Dat heeft geresulteerd in heel veel moeilijke momenten waarop ik echt even diep adem moest halen en mezelf voorhouden dat ik dit écht wel kon, maar het heeft me ook gebracht waar ik nu ben. Ik kan leven van mijn werk als fotografe, ik heb een geweldig leuke stage waar ik ontzettend veel leer, het gaat ontzettend goed op mijn studie, ik maak geweldige reizen en ik heb een onwijs lieve vriend. Al met al ben ik ontzettend blij met mijn leven, maar ik heb het gevoel alsof ik er niet genoeg van geniet.
Ik probeer heel erg alles bewust in me op te nemen, er goed bij stil te staan hoe fijn ik dingen vind en hoe erg ik waardeer dat ik doe wat ik doe. Maar je weet hoe dat gaat, altijd liggen er weer nieuwe klussen, nieuwe kansen, nieuwe ideeën, waardoor ik de helft van de tijd bezig ben met 'later' en 'hoe zal dit gaan' en 'wat wil ik eigenlijk' in plaats van gewoon keihard genieten van wat ik heb.
Ik wil méér genieten, meer bewust zijn van wat we hebben, van de fijne momentjes in mijn leven, leven in het NU.

Wie heeft er leuke tips/video's/boeken als aanrader?
En wie is er nog meer bezig met leven in het nu, mindfullness oid? Ik weet dat bijvoorbeeld Eckhart Tolle een bekende is, maar ik heb nog geen enkele boeken van hem gelezen. Het lijkt me leuk om hier op Bokt wat dingen te delen
Ik wil gewoon niet iemand zijn die over 10 jaar beseft dat ze de beste jaren van haar leven heeft vergooid en niet is gegaan voor haar dromen.

Vooral omdat ik zelf weet hoe ik pakweg 5 jaar geleden nog was. Mijn leven kabbelde een beetje voort. Ik deed mijn dingetjes maar ik lééfde niet. Ik volgde gewoon wat er op mijn pad kwam, zeg maar. Ik doe nu dingen die ik graag aan mijn 15-jarige ik zou willen vertellen, haha. Had mijn eigen hoofd wel willen zien
Ik ben zo iemand die gewoon totaal niet weet wat ik wil met mijn leven. Ik weet niet wat ik voor beroep wil doen, heb het gevoel dat ik de laatste 10 jaar gewoon heb zitten niksen. En ik ben heel bang dat mijn leven iets gaat zijn wat me ''overkomt'', juist òmdat ik geen duidelijke doelen heb voor mezelf waar ik voor kan gaan..
Ik loop dan nu fulltime stage, dus 5 dagen per week van 9 tot 5 op kantoor. En ik weet nu in elk geval dat ik dit NIET wil 40 jaar. Je bent zo’n groot deel van je leven op je werk, dan wil ik werk wat ik echt leuk vind en waar ik niet de uren zit af te tellen want dat is zo zonde. Maar ja, he, geld heb je toch nodig en de banen liggen niet voor het oprapen, etc.
Ik lees even mee!