zomerjas stuk winkel wil niet ruilen/geld terug geven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

zomerjas stuk winkel wil niet ruilen/geld terug geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:25

Ik hoop dat ik het topic op de juiste plaats open.

Even wat basis info:
Gekocht: zomerjas
Winkel: Terstal
Datum koop: 24-04-2015
Ruiltijd: 14 dagen.

Vandaag ben ik met de jas terug naar de winkel gegaan omdat de jas gescheurd is op het stiksel. Het jasje is van mijn 4 jarige zoontje die hem nog niet veel gedragen heeft.
De verkoopster kon niets voor mij doen. De ruiltijd is voorbij. Daarnaast heb ik het jasje gekocht met 30% korting (officieel was de korting voorbij maar ze waren vergeten de stikkers er af te halen dus kreeg wel de korting)

Nu ben ik toch wel boos. Ruilen vind ik ietstotaal anders dan garantie. Ik vind dat een jas niet binnen een maand stuk hoort te gaan.

Maandag is de filiaal maneger er. En wil ik met haar gaan praten. Maar sta ik in mijn gelijk? Jasje is verder helemaal als nieuw mijn zoontje heeft hem 2x naar school aangehad. 3x naar de kerk en voor netjes. Voor spelen heeft hij een oude jas.

MiniMouse

Re: zomerjas stuk winkel wil niet ruilen/geld terug geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:27

Zover ik weet ...
Juridisch gezien heb je altijd zes maanden garantie.
Mits normaal gebruik en geen schade door andere.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:48

Dat dacht ik dus ook.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:52

Als je langs de bedrijfsleider bent gegaan en niet tevreden bent, kun je altijd nog een berichtje op hun facebook pagina zetten dat je erg teleurgesteld bent etc. Dat wil ook nog wel eens helpen om vriendelijker geholpen te worden :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:53

Ik heb geen fb. Maar dan schrijf ik terstal wel een brief/mail

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:54

MiniMouse schreef:
Zover ik weet ...
Juridisch gezien heb je altijd zes maanden garantie.
Mits normaal gebruik en geen schade door andere.

Dat is niet helemaal correct, het is wel namelijk zo dat ergens standaard een zes aantal maanden garantie op zit. Echter bepaald de wet dat de termijn van garantie tevens afhangt van het soort product dat men koopt. Dat de garantie van een jas korter is dan dat van een computer is logisch.

In dit geval kan een jas niet, bij normaal gebruik, binnen een maand kapot gaan. Dit zal, en moet, binnen de garantie van het product vallen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:56

Het nut is juist dat de klacht openbaar is, en Terstal dan als slechte recensie gevonden kan worden. Dat hebben ze liever niet, dus zijn ze dan sneller geneigd om je écht te helpen. Heeft je partner misschien fb?

Je zou er natuurlijk via je rechtsbijstand moeilijk over kunnen gaan doen, maar voor zoiets kleins is het vaak de moeite niet waard. Daarom kunnen grote winkels dit vaak ook flikken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 14:02

Nee wij zijn een beetje anti fb/twitter etc.

Ik heb vorig jaar mijn schoenen na 1, 5 maand naar de scapino terug gebracht was blijven haken en er zat een enorm gat is. Dus eigenlijk eigenschuld. Netjes uitgelegd en toch nieuwe gekregen. Product zou niet zo snel kapot mogen gaan.
vond ik erg netjes.

Heb nu bj de terstal ook duidelijk verteld dat ik dit echt niet netjes vind.
Gewoon netjes gebleven.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:14

Juridisch gezien heb je inderdaad gewoon recht op herstel, vervanging of ontbinding (dus geld terug) :j Jammer dat winkels hier altijd zo slecht mee omgaan.. Succes!

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:17

Ik heb iets vergelijkbaars gehad en toen het hoofdkantoor gemaild... die hebben toen gelijk voor een oplossing gezorgd:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 15:21

Heb al gegoogled op: garantie terstal.
Maarnkom dan bij de ruil regels en ik wil niet ruilen of terug brengen.

