DHL verzendingen ervaringen gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

DHL verzendingen ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:35

Als het hier niet goed staat, graag even verplaatsen.

Dinsdag zou ik een pakket ontvangen.
Ik was niet aanwezig, dus het pakket werd op woensdag weer verzonden.
Via internet zou ik de tijdstip kunnen verzetten, dit gedaan, maar er werd een fout weer gegeven?
Dus, mijn pakket gemist.

Vrijdag zou ik het pakket weer ontvangen, omdat ik niet aanwezig was, heb ik gevraagd of mijn buren hem wilde overnemen. Geen probleem! Ik helemaal opgelucht natuurlijk!!
Via internet aangepast. Bevestigd...
Kom ik weer thuis, een briefje in mijn duur. "Ontvanger was niet aanwezig."
Ze zijn niet bij mijn buren aan de deur geweest... dus is het weer niet goed gegaan via het internet?

Nu staat er op het briefje: Morgen komen we weer langs tussen 09.00 en 13.00 (Zaterdag, dus vandaag)
Tot op heden nog geen DHL gezien.
Als een klein kind, ben ik niet van mijn voorkamer te wijken, te wachten op mijn pakket.

Via internet kan ik hem niet wijzigen, mijn code klopt niet.

Een hele leuke opstapeling van vervelendheden natuurlijk.
Gezien het ook niet duidelijk via de volgnummer, die ik nog wel kan openen, om te kijken waar ongeveer mijn pakket is. Maar ook dat is heel onduidelijk.
"Wordt naar land van bestemming gebracht."

Maar hij was toch al in Nederland?

Nu wilde ik contact opnemen, en staat er van Ma, tot Vr. Kort om, in het weekend niet.

Stiekem moet ik wel lachen, het zal wel aan mijn naam liggen ben ik bang.
Vorige week had Greetz ook al moeite met het verzenden van een kaartje X'D
En wel 2 dorpen verder op. :') (Met foto, zelf ontworpen, lekker origineel.)

Heeft iemand nog meer van die ervaringen?
Of misschien een idee, hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank.

Anoniem

Re: DHL verzendingen ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:42

Is het een zending uit het buitenland geweest?

DHL Duitsland heeft nogal te kampen gehad met stakingen, zelf ook helaas moeten ondervinden hier op de zaak.

Wat betreft het hoe/wat op te lossen... Goeie vraag :+ Maandag maar even bellen denk ik naar DHL? Ik weet wel dat je aan de hand van het tracking nummer en je postcode wel kan vinden wanneer de bezorger in jouw postcode bezorgt!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:46

Anoniem schreef:
Is het een zending uit het buitenland geweest?

DHL Duitsland heeft nogal te kampen gehad met stakingen, zelf ook helaas moeten ondervinden hier op de zaak.

Wat betreft het hoe/wat op te lossen... Goeie vraag :+ Maandag maar even bellen denk ik naar DHL? Ik weet wel dat je aan de hand van het tracking nummer en je postcode wel kan vinden wanneer de bezorger in jouw postcode bezorgt!

Oeh! Help!!

Ik heb mijn tracking nummer via mijn mail gekregen. Ik ga het proberen.
Hier op het briefje staat: Za, 16 mei, tussen 9 en 13 uur.

Maarja, post is net zo veranderlijk als het weer ben ik bang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:49

Die bezorgers zitten vaak te slapen, vooral als ze bij de buren moeten zijn dan is een briefje op je eigen deur wel handig en er zijn chauffeurs die niet zo snel zijn, zit je dan aan het einde van de rit dan komt er soms op internet te staan dat je niet thuis was terwijl meneer gewoon vroeg weekend wilde, dit was er eentje van post.nl die dit drie keer geflikt heeft. Doet hij niet weer want dan vliegt hij er uit.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:51

Ik had t precies andersom. :+ pakket zou bezorgd worden bij ophaalpunt (om dus al deze problemen te ontwijken). Blijkt het pakket ineens thuis te zijn afgeleverd. En nee mijn adres stond niet op het pakket zelf :?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:51

Haha, dit meen je niet.

Ik krijg letterlijk dit:

Er is geen resultaat voor deze bezorgcode. Controleer de code en probeer het opnieuw. Indien je deze melding blijft ontvangen wacht dan op het eerstvolgende aflevermoment.

