Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 22:07

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen...

Ik heb de perfecte vriend: kookt, wast, gaat naar de winkel, heeft een goede job, ...
Onze relatie is goed, ik heb mijn paarden, hij zijn voetbal, elks goede eigen job, geen financiële problemen, ...

Maar: wij doen niks samen buiten het huis. Thuis doen wij alles gezellig samen, maar van zodra we de deur uitgaan doet ieders zijn eigen ding: ik mijn vriendinnen en paarden, hij zijn vrienden en voetbal.

Dus dan bedenk ik me vaak: is onze relatie wel goed genoeg, overleven we dit samen, en probeer dan dingen te bedenken die we samen kunnen doen. Maar wij hebben echt totaal andere interesses, en dat blijkt moeilijker te zijn dan gedacht. Ik wil leuke actieve dingen, hij hangt het liefst in een zetel in de cinema, of aan de kruk van een bar, of in een treintje door de stad, terwijl ik veel liever een stad te voet zie, of met de fiets. Als we uitgaan sta ik een hele nacht op de dansvloer, en hangt hij heel de nacht aan de bar. Eigenlijk is mijn vriend buiten de dingen die nodig zijn redelijk lui en ik een actieve sportfreak...

Als ik over de toekomst bedenk en over kinderen, weet ik dat hij de perfecte vader zou zijn, maar voor mijzelf ben ik helemaal nog niet zeker of ik al kinderen wil. Ik wil eerst nog wat reizen, nog wat diploma's halen, nog wat sportdoelen bereiken.

Hoe staan bokkers tegenover zo'n situatie?
Wanneer is een relatie goed genoeg of perfect?

Anoniem

Re: Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:10

Interessante vraag. Ik vind het juist fijn dat ik andere dingen doe dan mijn vriend. Zo'n zwaankleefaan gedoe vind ik zo verstikkend.
Maar ik snap ook dat het wel leuk is om samen iets te doen, ik zou eens een middagje ga ztten wat jullie allebei zou kunnen passen, of her en der wat inschikken. Er moet iets zijn wat jullie samen leuke vinden. Mijn vriend en ik vinden het ook erg leuk om samen uit eten te gaan en lekker te genieten van het eten. Dus niet enkel romantisch uit eten, maar echt culinair genieten.

En verder, dit zijn levensvragen die je niet direct kunt beantwoorden. De tijd zal het leren.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:13

Ook ik vind het lekker dat we beiden onze eigen dingetjes hebben, maar ik snap dat je het lastig vind dat wánneer je dan tijd aan elkaar besteedt, dit niet naar ieders zin kan gaan.

En wat als je compromissen zoekt? Een middagje te voet een stad verkennen, daarna een hapje eten en naar de bios bijvoorbeeld. Al kan je daar natuurlijk niet jaren mee zoet zijn, om telkens dat te doen.

Als verder alles perfect is, zou ik dit slikken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:29

Wij doen ook bijna alles apart van elkaar :j eens in de zoveel tijd plannen we een weekendje weg, gaan we uit eten of ergens samen te wandelen en dan kunnen we er weer een poosje tegen :)

Ik vind het net als Joolien ook zegt juist heel fijn dat we niet continu op elkaars lip zitten en alles maar samen moeten doen :)

Als je je verder prima voelt over je relatie zou ik me er echt geen zorgen over maken :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:32

Count your blessings.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:34

Heerlijk juist!Mijn vriend en ik zijn precies zo en al dik 15 jaar samen.
Ik erger me ook wel aan zijn geluier,maar dan schop ik hem onder zijn kont en gaat hij toch mee te voet de stad in.
Of we gaan samen naar de film of thuis netflix kijken.
Dan zorg ik gewoon dat ik in de ochtend al iets gedaan heb zodat ik wat energie kwijt ben.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:39

Als je dit laat lopen krijg je eeuwig spijt voormoedelijk.
Je hoeft niet de zelfde interesses te hebben (al is het soms wel handig)
Als de basis goed is kan je veel bouwen.

