Psychologe met ordinaire foto op internet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LHS13

Psychologe met ordinaire foto op internet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 20:31

Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort naar een psycholoog toe, niets bijzonders aan.
Omdat we in 2015 leven en ik aardig nieuwsgierig ben ingesteld heb ik haar naam gegoogeld.
Zo gezegd zo gedaan, kwam ik dus op haar (openbare) Facebook account, zelf heb ik geen Facebook dus dit is voor iedereen te zien.
Hier stonden meerdere "ordinaire" foto's op. Lees: Lage decolleté, "feest" foto's etc.
Ik schrok hier toch wel een beetje van, ik snap heel goed dat ieder mens naar feestjes gaat, alcohol drinkt en ongegeneerd selfies maakt van zichzelf. Maar is het niet verstandig dat je met zo'n functie alles afschermt voor alleen vrienden?

Ik twijfel nu of ik nog wel naar haar toe wil, omdat ze nu dus al minder professioneel op mij overkomt.
Ik denk wel dat er bokkers zijn die denken dat ik misschien overdrijf, maar een persoon met zo'n functie is in mijn ogen toch wel heel wat.

Edit: Ik weet zeker dat dit de psychologe is waar ik naar toe ga. Haar beroep en waar ze haar beroep uitoefent staan op dit zelfde profiel.
Laatst bijgewerkt door LHS13 op 31-05-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Psychologe met ordinaire foto op internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:32

Dat is niet professioneel. :n
Ik snap heel goed je twijfel, maar zou toch naar d'r toe gaan.
Maar ben het wel echt met je eens dat ze zoiets niet openbaar had moeten zetten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:32

Misschien een foutje en ze dacht dat haar profiel goed afgeschermd was? Ik zou gaan voor het gesprek en kijken of het klikt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:33

Is het niet mogelijk dat dit iemand is met dezelfde naam? Want er zijn meer mensen die Pietje heten... en de meeste huidige hulpverleners weten wel beetje dat ze hun social media moeten afschermen als minimum.

Ilja000

Gewoon even aankaarten. Misschien is er iets mis gegaan met de instellingen van haar pagina. Facebook is tenslotte niet zo makkelijk in te stellen.

Destination

Natuurlijk heeft zij ook een persoonlijk leven en een FB-account, maar vind het niet professioneel dat je het gewoon kan zien. Als jij er nu al minder vertrouwen in hebt kan je nog heengaan voor de intake en daarna beslissen of je met haar doorgaat of niet? Het heeft geen nut om er heen te gaan als je de feeling niet hebt :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:35

is het niet toevallig iemand met dezelfde naam? Weet je zeker dat het dezelfde persoon is

Zo wel, tja, lastig ze mag natuurlijk ook gewoon een prive leven hebben, betekend niet dat als ze op een foto gaat bij een feestje zij haar werk niet goed doet

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:36

Weet je zeker dat de persoon jouw psycholoog is? Er zijn ook meerdere mensen met dezelfde naam natuurlijk.

Ik zou gewoon naar haar toegaan en het bespreken, dan heb je meteen een onderwerp (vertrouwen in mensen). Dan kun je haar professionaliteit zelf beoordelen. Jammer toch als je een goede psycholoog bij voorbaat afschrijft omdat ze open is over zichzelf. Bovendien weet ze zelf misschien niet dat haar foto's voor iedereen zichtbaar zijn, dat iemand psycholoog is maakt hem nog geen internetexpert.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:36

Ik vind het ook niet zo professioneel overkomen, maar het zou voor mij niets zeggen over de professionaliteit in de zin van dat iemand zijn beroep niet serieus neemt/er niet goed genoeg in is.
Ik ken genoeg artsen die wel eens uit hun dak gaan, maar dat ze die foto's niet op internet zetten, maakt ze mijn inziens niet beter als arts.
Of het handig van jouw psycholoog is? Mwah, misshien niet. Zou er zelf niet mee zitten!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 20:36

Evelijn schreef:
Is het niet mogelijk dat dit iemand is met dezelfde naam? Want er zijn meer mensen die Pietje heten... en de meeste huidige hulpverleners weten wel beetje dat ze hun social media moeten afschermen als minimum.