En kijk ik via mijn duitse verstuurder krijg ik letterlijk dit:

De zending wordt naar het land van bestemming vervoerd en daar aan de bezorgdienst overgedragen. (Homepage / Online traceren van zendingen: )
Volgende stap De zending komt aan in het land van bestemming.

Bigone, dus verstandig is, als ik vandaag gewoon lekker thuis blijf te wachten op mijn pakket?
Ben blij dat ik niets beters te doen heb voor vandaag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:52

Komt het uit duitsland? Daar zijn stakingen dus kan het (veel) langer duren dan normaal.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:54

DHL is toch gewoon een afkorting?
Duurt Heel Lang, of Doet Het Langzaam.

ik heb in het verleden (ook zakelijk) alleen maar problemen gehad met DHL. Zelfs met de express service van hen kon het niet fatsoenlijk (en dan vooral op tijd) geleverd worden.
Ik ga nu ook altijd op zoek naar een webshop die NIET levert met DHL. Als dat wel zo is, dan waag ik er een mail aan, of ze het met DPD of TNT kunnen versturen. Meestal is dat geen probleem. Mocht dat niet kunnen, dan ga ik er niet bestellen.

Nog nooit zo'n waardeloos bedrijf als DHL meegemaakt. Ik verstuur er in ieder geval niets mee, en ik wil er ook niks van ontvangen. Gaat iedere keer wel iets verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:54

Yvank_ schreef:
Komt het uit duitsland? Daar zijn stakingen dus kan het (veel) langer duren dan normaal.

Dat dus... + dat het meestal een verwerkingstijd van 24 uur heeft wanneer het de grens over is gegaan, in het weekend blijft het dan in het depot hangen dus waarschijnlijk kan de nederlandse tracking daarom dus geen zoekresultaat weergeven...

Moet zeggen dat ik zakelijk gezien dan weer totaal nooit problemen heb ervaren, maar dat komt misschien omdat het dan van zaak naar zaak gaat..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:55

Het is dinsdag in Nederland binnen gekomen.
En Dinsdag dus ook thuis zijn gestuurd.
Ik was echter niet thuis.

Het komt bij Kramer weg, dus inderdaad uit duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:56

Anders 'ff briefje op de deur plakken :p Soms slapen bezorgers idd ook half, wij hebben hier ook een hele waslijst aan instructies achter het raam geplakt zodat de bezorgers van alle bezorgdiensten precies weten wat te doen :') Sindsdien gaat het prima gelukkig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:56

Weet je zeker dat het dinsdag in nederland was? Want alles lag toen helemaal plat in duistland. En vaak kloppen dan dus die t&t niet.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:57

Vervelend joh, hoop dat je toch nog snel je pakketje gaat krijgen. Ik laat dhl altijd afleveren bij een servicepunt, nooit problemen met ze.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:57

Hier op het werk doen wij ook niets meer verzenden met DHL.
Wij zijn overgestapt op een ander bedrijf
Was altijd wat met verzendingen!!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:58

Yvank_ schreef:
Weet je zeker dat het dinsdag in nederland was? Want alles lag toen helemaal plat in duistland. En vaak kloppen dan dus die t&t niet.

Zeker weet ik dat zeker!!
Ik heb een briefje, "Niemand thuis" In de deur gehad.
Lijkt me stug dat dát zonder pakje gebeurt (A) Toch?

Dus, het is wel in nederland :D

Ik ben echt bang, dat het pas om een uur of 20.00 aan komt :') Ik ga me echt begieren als dat gebeurt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:59

Anoniem schreef:
Anders 'ff briefje op de deur plakken :p Soms slapen bezorgers idd ook half, wij hebben hier ook een hele waslijst aan instructies achter het raam geplakt zodat de bezorgers van alle bezorgdiensten precies weten wat te doen :') Sindsdien gaat het prima gelukkig :+

Dat is toch wel erg....

"Ja, ik ben thuis."
"Ja je moet op de achterdeur kloppen."
"Ben ik niet thuis. JAAA geef het af bij de buren."

0.0 hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:02

maralyn schreef:
Anoniem schreef:

Dat is toch wel erg....

"Ja, ik ben thuis."
"Ja je moet op de achterdeur kloppen."
"Ben ik niet thuis. JAAA geef het af bij de buren."

