Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doubtless schreef:Als jullie met z'n drieën het gesprek aan hebben gevraagd kan de mentor wellicht al wel raden waar het over gaat. Kan me voorstellen dat jullie eerder hebben laten merken dat jullie het niet leuk vinden dat jullie uit elkaar zijn geplaatst.
Antwoord op je vraag: ja, dat mag. Een mentor is ook leraar & heeft dus gewoon een volle agenda, zeker tegen het einde van het schooljaar. Vraag je even af hoe belangrijk je gesprek is( pardon my french, maar als ik het zo lees is het misschien niet zo'n heel relevant gesprek) & mail dan eventueel je vragen naar hem/haar.
Ik denk dat je gewoon je verlies moet nemen wat betreft het uit elkaar plaatsen & dat er niemand echt zit te wachten op toelichting op iets van een jaar geleden.
britt299 schreef:Een mentor is er toch juist voor om naast zijn bezigheden als leraar gesprekken aan te gaan met leerlingen en ze te adviseren etc. Misschien schiet Ts niet veel op met dit gesprek, maar ik kan wel begrijpen dat ze hier behoefte aan heeft. Ik vind dus dat je eerst nog netjes moet vragen waarom een gesprek aangaan niet kan en dan eventueel hoger op stappen als de mentor zo blijft antwoorden.
Jennyj01 schreef:Misschien kunnen jullie ouders het gesprek aanvragen. Lijkt mij dat je als ouder toch wel van de hoed en de rand wil weten. Vind de reactie van je mentor echt niet kunnen en zou het zeker melden.
Anoeska schreef:Ik denk dat de mentoren in deze tijd van het jaar gewoon meer te doen hebben dan een gesprek met twee meisjes die graag bij elkaar in de klas willen. Hij zal prioriteit gegeven hebben aan andere activiteiten of afspraken.
Sunrise_ schreef:Eh is het tegenwoordig normaal dat je als docent een reden moet geven aan je leerlingen waarom de klassen op een bepaalde manier worden ingedeeld? Bij mij werd je gewoon ingedeeld, en daar had je het mee te doen, docenten gingen echt geen verantwoording afleggen over de keuzes die zij maken. Lijkt me ook geen doen om dat bij alle leerlingen te doen.