Help! Een muis in mijn huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Help! Een muis in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:26

Hoi bokkers,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik woon sinds een half jaar samen in een studio die al best wel oud is. Er zijn dus wat gleufjes en dingetjes die niet perfect afgewerkt zijn. Zo ligt er achter het aanrecht een stuk opening tussen de keuken en de muur. Dat zou alleen opgelost kunnen worden met een hele verbouwing, dat kan ik als student zijnde naturlijk niet betalen. Opzich moet dat geen probleem zijn. We houden alles erg schoon.

Nu zag ik gisteravond een muis lopen. Ik schrok me kapot en wil hem weg. Maar gif is denk ik geen optie, omdat ik bang ben dat hij dan ergens achter dood gaat en er meer ongedierte in huis komt. Maar ik wil hem wel weg. Wat kan ik doen? Hebben mensen hier ervaring mee?

Wie oh wie kan me helpen? Ik word bij elk geluidje namelijk helemaal gek! :')

Goof

Re: Help! Een muis in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:28

Muizenvalletje plaatsen?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:31

Herkenbaar. Ik woon in een oud kantoor gebouw en heb ook bezoek van een muisje. heel vervelend want s nachts gaat ze gezellig mee naar mijn slaapkamer. En hoor ik dus allerlei geritsel. Ben gelukkig niet bang voor muizen maar optimaal is het natuurlijk niet.
Heb nu via agradi een dier vriendelijke muizenval besteld en hoop dat dat gaat werken.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:01

Als je een muis dood met gif, gaat het niet stinken want de muis droogt dan helemaal in.
Verder kun je een muizenval plaatsen, dan is ie in 1 keer dood.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:05

Suusie22 schreef:
Als je een muis dood met gif, gaat het niet stinken want de muis droogt dan helemaal in.

Helaas moet ik je in deze tegenspreken.
Een muis is lang niet altijd in een keer dood.
Het hangt er van af hoe hij in de val loopt en sommige vallen reageren niet scherp genoeg met dicht klappen.

Ik heb ooit mijn baas met een omgedraaide bezem achter een levende muis in de klem zien aangaan om het dol geworden beest de genade klap te kunnen geven......geloof me......dat is niet leuk!!!

Een levende val is ideaal *\o/* als je niet bang bent van muizen.
Alleen niet te dicht bij het huis uitzetten......anders wordt het een dagelijks terugkerend ritueel.

Met je reactie over gif ben ik het dan wél weer helemaal eens.
Dit werkt snel en geeft geen overlast. ( alleen jammer als je net als ik van muizen houd )
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 17-05-15 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:07

nog een paar maandjes en dan komen de spinnentopics weer :')
ik kan niet wachten.

*trekt er even een bak popcorn bij voor dit onverwachte vermaak en moedigt stiekem de muis aan om het maar lang vol te houden zodat we hier nog lang mogen meegenieten.*

ohh btw, gewoon een kat lenen, de lucht is genoeg om muizen te laten verhuizen

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:11

Was dat maar waar...

Hier een huis met twee katten en veeeeeeeeeel meer muisjes -O-

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 13:15

Dank jullie wel! Ik ga eens kijken naar een levende muizenval, mag mijn vriend hem uitzetten :D ik wil zo'n beestje ook geen pijn doen en dan lijkt dit me de beste oplossing.

Haha elena ;') ik hoop het niet

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:22

Stoer!!!!!
_/-\o_

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:25

Suusie22 schreef:

een muis die dood is droogt altijd in, met of zonder gif.. alles wat doodgaat droogt in.. muizengif wordt geacht een dier van binnenuit op te drogen, mijn ervaring is echter dat een muis nog steeds gaat stinken, met name als hij op een verkeerde plek het loodje legt.

gif zorgt helaas niet dat een dier ineens water gaat afstoten en dus dooddroogt (dan zou je geen geur hebben).. gif zorgt dat het dier van binnen doodbloed over het algemeen, een dode muis door gif kan net zo goed stinken als een gewoon gestorven muis.. of en waar het dier sterft is de doorslaggevende factor of het erg gaat stinken of dat je niets ruikt.. gif werkt langzaam, dus een muis zal zich vaak terugtrekken (in de muur/hol) voor hij sterft.. dus ruik je hem minder snel dan een muis die het loodje legt tussen de kaken van je kat en op de stoep wordt gelegd.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 17-05-15 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:28