0.0 hahaha

Tja... Waar mensen werken worden wel eens foutjes gemaakt natuurlijk. Soms doet de bel het niet, soms staan ze gewoon in een dikke file of is er wat anders aan de hand. Wat ik zei, wij hebben er vrij regelmatig mee te maken gehad en daarom nu dus dat opgelost door de instructies uit te tikken en erbij te plakken. Vaak bellen ze wanneer ze bijna voor de deur zijn, maar niet iedere bezorger weet dat ie kan of mag bellen met z'n telefoon natuurlijk...

Nu moet ik zeggen dat wij hier wel 3/4x per week DHL/POSTNL aan de deur hebben staan :') Dus inmiddels weten ze hier wel hoe het te vinden is maar zeker in vakantieperiodes met nieuwe bezorgers is dat af en toe best lastig _O-

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:03

Enige ervaring die ik heb met bijna alle DHL bezorgingen is dat de medewerkers te lui zijn om even aan te bellen en het zo voor de deur neergooien :')

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:03

Ik heb even wat navraag gedaan bij mijn vader, hij heeft een depot van DHL.
Mijn vader zegt dus dat het ontzettend druk is op het moment bij DHL en dat je dus nog een goede kans hebt dat het vandaag bezorgd wordt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 14:05

Melati!

Super dankjewel voor je antwoord!
Dat verklaard het vast, of zoals Rachelle zegt: File, ongeluk, wat maar op de weg kan gebeuren.

Ik zoal, tot zover ik het volhoudt, geduldig blijven wachten.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:06

maralyn schreef:
Melati!

Super dankjewel voor je antwoord!
Dat verklaard het vast, of zoals Rachelle zegt: File, ongeluk, wat maar op de weg kan gebeuren.

Ik zoal, tot zover ik het volhoudt, geduldig blijven wachten.

Geen dank, ik hoop dat hij snel bezorgd wordt :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 17:45

Ik ben benieuwd of hij nog komt. Nog steeds geen pakketje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:56

Dhl tsja wat zal ik zeggen, dhl luchtpakket werkt als een speer. Dhl autovervoer een drama. Ik had iets besteld uit frankrijk. De dag na daar wegzenden was het al hier. Helaas hadden ze de verkeerde bestelling verstuurd dus pakje moest terug.kosten afleveren 8 euro, per vliegpost.

Dat zou kunnen op hun account nummer gratis na een telefoontje. Alleen ben ik 5 dagen bezig geweest het pakket terug te krijgen. 4 afleverpunten van dhl kregen het niet weg. Veel telefoontjes van mij en de afleverpunten zonder resultaat.pakje kon niet aangemeld worden. Na veel prutsen is het gelukt tegen kosten van 15 euro. Per auto.

Anderhalve week later en heel wat mailverkeer naar frankrijk en weer terug. Staat dhl op de stoep *\o/* ik blij maar -O- het was mijn eigen teruggestuurde pakje alleen zonder de sticker. Ik heb hem onder protest van de bezorger meteen weer retour laten nemen. Hij heeft gebeld en mij een telefoonnummer gegeven dat ik moest bellen. Wat bleek, pakje is van mijn afleverpunt naar Amsterdam gegaan, Parijs, Keulen, Dortmunt, Amsterdam en hier naar huis. Heeft onderweg 3 pakketnummers gehad en is uiteindelijk op het eerste nummer weer thuis bezorgd.

En hoera het goede nieuws nadat bleek dat het wel gratis met een accountnummer verstuurd kon worden per vliegtuig, pakje was netjes de dag erop in frankrijk aangekomen toen en 3 dagen later was het goede al hier. Ook weer per vliegpost.

Conclusie de luchtpost is goedkoper en sneller. De wegvracht een puinhoop. -O-

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:58

2 x via DHL een pakket laten versturen.. ik ben 2 jaar verder; nog geen pakket.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 18:13

Ohh, mensen hier boven, dat is me toch een partijtje verschrikkelijk?
Ik zou me toch wel een beetje schamen als pakketdienst!!

"Still hoping"

Ik baalde er wel van, dat ze er vrolijk op zetten "Bezorgen wanneer u thuis bent"
Maar vervolgens klopt daar geen snars van, en doen ze het gewoon de volgende dag.

Grom... grom...
Ben blij als ik het heb.

Heb mn lief al dagen lopen pesten met "We krijgen een roze egel"
Wat gewoon een wonderbrush is, van roze :')

En nog wat meer kleine spulletjes.