Nee haar beroep etc staat op dezelfde pagina.
Ook de plek waar zij werkt, daar moet ik heen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:37

Die kan ook wel een cursus social media gebruiken :=

Weet je, als jij je er niet prettig bij voelt, vraag gerust om een ander :) Jij moet je er goed bij voelen immers.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:38

Ook psychologen hebben een uitlaatklep nodig na het werk...
Daarbij, als je het profiel niet gezien had, was het dezelfde dame geweest alleen had je niet geweten wat ze in haar vrije tijd uitspookte...

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 20:38

Simbaa schreef:
Ik vind het ook niet zo professioneel overkomen, maar het zou voor mij niets zeggen over de professionaliteit in de zin van dat iemand zijn beroep niet serieus neemt/er niet goed genoeg in is.
Ik ken genoeg artsen die wel eens uit hun dak gaan, maar dat ze die foto's niet op internet zetten, maakt ze mijn inziens niet beter als arts.
Of het handig van jouw psycholoog is? Mwah, misshien niet. Zou er zelf niet mee zitten!

Daar heb je zeker gelijk in, denk er hetzelfde over.
Het enige is wel dat mensen (ook ik) vaak een eerste indruk wel meenemen. En die heb ik nu al gehad.
Ik ga zeker naar het intake gesprek en het misschien zo nodig ter sprake brengen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:38

Je kunt het ook omgekeerd beredeneren.
Je hebt in iedergeval iemand die het leven leeft en niet alleen achter een buro zit ;)
Misschien is het een foutje met de instellingen of iemand met dezelfde naam.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:40

Je hebt alvast je eerste (of tweede) gespreksonderwerp te pakken en als het klikt en je hebt vertrouwen in haar kan je verder. Zo niet, dan zoek je een ander.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:40

Eerste indruk is zeker belangrijk bij de keuze van een psycholoog. Soms zie je op het eerste gezicht al dat het niets gaat worden :=

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:42

sallandval schreef:
Weet je zeker dat de persoon jouw psycholoog is? Er zijn ook meerdere mensen met dezelfde naam natuurlijk.

Ik zou gewoon naar haar toegaan en het bespreken, dan heb je meteen een onderwerp (vertrouwen in mensen). Dan kun je haar professionaliteit zelf beoordelen. Jammer toch als je een goede psycholoog bij voorbaat afschrijft omdat ze open is over zichzelf. Bovendien weet ze zelf misschien niet dat haar foto's voor iedereen zichtbaar zijn, dat iemand psycholoog is maakt hem nog geen internetexpert.

Ik mag aannemen dat TO al een onderwerp heeft als ze naar een psycholoog gaat? Ik zou mijn duurbetaalde sessie niet willen besteden aan gelijk bij de eerste keer een issue met de psych. Ik vind het trouwens ook niets met ' vertrouwen in mensen' te maken hebben.
Dit gaat over wat je qua professionaliteit mag verwachten van een psycholoog. Als mijn psycholoog niet eens in kan schatten wat met haar beroep wel en niet kan qua privé en internet, dan heb ik geen hoge pet op van haar beoordelingsvermogen. Ik zou een ander zoeken. Je je goed voelen bij een psych.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:44

Billy schreef:
Ook psychologen hebben een uitlaatklep nodig na het werk...
Daarbij, als je het profiel niet gezien had, was het dezelfde dame geweest alleen had je niet geweten wat ze in haar vrije tijd uitspookte...