Het kan nooit 100% goed zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:39

Vindt hij het niet gezellig een keer mee te gaan naar het paard en jij naar een voetbalwedstrijd oid?
Als het puur dat is, is het zonde om zo'n vent te laten lopen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:44

Bij mij speelt dit ook wel al eens op, maar op andere momenten kan ik daar prima mee leven. Ik denk dat het beestje routine heet. Ik ben zelfs een tikkeltje jaloers dat hij zo weinig nodig heeft om zich te vermaken. Hij is geregeld als een horloge en ik ben een ongeleid projectiel. Denk dat ieder koppel wel zo een phase doormaakt. Probeer van zijn goede kanten te genieten en geef hem soms een goede schop onder zijn hol om mee te gaan met je. Daar tegenover kun je soms ook eens iets bedenken om samen te doen die hij wel zou waarderen.

Ps: de mijne kookt amper >;) -O-
Laatst bijgewerkt door betadine op 21-05-15 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:45

Aaaaah Seltje! Jullie zijn zowat een droomkoppel voor de buitenstaanders! Maar toch begrijp ik wat je bedoelt. Ik heb geluk dat die van mij alle dagen mee naar de paarden gaat! Een heel verschil dan mijn vorige relatie. Die ging altijd maar uit (hij was Dj) en was ook niet zo'n familieman..

Kan je het er eens niet met J erover hebben? Wat zegt hij ervan als je het erover hebt?
Laatst bijgewerkt door Murthul op 04-06-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam veranderd in boktnaam op verzoek

Christiene

wat is goed genoeg vraag je... dat kan je alleen zelf beantwoorden...

is toch niks mis mee hoe het bij jullie gaat, ik heb meerder vrienden als stelletjes.. stel nummer 1 doet alles samen, stel nummer 2 zoals jullie en het derde stel is weer anders.

dat hele alles samen doen, werkt gewoon niet bij iedere stel.

antje_vip

Hoe belangrijk is het voor jou om samen dingen te doen? Het is toch nooit perfect, iedere relatie heeft z'n gebreken. Zou je het met een ander beter hebben?

Ik ken je gevoel wel, ik twijfel ook wel in mijn relatie

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:47

Uiteindelijk maakt het lijstje met plusjes en minnetjes niet zoveel uit.

Wil je met hem oud worden?
Zie je hem als je man/vader van je kinderen?
Vervult deze relatie echt je diepste wensen op het gebied van liefde?

Of hij nou meer aan de bar hangt dan op de dansvloer staat moet niet echt uitmaken. Relaties kunnen ook prima werken tussen hele verschillende types, zodra de harde kern maar goed zit.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:51

Luister(t) :D :
vind JIJ dat het anders zou horen of dénk jij dat ANDEREN vinden dat het anders zou horen?
Ik leef al ruim 20 jaar in zo'n relatie en wij vinden het he-le-maal prima hoor :D
We gaan samen met de kids op vakantie, morgen toevallig lekker met zn tweeën een weekendje weg. hij doet zijn dingen, ik de mijne, hij doet een 'jongetjesweekend' ;) met zoonlief en ik doe 'meisjesdingen' met dochterlief, hij doet de was/de vaatwasser, het vuilnis, de kattenbakken en stofzuigen, ik doe meestal de klusjes, de boodschappen, het koken etc.
Leven en laten leven, er voor elkaar zijn, interesse blijven tonen in de andere en af en toe een beetje water bij de wijn ;)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 22:53

Selina schreef:
Vindt hij het niet gezellig een keer mee te gaan naar het paard en jij naar een voetbalwedstrijd oid?
Als het puur dat is, is het zonde om zo'n vent te laten lopen.

You wish, ik mag niet eens mee naar de voetbal... Want dat wil ik wel, maar dat wilt hij niet, ik mag daarna mee op café komen zitten, maar hij wilt niet dat ik naar de voetbal kijk (Bang dat ik teveel naar zijn vrienden kijk dan :9 ). En mee naar de paarden gebeurd af en toe hoor, maar het interesseert hem niet (wat ik ook snap, ieder zijn eigen interesses).

Lot, zien wij er echt zo uit naar de buitenwereld? Leuk om te horen *D Wij praten genoeg hoor, maar J snapt niet altijd even goed dat ik bezig moet blijven, en ik snap dat ik de zetel zitten niet altijd even goed...

