gepleegd.

Heftige dingen komen hier voorbij zeg. Ik heb gelukkig geen last van een stalker gehad en laten we dat aub zo houden.

Cayenne, mag ik vragen, werd het voor jou anders / makkelijker nadat je stalker dood was? (heb zelf een ander akkefietje gehad en nu de persoon in kwestie dood is, merk ik dat ik bepaalde zaken makkelijker achter me kan laten)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:43

Een soort stalker, was een gluurder....een paar jaar lang klom hij op mijn uitbouw/dakkapel om in mijn (slaap)kamer te gluren. (paar x per week)

Niemand geloofde mij jarenlang >;) todat ik/we hem op een mooie zomeravond op heterdaad betrapte!
Mijn ouders zaten gewoon tv te kijken met de tuindeuren open en mijn overbuurman (poilitieman) stond met zijn bezoek buiten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:52

Helaas ook de ervaring hier.

6 jaar? geleden kreeg ik hele rare, enge mails via myspace van een jongen die in mijn straat woonde en claimde dat hij me al jaren over straat zag lopen en wist waar ik woonde en dat wij voor elkaar bestemd waren. Ik had überhaupt geen foto's van hem gezien en wist niet waar hij zelf woonde. Thank god stonden we op het punt te verhuizen. Daarna heb ik nog een aantal mails gehad (ander account van die jongen, was geblokkeerd) waarin gedichten stonden en over hoe treurig ons huis erbij lag nu we weg waren etc. Bah. Niet heel "eng" maar mijn tweede ervaring helaas wat meer.

Vorig jaar had ik op een website voor een xbox spel een oproep gedaan (Amerikaanse site, internationaal georiënteerd, en niet zichtbaar dat ik vrouwelijk was). met de vraag of er mensen met microfoon (speelt makkelijker) met mij wilden gamen omdat teamwork heel handig is. Dus ik heb een paar vriendschap verzoeken gehad en een jongen joinde mijn microfoon chat (een "party chat"). Ik merkte direct dat hij een Limburgs accent had en hij merkte direct dat ik vrouwelijk was. Hij liet er geen gras over groeien en wilde meteen mij op fb toevoegen. Ik dacht waarom niet, ik heb meerdere xbox vrienden op fb en daar praat ik geregeld mee, super gezellig. Deze jongen woont dus zo'n 30 min van mij af. Hoe toevallig is dat? Dat dacht ik dus toen ik hem toevoegde. Ik heb METEEN gezegd ik heb wel absoluut geen interesse in meer dan vriendschap. Ik het verleden heb ik jongens als vriend gehad die als ik aardig was tegen hun het verkeerd opvatten en daar had ik geen behoefte aan. Daarbij was hij totaal m'n type niet als ik naar zijn fb keek (niet alleen z'n foto's, ook z'n interesses ed). Meteen maar ook gezegd dat ik op Aziaten val want ik wilde echt dat er een grote kloof bleef tussen ons en het puur vriendschappelijk bleef. Hij vond het helemaal prima en het was een tijd heel gezellig. Paar keer (als vrienden, bewust ondanks zijn aandringen zelf betaald) wat gaan doen, wat ik vind dat moet kunnen ongeacht ons geslacht.

Nou, maanden later was hij zo leuk niet meer. Hij was een homofoob en ik ben enorm pro-equality. Hij was heel sexistisch met een erg bizar beeld van vrouwen. Hij vond nl dat als een vrouw zich optutte dat was omdat ze sex wilde hebben. Feestjes = sex zoeken. Ook waren vrouwen met meerdere partners sletten en verdiende hij een maagd die heel aantrekkelijk moest zijn want ze moest wel zijn kinderen baren. Ik heb een hekel aan kinderen, wil ze zelf ook niet en liet meteen weten dat zijn visie niet de mijne was en ook zijn achterlijke (sorry :o) gedachtegang rondom vrouwen in z'n geheel. Maar ik ben wel van mening dat men een eigen mening moet kunnen hebben en hij had mij zelf nooit beledigd dus had ik gezegd dat hij niets meer moest zeggen daarover en dat het dan misschien nog normaal kon zijn. Stom, want uiteraard kan zo iemand niet veranderen.