Juist in die functie weet je wat de invloed ervan is en wat voor beeld je creëert van jezelf. Ja je bent mens, maar je moet wel nadenken over hoe je je online profileert :) (door bv heel eenvoudig je profiel af te schermen)
Je geeft nu een indruk die niet professioneel overkomt en punt is: ts heeft het wel gezien en iemand googlen is heel normaal om te doen (bedrijven doen dit regelmatig en dit kan een reden zijn om bv niet eens op gesprek te mogen komen bij een sollicitatie omdat eerste indruk belangrijk is)
Ts heeft er geen goed gevoel bij, dan zijn er gelukkig nog andere therapeuten als ze dat wil.

Overigens ts, je kan dit ook goed melden als reden als je een ander graag wilt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-05-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:44

Ik snap je twijfel.Maar ik heb geen idee wat ik zou doen.Komt ze je wel fijn over qua persoon wat je er nu van ziet.Er moet toch een eerste klik zijn.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 20:45

Destination schreef:
Eerste indruk is zeker belangrijk bij de keuze van een psycholoog. Soms zie je op het eerste gezicht al dat het niets gaat worden :=

Dat is helemaal waar.
Aan de andere kant zie ik het wel positief in daar waar zij niet veel ouder is als ikzelf.
En daarmee waarschijnlijk ongeveer hetzelfde in het leven staat als ikzelf, als in de "nieuwe" generatie.
Ik wil haar ook zeker nog niet afschrijven, maar zat er wel een klein beetje mee in mijn maag.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 20:46

Waves schreef:
sallandval schreef:

Ik mag aannemen dat TO al een onderwerp heeft als ze naar een psycholoog gaat? Ik zou mijn duurbetaalde sessie niet willen besteden aan gelijk bij de eerste keer een issue met de psych. Ik vind het trouwens ook niets met ' vertrouwen in mensen' te maken hebben.
Dit gaat over wat je qua professionaliteit mag verwachten van een psycholoog. Als mijn psycholoog niet eens in kan schatten wat met haar beroep wel en niet kan qua privé en internet, dan heb ik geen hoge pet op van haar beoordelingsvermogen. Ik zou een ander zoeken. Je je goed voelen bij een psych.

Ik heb zeker een onderwerp waarvoor ik naar haar toe ga.
En dat is inderdaad niet het vertrouwen van mensen.
Ik vind het lastig die beslissing te maken omdat ik nog niet een intake gesprek heb gehad.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 21:06

Het lastige is dat die eerste indruk dus al gemaakt is.
Ik snap heel goed dat iedereen naar feestjes gaat etc, maar had toch wel verwacht dat zo iemand minstens zijn profiel afschermt.
Ik heb nog geen intake gesprek gehad dus wacht dit nog wel even af maar je neemt het toch wel een beetje onbewust mee.
Ik denk ook zeker niet dat zij haar werk niet goed uitoefent naar aanleiding van de foto's die ik nu gezien heb.
Wilde het toch even kwijt en ieder ander zijn mening uithoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:12

Dus omdat ze psychologe is moet ze haar profiel maar afschermen? Kom zeg, zij heeft ook een privé leven en voor mij zijn werk en privé gescheiden.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:14

vuurneon schreef:
Die kan ook wel een cursus social media gebruiken :=

Nou inderdaad... :=
Wel lastig dit... ik zou inderdaad het eerste gesprek afwachten, misschien voel je je alsnog fijn/vertrouwd bij haar. Een andere psycholoog kan altijd nog.

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:17

Het lijkt precies of je over een vroegere lector van mij bezig bent. Ze geeft een aantal vakken op een hogeschool en heeft daarnaast een eigen praktijk. En als je op haar facebook kijkt kan iedereen gewoon haar feest en vakantiefoto's (zelfs de bikinifoto's :') ) zien. Maar als je haar in het 'echt' spreekt komt ze heel erg professioneel, serieus,... over. Dus ondanks haar facebookpagina zou ik er geen probleem mee hebben om haar zaken toe te vertrouwen.

Ik zou dus gewoon naar de afspraak gaan en dan beslissen of je verder met haar wil of niet. ;)