niet kunnen vinden met nieuwe vriendin van vaders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

juulke123

niet kunnen vinden met nieuwe vriendin van vaders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:07

om te beginnen, ik weet niet als het hier goed staat...

Zoals de titel al zegt, kan ik het niet goed vinden met de vriendin van mijn vader.
Mijn ouders zijn 7 jaar geleden gescheiden, toen ging alles nog prima. Nu dat ik ouder word en een eigen mening krijg, botst het heftig met de vriendin.
Mijn moeder heeft een ongeluk gehad en daardoor is ze nu even niet helemaal 100%, hiervan maakt de vriendin misbruik van.

Buiten het ongeluk van mijn moeder, maakt ze misbruik van het feit, dat zij en mijn vader vaker met elkaar leven dan mijn vader en ik. (ik zie mijn vader om het weekend)
Ik pak even een voorbeeld van vorig weekend...
Ik wilde iets goeds doen, zodat ze zien dat ik niet alleen maar de kont in de krib gooi. Dus ik dacht, kom laat ik gaan koken...Nou, ik fijn aan het koken, komt mevrouw binnen...'en...wat ben jij aan het doen?!'
'Nu zit er verdomme een kras op mijn aanrecht!' En ja hoor, daar kwamen de tranen....(ik kijken waar de kras was, niets te zien) Maar goed, met tranen en tuiten loopt ze naar mijn vader en gaat daar nog harder janken dat ik haar aanrecht kapot heb gemaakt. Vervolgens komt pap naar mij toe en word ik boos omdat ik alleen maar iets goed wilde doen en er nog geen krasje te vinden was. Hierdoor loopt de frustratie te hoog op en ga ik ook huilen. Dan zegt mijn vader, dat IK rekening moet houden met zijn gevoelige vriendin.
Dat gaat bij mij niet door de beugel...een volwassen vrouw van 41 jaar en een kind van 16 jaar...wie moet nu met wie rekening houden?...

Dit gaat dus zo elk weekend, maar dan steeds om een andere reden dat mevrouw gaat janken en ik vervolgens weer hetzelfde naar mijn kop gesmeten krijg.
Ik ga nu gewoon met buikpijn en misselijkheid naar mijn vader toe, omdat ik weet dat zij daar rond loopt en mij gewoon tot het uiterste blijft drijven....

Ik wil dit heel graag oplossen, maar zoals mijn moeder ook al zei, soms kun je dingen niet oplossen...dit is liefde en dat kun je niet kapot maken...(ik wilde al zeggen tegen mijn vader dat ie het uit moest maken, want je kind komt toch op de eerste plaats zeggen ze altijd?)

Sorry voor dit lange bericht, maar ik ben echt na 4 jaar frustratie, buikpijn, tranen, geschreeuw en misselijkheid ten einde raad...Help wat zou ik nog kunnen doen... ;(

Anoniem

Re: niet kunnen vinden met nieuwe vriendin van vaders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:09

En weet je vader dit alles? Over hoe jij je voelt en er tegen op ziet naar hem toe te komen?

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:11

ja, alleen met mijn vader valt niet te praten, hij is niet goed in emotie tonen, dus hij zit daar dan stilletjes en zegt alleen maar, jah...nee....okee...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:12

Ik zou eerst eens een goed gesprek aan gaan met je vader desnoods schrijf je een brief :) als hij niet wilt luisteren dan ben ik daar hard in en zou ik niet meer gaan tot dat er een goed gesprek met wederwijdse kanten is geweest dus alles duidelijk op een rij zetten en de gulden middenweg vinden :)

Edit dan zou ik een brief schrijven

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:18

Probeer tegen je vader te zeggen dat je met lood in je schoenen daar elke keer heen gaat vanwege haar reacties. Mocht het zo blijven zou ik gewoon niet meer naar hem toegaan.
Je bent inmiddels oud genoeg om dit zelf te beslissen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:18

Het klinkt eerder alsof zij het niet met jou kan vinden en jij daar de gevolgen van ondervind..

Ik kan niet veel advies geven, ik heb zelf nog ouders die bij elkaar zijn maar ik heb wel een vriendin die het niet goed kan vinden met de vriend van haar moeder, maar jou situatie is denk ik een tikje erger..