Ja ik moet hem echt af en toe uit de zetel schoppen, en ik vrees dat ik af en toe wat meer tijd in die zetel ga moeten spenderen... Water bij de wijn doen zeker?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:55

Seltje schreef:
You wish, ik mag niet eens mee naar de voetbal... Want dat wil ik wel, maar dat wilt hij niet, ik mag daarna mee op café komen zitten, maar hij wilt niet dat ik naar de voetbal kijk (Bang dat ik teveel naar zijn vrienden kijk dan :9 ).

Is dit echt?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 22:58

Ja, hij vindt het niet leuk dat ik naar de voetbal kom kijken, hij vind dat er dan meer druk op staat, en hij vreest dat ik teveel naar andere blote benen kijk.
Dat van die druk kan ik nog geloven, maar ik ben echt niet zot op benen van voetballers...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:59

Wat joolien zegt!

Mijn vriend en ik zijn ook erg verschillend. Ik heb 20.000 dingen die ik graag doe en hij ligt het liefst de hele dag op de bank voor de tv. Wij hebben het huishouden ook fijn verdeeld en allebei een goede baan. Nouja "huishouden fijn verdeeld"... hij klaagt weleens over mijn koken en dat is zwaar terecht :').
Maar hij gaat ook wel graag naar concerten en ik dan weer liever niet, omdat ik dat te druk vind. Dus dat doet hij met anderen en dan zit ik weer heerlijk de hele avond achter de computer :=

Zelfs als het gaat om uit eten verschillen we ook heel erg in wat we super lekker vinden. Daarom gaan wij 9 van de 10 keer naar een wokrestaurant, zodat hij pizza's, patat en nasi kan eten en ik me vol kan schransen aan sushi ;)

Natuurlijk hebben wij ook onze issues, maar inderdaad... geen enkele relatie is perfect. Dat zou ook vreselijk saai zijn. En een saaie relatie is ook niet perfect :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:02

Seltje schreef:
Ja, hij vindt het niet leuk dat ik naar de voetbal kom kijken, hij vind dat er dan meer druk op staat, en hij vreest dat ik teveel naar andere blote benen kijk.
Dat van die druk kan ik nog geloven, maar ik ben echt niet zot op benen van voetballers...

Dit vind ik wel een beetje vreemd/kinderachtig

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:03

Ik denk dat je niet te veel eraan moet twijfelen. Ondanks dat jullie misschien wat in interesses verschillen klinkt het alsof jullie een hele fijne relatie hebben. Mijn vriend en ik hebben ook onze eigen dingen. Hij zit in de ICT, games en technologie wat mij zéér weinig boeit & ik ben lekker bezig met makeup, paarden en dieren. Maar we hebben ook wel een paar dingetjes hetzelfde; Serie kijken bijvoorbeeld. En sushi eten

Ohja die van mij doet ook het liefst niks & houd van uitslapen.
Ik ben een ochtendmens en kan geen dag binnen zitten.

Er is toch wel iets wat jullie allebij leuk vinden?
Laatst bijgewerkt door future_vet op 21-05-15 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:04

Geef mij zo'n vriend... Echt zou er zo voor tekenen. Je weet overigens wat je hebt als je het mist.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:06

Niet vervelend bedoeld, maar ik snap dit soort topics nooit zo goed. Het gaat toch om je gevoel? Geen plusjes en minnetjes, je voelt het vanzelf als het echt goed zit en je samen oud wilt worden :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:11

Mijn man en ik doen ook aparte dingen buitenshuis eigenlijk heel zelden samen. In huis doe ik alles en mijn man de technische dingen, onderhoud auto's maar gaat wel mee naar de paarden soms. Hij kan het niet laten om met onze ruin te knuffelen.

Bevalt ons prima eigenlijk. We gaan soms wel eens wat toeren maar dat is echt maar zelden.

En als jullie gelukkig zijn samen is het toch goed zo, ik denk zo ook wel eens maar dan zegt hij dat hij gewoon heel gelukkig is met me en dat er voor hem niet meer dan dat nodig is. Zijn al 7 jaar samen nu :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:15

Als het echt alleen dit is waarom je twijfelt, zou ik me niet zo'n zorgen maken eigenlijk. Beetje tijd voor je zelf is wel lekker hoor. Stel het was andersom, had je dat juist gewild :P

Of zit er meer achter de twijfels?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:22

Nee er zit niet meer achter de twijfels, ik heb gewoon momenteel alle tijd van de wereld om over alles te twijfelen (lig met een gebroken been in de zetel, en mag niks doen)