Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ricie schreef:Dankjewel voor de reactie's! Als ik zomlees hoe dat dus idd gaat met dat extra tankje en hoe "weinig" hij gebruikt aan olie denk ik dat het niet veel uit moet maken wat dat betreft om voor 2 of 4 takt te gaan.
Loveuggs mag ik vragen hoe veel jij kngeveer rijd? Want ga er van uit dat je olieverbruik wel sneller gaat als je meer rijd natuurlijk.
Citaat:A] Type motorblok:
Tegenwoordig zijn scooters uitgerust met 2-takt motoren of met 4-takt motoren. Eventueel zijn deze uitgerust met injectie-technieken. 4-takt motoren zijn zuiniger in benzineverbruik dan 2-takt motoren. Injectie-motoren zijn zuiniger dan carburateur-motoren maar toegepast op 2-takt motoren geeft deze techniek teveel problemen. Scooterland levert dan ook geen 2-takt injectie scooters. Op 4-takt motoren is injectietechniek wel een probleemloze en goede oplossing, een nadeel is wel dat deze laatste techniek relatief duur is. Hieronder vindt u het gemiddelde verbruik van de type motoren voor 50cc scooters. Uitgegaan is van 75% vermogen en uiteraard kan er per afzonderlijk model wel enig verschil inzitten: - 2-takt motor: 1 : 25 (1 liter benzine op 25 kilometer) - 4-takt motor: 1 : 40 (1 liter benzine op 40 kilometer) - 4-takt injectie motor: 1 : 50 (1 liter benzine op 50 kilometer)
, na 4 jaar wees een monteur mij er op dat er geen olie meer in zat, en toen kwam ik er achter dat er in een 4 takt dus ook olie moet
)LadyMadonna schreef:Ik heb beide gehad, bij beide gewoon 95 ongelood.
Bij 2takt bij elke tandbeurt olie controleren en eventueel bijvullen. Bij 4 takt eens per kwartaal oid.
Heb nu een 4, mijn volgende wordt weer een 2. Merk dat de 4 in de winter veel moeite heeft om op gang te komen, moet echt ff warm lopen zeg maar