Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LEKKERGEK schreef:Jouw auto is inderdaad jouw verantwoordelijkheid. Als jij je auto uitleent aan iemand en diegene zou geflitst worden dan krijg jij ook de boete thuis gestuurd.
Jij hebt toestemming gegeven aan die persoon om in jouw auto te rijden. De auto staat op jouw naam, dus het is helaas jouw verantwoordelijkheid. En dan vervolgens is het aan jou om op X deze schade te verhalen. Donna93 schreef:Nee dat is zo June. Misschien niet zo handig dat ik topic geopend heb, moest t op 1 of andere manier even kwijt. Het gaat me niet om het geld alleen het voelt zo niet goed dat iemand je met je goeie gedrag zo behandeld
Edit: Boete was 130 euro.
mysa schreef:Interessant geval, als er een overtreding wordt begaan met jouw auto is het duidelijk dat ze jou verantwoordelijk houden, maar in dit geval koopt iemand iets zonder te betalen, of hij die benzine nou in jouw auto gooit of in een jerrycan, dat maakt niet uit. Ergo :volgens mij is de persoon zelf aansprakelijk en niet de eigenaar van de auto.

LEKKERGEK schreef:Jouw auto is inderdaad jouw verantwoordelijkheid. Als jij je auto uitleent aan iemand en diegene zou geflitst worden dan krijg jij ook de boete thuis gestuurd.