Ik kan de situatie met je moeder niet inschatten maar zou je het bij haar kwijt kunnen en dan vragen of zij met je vader wil bespreken?

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:21

Mijn moeder zoet de situatie in...alleen..mijn moeder en vader hebben heftige ruzies en kunnen niet bij elkaar komen, zij nemes helemaal niks van elkaar aan...
Dankzij de vriendin van mijn vader denkt nu de familie van mijn vader dat ik anorexia heb, omdat ik noet zoveel wet als zij zelf en mijn vader...want zij eten bijvoorbeeld 3 harde afgebakken broodjes in het weekend per dag...en ik maar 1. Dit vind ik dus ook zo'n hatelijk iets...dat eten...puur omdat ik minder eet dan hun (zij hebben allebei overgewicht en mijn vader heeft suiker gekregen) heb meteen anorexia..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:23

Jij bent 16, waarschijnlijk vol in de puberteit. Als ik jou was dan zou ik vanuit je ik- gevoel een brief aan je papa schrijven. Nooit laten kiezen tussen zijn partner en kind want dat werkt absoluut niet en mocht hij zo dom zijn om de partner de deur uit te doen dan merkt hij binnen een paar jaar dat de dochter een heel eigen leven heeft, zonder hem. Schrijf dus die brief en vertel je gevoel en waar je zoveel moeite mee hebt, dus het gedrag van zijn vriendin en dan vooral wat dat met je doet. Het gevoel dat jij bijna de volwassene moet zijn aangezien één woord of daad van jou kant al een tranendal veroorzaakt. Vraag hem om oplossingen aangezien je graag bij hem wil blijven komen en het nu voor alle betrokkenen erg vervelend is. En vraag of hij anders akkoord gaat dat jullie elkaar op zondag een aantal uren zien buiten de deur, zonder de dramaqueen(haar naam dus)
Zorg er wel duidelijk voor dat je hem een fijn leven met partner wenst en absoluut niet wil dat er onenigheid ontstaat tussen hem en zijn vriendin maar dat het zoals nu gewoon niet langer gaat.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:27

Nee dat wil ik ook zeker niet...ben blij voor hem dat ie gelukkig is...maar alleen noet met haar...maar dat komt door haar gedrag tegen over mij.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:30

ik zou je vader ook inderdaad een brief sturen, en zorg dan ook dat je vader de brief krijgt en niet vriendin hem onderschept ...

vermeld daarin hoe jij je voelt, hoe jer ertegenop ziet om naar hem toe te gaan ,en niet om hem maar om haar en haar reactie en zijn reactie op haar zonder beide kanten te kennen van het verhaal ,

schrijf dat het je pijn doet, en dat je het heel vervelend vind , maar dat jij dit niet langer trekt ..

en besluit de brief dan vervolgens met dat je voorlopig niet meer bij je vader komt, hoe moeilijk je dat ook vind, maar dat je voor jezelf eerst het 1 en ander rustig wilt krijgen, en dat je aan je vader vraagt ook eens na te gaan denken , over alle voorgevallen dingen in de 4 jaar ,...

sterkte mijn vader zie ik niet, die heeft vriendin na vrouw na vriendin na vrouw ect ect ,

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:32

ik herken de situatie ongeveer, althans: ik kon/kan het ook niet vinden met de vriendin van mijn vader (ook niet met de vriend van mn moeder, die huilt ook bij alles maar dat is een te lang verhaal) zoals hier boven ook al gezegd is, zou ik als ik jou was een brief schrijven. Misschien dat je deze niet direct aan je vader moet schrijven, maar vooral aan jezelf. Schrijf op wat je voelt en wat je dwars zit.
Als je een beetje op een rijtje hebt wat je nou precies aan je vader wilt vertellen dan schrijf je pas de brief aan je vader. Deze kan je gewoon aan hem geven (en dan zorgen dat die vriendin m niet direct krijgt) of probeer een keer met je vader af te spreken ergens, zodat je het kan bespreken.
Je zou ook (misschien nadat je met je vader hebt gepraat) een keer gaan praten met die vriendin. Waarschijnlijk zit haar ook wel wat dwars over jullie relatie. Mijn zusje heeft nu met de vriendin van mijn vader op deze manier best een prettige relatie opgebouwd en ik kan ook goede gesprekken met haar voeren. (nadat we de nodige ruzies hebben gehad)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:34