Er is nog vanalles voorgevallen en ik wilde van hem af, ookal waren we niet eens goede vrienden maar hij kwam agressief over soms en wist waar ik woonde, naar school ging etc. Ik heb uiteindelijk nadat praten, negeren, bot doen etc niet werkte (je praatte echt serieus tegen een muur en hij verdraaide alles wat ik zei naar iets dat hem wel beviel) gezegd dat ik niet meer dan game vrienden wilde zijn en hem van fb verwijderde. Daar is hij toch van geflipt! Meteen hatemail, dreigementen via xbox, via xbox van broertje, via vrienden op xbox. Mensen hebben hem moeten blokkeren, ik en broertje ook. Hij stuurde mails als dat ik hem gepijpt had (heb hem uberhaupt nooit aangeraakt want ik heb meer waardigheid dan zo'n zielig figuur die zo degenererend over vrouwen denkt een plezier te doen). Hij heeft me maanden via xbox gestalkt. Echt al mijn game sessies joinen en mijn poppetje vermoorden etc. Iedere sessie mij volgen (en dan moest hij lang zoeken via 60+ servers om mijn naam in een lijst te vinden, waar hij z'n hele vrije zaterdag avonden voor nam). Daarbij maakte hij mij zwart als een stalker op xbox tot iedereen zich tegen hem keerde omdat ze mij wel geloofden, ik had immers alle mails opgeslagen als bewijs. Er is nog zoveel meer gebeurd... Ik heb een onofficiële politie melding (hij doet security werk en ik wilde het niet officieel doen en dan gedwongen hem moeten confronteren) gemaakt, overal online klachten ingediend, mijn gebruikersnamen veranderd etc.

Nu kun je wel zeggen ga dan niet op xbox maar waarom moet ik me verstoppen voor zo'n stoner die de hele dag wiet ligt te roken op z'n kamer en verder geen leven heeft? Hij wist heel duidelijk dat hij überhaupt geen kans maakte bij mij omdat ik alleen interesse heb ik ambitieuze mannen die iets uit hun leven willen halen. Dus ik ben gewoon blijven gamen en heb me na maanden weg te laten jagen bij iedere sessie niet meer laten verjagen. Nadat iemand hem verteld heeft over de politie heb ik nooit meer last van hem gehad.
We zijn nu 2 maanden verder denk ik? Heerlijk die rust. Hoop echt dat die gek therapie zoekt want die is echt niet goed wijs. Ook zoiets, hij had recente foto's van z'n ex van 5 jaar geleden op z'n telefoon staan. Haar profiel is prive op fb. Zij waren niet bevriend. Dat zijn dingen die ik achteraf pas wist. Ik heb echt weken het idee gehad dat hij langs ons huis reed. Hij had nl een nieuwe auto gekocht en ik wist alleen het merk en ik zweer het ik heb dat merk een aantal keer gezien in de schemering en die reed meteen snel weg als hij me zag. Kan het niet bewijzen maar ik ben er van overtuigd dat hij me gestalkt heeft in real life. Hij stalkte toen we wel nog bevriend waren mijn fb om te zien wat ik online allemaal deed. Hij was niet eens m'n echte vriend en had sowieso geen claim op mij maar dat had ik van een echte vriend al niet gepikt, laat staan iemand die ik maar af en toe eens sprak. Bah, wat een smeerlap was dat. Hij vond zichzelf zo knap als de acteur van Twilight, en hij vond dat hij wel een knappe vrouw verdiende, ookal had hij haar niets te bieden. En altijd mij slecht laten voelen door op m'n emoties in te werken. Een keer wilde hij sex en zei ik nog niet misschien en toen werd er helemaal zielig gedaan van ik ben toch aardig, ben ik niet goed genoeg voor je? niet aantrekkelijk genoeg? Hoe durfde hij het uberhaupt te vragen! En dan maar online stalken en leugens verspreiden... gelukkig geloofde niemand hem. Misschien niet het meest spectaculaire verhaal maar online stalken is ook heel frustrerend en vermoeiend. Gamen is voor mij een bezigheid om even lekker uit te rusten in de paar uur die ik heb na een zware schooldag en dan is het heel k*t als je dat ineens kwijt bent :(

In het begin voelde ik me meteen altijd bekeken. Rolluik dicht laten op m'n kamer (straat kant), niet alleen weg gaan... Je weet maar nooit he. Dat is echt vermoeiend! Ook al doet hij het niet, jij kunt het niet weten. Ik hoop dat ik hem nooit meer in het echt tegenkom.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:07

Ik ook in het echt. Toen ik 16 was door mijn ex omdat ik het had uitgemaakt. Hij volgde me werkelijk overal. Ik durfde de straat niet eens meer op.
En een jaar of 3 geleden. In eerste instantie anoniem, tot ik er achter kwam dat het mijn (veel oudere) buurman was.
Ik ben zo ontzettend boos geworden toen ik er achter kwam dat het gedonder gelijk afgelopen was.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:14

Ja hier ook die ervaring....is ex vriend, nu zag ik hem laatst weer dicht bij mijn huis.
nou alle allarm bellen gingen weer rinkelen het was net een jaar stil!

De politie hoef je niet te bellen, en een straatverbod is voor hem een lachertje... we hopen maar dat hij weer niks in zijn schild voert en zo ja ben benieuwd wat het dan weer wordt. -:(-
Laatst bijgewerkt door kwita op 05-06-15 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:24

wat een achterlijke gasten lopen er toch rond eigenlijk als je dit allemaal zo leest