Als je inderdaad de kat van de buren (of wat drollen := ) een aantal keer laat rondlopen dan is die geur vaak al genoeg om de muizen weg te houden. Maar ja altijd risico dat ze terugkomen haha :')

Wat ik ook heb gehoord, is dat het helpt om aluminiumfolie in gaatjes/gleuven/etc te proppen. Ze vinden dat spul niet fijn ofzo? Dus dan gaan ze er niet doorheen. Geen idee of het echt werkt haha, maar je kan het proberen.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 13:32

Ik zag hem net weer zitten naast de wasmachine. Hij zat daar gewoon rustig te zitten dat ik er bijna op stapte. Hij is echt superklein en eigenlijk niet zo eng. ik weet nu wel waar hij zich verstopt en waar ik het valletje kan plaatsen :D fijn!

Ik was sowieso al van plan mijn huisbaas over te halen dat ik een huisdier mag, nu heb ik een reden :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 13:34

mijntje92 schreef:
Als je inderdaad de kat van de buren (of wat drollen := ) een aantal keer laat rondlopen dan is die geur vaak al genoeg om de muizen weg te houden. Maar ja altijd risico dat ze terugkomen haha :')

Wat ik ook heb gehoord, is dat het helpt om aluminiumfolie in gaatjes/gleuven/etc te proppen. Ze vinden dat spul niet fijn ofzo? Dus dan gaan ze er niet doorheen. Geen idee of het echt werkt haha, maar je kan het proberen.

Zodra ik hem weg heb ga ik dat proberen! Goede tip :) niet geschoten is altijd mis

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:05

Iinge_ schreef:
Ik zag hem net weer zitten naast de wasmachine. Hij zat daar gewoon rustig te zitten dat ik er bijna op stapte. Hij is echt superklein en eigenlijk niet zo eng. ik weet nu wel waar hij zich verstopt en waar ik het valletje kan plaatsen :D fijn!

Ik was sowieso al van plan mijn huisbaas over te halen dat ik een huisdier mag, nu heb ik een reden :D

Nee, nu heb je al een huisdier :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:10

Denk er bij levende vallen aan dat je ze minstens 10km weg moet uitzetten om te voorkomen dat ze terugkomen. En houd er rekening mee dat een stadsmuis niet kan overleven in het bos.
Wat je het beste kunt doen is je vak plaatsen en tegelijk alle kieren die je kan vinden dichtproppen met staalwol. Daar kunnen ze niet doorheen knagen. Een muis heeft een gaatje nodig zo groot als de achterkant van een potlood, om je een idee te geven. Daarna kun je het beest buiten gooien en kan hij niet meer naar binnen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:42

elenaMM77 schreef:
ohh btw, gewoon een kat lenen, de lucht is genoeg om muizen te laten verhuizen

Waar haal je die wijsheid vandaan?
Zo werkt dat helaas dus echt niet :')

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:45

elenaMM77 schreef:
nog een paar maandjes en dan komen de spinnentopics weer :')
ik kan niet wachten.

Ik voel me aangesproken om mijn Henk-topic toentertijd. :')

TS, tof dat je gaat voor een levende val!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 15:03

http://i61.tinypic.com/fpcvoj.jpg

Dat was het beestje. Hij zat op de vloer in de keuken en bleef rustig zitten. Ik heb hem op het blik van de stoffer en blik laten lopen en naar buiten gebracht. Voor nu is hij weg. Direct een valletje besteld dus als hij terug komt kan ik hem verder weg uitzetten :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:10

Da's nog maar een baby!

Wacht maar tot pa en ma hem komen zoeken ~~}>

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 15:13

Shirley schreef:
Da's nog maar een baby!

Wacht maar tot pa en ma hem komen zoeken ~~}>

Nooooo :oo :oo

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:13

:j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:14

En zijn twaalf broertjes en zusjes....

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 15:15

*Back to panic mode.

Betekent dit dat er meer zijn? :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:38

Vrees van wel Afbeelding

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:41

Niet om je te laten schrikken haha, maar meestal zeggen ze voor elke muis die je ziet zijn er nog 10 anderen.. :roll:

dat wilde je vast niet weten :')