Probeer het in een brief te schrijven naar je vader. Maar schrijf deze bijvoorbeeld op maandag, en woensdag herschrijf je hem, vrijdag nog maar eens. Dan kijk je zelf veel nuchterder ernaar.
Probeer in de brief ook wel je begrip te tonen voor je vaders vriendin. Zij heeft immers voor hem gekozen, maar kreeg jou erbij. Dat is ook niet altijd even makkelijk.

Maak het ook heel duidelijk voor hem. Zeg niet, ze doet altijd zo kleinzerig bijvoorbeeld. Maar geef er een voorbeeld van: wat jij deed, wat er gebeurde en vooral hoe jij je daar over voelde. Dan heeft hij echt een idee waar het om draait.

Zoals bigone zegt, eventueel een paar uurtjes alleen met vader regelen zodat jullie wat kunnen gaan doen. Al is dat maar gewoon in de zetel tv kijken.

Geef je vader ook de tijd om die brief te lezen. Geef hem af en zeg dat hij het kan lezen wanneer hij de tijd er voor heeft. Niet dat hij het tussen de soep en de patatten doorleest en dan maar weer snel "ja...hmm..oke" zegt. Eventueel vraag je hem om zijn ervaringen ook op te schrijven, dan kan jij ook zien hoe hij het allemaal ziet. Misschien ben je erna dan wel klaar om hetzelfde naar haar te doen. Schrijven wat jou dwars ligt, maar ook zeker vragen waar zij moeite mee heeft. Ook dit vraag je haar te doen wanneer ze er tijd voor heeft. En als dat een maand of 2 duurt. Dan is het zo, maar vraag niet voor een gehaast antwoord want dan worden het toch een hoop verwijten ed.
Jullie hebben elkaar niet gekozen, maar toch moeten jullie samenleven. Er moet dus van alle kanten samen gewerkt worden, hoe moeilijk het ook is.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:36

Is het niet mogelijk om met je vader te praten dat je gewoon even niet meer bij hem wil zijn? En dan eerlijk te zeggen dat je het idee hebt dat je op eieren moet lopen door de vriendin van je vader?

Jij kan niet veranderen dat zij er is. Dus je zult hier zelf een keuze in moeten maken

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:43

Bedankt voor de mogelijke oplossingen. Mijn vader en ik mogen niet van de vriendin alleen zijn...zij wilt per se overal bij zijn, omdat anders voelt ze zich buitengesloten en gaat ze ook huilen of zich erg naar gedragen...dit wilt mijn vader niet. Dus ik ga "vechten" om wat tijd te kunnen krijgen alleen met mijn vader. :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:46

Heel veel succes! Ik weet precies hoe het voelt.. Ik ben inmiddels al bijna 4 jaar niet meer bij m'n vader geweest omdat hij altijd zijn vrouw boven ons zette.. en als het z'n vrouw niet was, was het de alcohol wel |o
Ik hoop voor jou natuurlijk op een supermooie relatie met je vader, nadat je het hier uitgebreid over hebt gehad ;)

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:51

Goudlokje1 schreef:
Heel veel succes! Ik weet precies hoe het voelt.. Ik ben inmiddels al bijna 4 jaar niet meer bij m'n vader geweest omdat hij altijd zijn vrouw boven ons zette.. en als het z'n vrouw niet was, was het de alcohol wel |o
Ik hoop voor jou natuurlijk op een supermooie relatie met je vader, nadat je het hier uitgebreid over hebt gehad ;)

Oh wat rot!
Jaa ik hoop het ook, maar het word niet makkelijk

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:59

Ik ben wat jaartjes ouder dan jij en deze situatie is voor mij erg herkenbaar. Een echte oplossing heb ik niet; zelf spreek ik af en toe wel alleen met mijn vader af en gaan we iets leuks doen. Ik vind de tip van een brief wel een goede.

Heeft deze mevrouw zelf kinderen?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:59

Goh, herkenbaar. Toen ik 9 jaar was, scheidden mijn ouders en daar was meteen mijn vaders vriendin (nu vrouw). Zij koos heel duidelijk voor hem, en niet voor mijn zus en mij. Ik woonde doordeweeks bij mijn moeder, maar mijn zus woonde bij hen in huis. Het was echt een hel. Voor mij voelde het destijds alsof ik geen keuze had; ik ging elke woensdagavond en om het weekend naar mijn vader, want zo was de omgangsregeling. Elke keer ging ik er met lood in mijn schoenen heen. Mijn vader is hetzelfde als jouw vader en zijn vriendin hetzelfde als die van je vader.

Nu ben ik 26 en ik vind het jammer dat ik er zo onder geleden heb. Er viel niet met ze te praten. Soms probeerden we dat en dan was het twee weken wat minder erg en daarna ging het weer op volle toeren door. Achteraf gezien had ik gewoon niet of veel minder vaak moeten gaan.

Ik denk, net zoals de rest, dat je eerst je gevoelens heel duidelijk moet maken naar je vader toe, bijvoorbeeld in een brief / mail. Werkt dit niet? Dan jammer maar helaas, maar zolang er niets verandert ga je daar niet meer heen. Vind je vader dat jammer, dan gaan jullie maar af en toe iets met zijn tweeën doen. Wil je vader dat niet omdat dat niet mag van zijn vriendin, dan heeft hij duidelijk gekozen voor haar en niet voor jou en dan ga je daar maar niet meer langs. Kies voor je eigen geluk!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:00

Goede tip van de brief, ik zou die zeker gebruiken.

Verder zou ik gewoon even wat minder naar je vader gaan. Kunnen jullie niet gewoon een keer gezellig samen lunchen ipv van een heel weekend bij elkaar zijn? Desnoods met zijn vriendin erbij. Ik neem aan dat ze buitenshuis geen scene gaat lopen schoppen? Mss kun je je vader duidelijk maken dat jij hem zijn geluk met zijn vriendin gunt, maar dat jij ook graag wat quality time met hem wilt, aangezien je hem nu al zo weinig ziet.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:13

Dankjewel! Nee dat is het juist...daar doet de vriendin heeel aardig tegen iedereen en alles...dus als ik zeg wat me dwars zit, gelooft niemand mij, want iedereen zegt dan. Maar zij is toch hartstikke aardig?!

Maar ik denk dat dat van die brief een goed idee is. :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:17

juulke123 schreef:
Bedankt voor de mogelijke oplossingen. Mijn vader en ik mogen niet van de vriendin alleen zijn...zij wilt per se overal bij zijn, omdat anders voelt ze zich buitengesloten en gaat ze ook huilen of zich erg naar gedragen...dit wilt mijn vader niet. Dus ik ga "vechten" om wat tijd te kunnen krijgen alleen met mijn vader. :)

Het klinkt meer of zij 16 is.. wat een gedrag :n

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:21

Ik zou ook een brief schrijven naar je vader maar zou ook even afstand nemen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:38

Mijn ogen vielen serieus uit mijn oogkassen toen ik las: "zij laat ons niet alleen zijn".. Ehhh...pardon?! Waar denkt zij het recht vandaan te halen om jou tijd met je vader te ontnemen en hoezo laat hij dit dus toe? Je hoeft toch niet àltijd samen te zijn zeg.. Ik zou denk ik toch proberen aan te dringen op wat tijd buiten de deur met alleen je vader. Lost niet je probleem met zijn vriendin op, maar je hebt er wel recht op.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:41

Wat vrouwke net zegt wou ik ook zeggen

Ik zou idd ook een brief schrijven, alles vertellen wat je op je hart ligt en hoe je je voelt. en ik zou ook iets minder vaak naar je vader gaan. bijv. 1x per maand.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:41

Jaa dát is het juist...hij ziet mij om het weekend, dus hij wil háár niet kwijt raken, dus maar toe te geven..:( dat is zo balen..ik ben 16 en ik kan geen confrontatie aan gaan, met iemand die niet terug oraat of gaat huilen