Ik wil garantie. Liefst het zelfde jasje alleen nieuw.
Dit jasje heeft me zoontje zelf uitgezocht. Normaal krijgt hij alles van zij grote neef.
Hij was zo blij met de jas. Hik was vanmorgen mee en je had zijn koppie moeten zien...

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:31

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt: ik had een jas gekocht en binnen een maand was de rits kapot.
Toen ik dit in de winkel meldde, kreeg ik eerst alleen 25% geld terug. Dit was echter niet genoeg voor een nieuwe rits.
Mijn moeder heeft toen met de manager gesproken en daar kwam uit dat er gewoon garantie op moest zitten.
Ik heb uiteindelijk voldoende geld voor een nieuwe rits gekregen :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:39

Steef schreef:
Juridisch gezien heb je inderdaad gewoon recht op herstel, vervanging of ontbinding (dus geld terug) :j Jammer dat winkels hier altijd zo slecht mee omgaan.. Succes!

Misschien is een onderbouwing wel handig :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 15:43

_sharonnn schreef:
Steef schreef:

Misschien is een onderbouwing wel handig :j

Graag :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:12

Art. 7:17 jo. 7:21 BW. Ergens staat ook nog dat je binnen een redelijke termijn na ontdekking moet klagen, maar dat is hier zeker het geval!

Edit: ik zit op telefoon dus kan moeilijk kopieren, in een art. na 7:21 staat volgens mij ook nog dat je recht hebt op ontbinding. De art. kun je zo googlen :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:15

Ik zou het maandag even met de manager bespreken als ik jou was. Het product is niet goed, wellicht door een fabricagefout. Veel verkoopsters ( niet alle uiteraard ) zien niet dat als een fout van de fabrikant en niet een fout van de winkel. Ik zou ook duidelijk benoemen dat je blij bent met het model/kleur etc en dat een fout maken altijd kan gebeuren maar dat je graag een nieuwe jas wilt. Mocht de manager hier niet mee akkoord gaan dan kun je ook nog contact opnemen met de regio manager of het hoofdkantoor. Blijf vriendelijk maar duidelijk en dan komen ze je vast tegemoet!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:23

Ja , ook zo iets gehad met een rij jas van Schockemoehle van €200,- , hier ook een topic over gemaakt.
Water afdichtend band werd hard, kon niet tegen water :+
Eerst winkelier , maar winkel was opgeheven,wel nieuw jasje gehad uit over gebleven voorraad maar hetzelfde probleem.
Toen vertegenwoordiger, die dus niets wilde doen, hij had hetzelfde soort jas en geen problemen mee |o
Dan maar hele slechte recencie op FB, geen enkele reactie .
Toen maar opgegeven .....

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:31

Steef schreef:
Art. 7:17 jo. 7:21 BW. Ergens staat ook nog dat je binnen een redelijke termijn na ontdekking moet klagen, maar dat is hier zeker het geval!

Edit: ik zit op telefoon dus kan moeilijk kopieren, in een art. na 7:21 staat volgens mij ook nog dat je recht hebt op ontbinding. De art. kun je zo googlen :)

Ik neem aan dat je een juridische achtergrond hebt en ik snap ook wat je bedoelt, maar weet niet of ze het hier snappen :)

juncto is een juridische term voor 'en'

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:31

Steef schreef:

Juridisch helemaal correct :)

7:18 lid 2 BW gaat over de redelijke termijn van zes maanden, tenzij de aard van het goed tegen deze termijn verzet.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 16:37

Vriendelijk blijf ik eigenlijk altijd.

Bedankt voor het opzoeken. Neem dat mee.

Proudmama, wat slecht en helemaal voor die prijs. Het gaat hier om een jasje van 30 euro. Niet echt te vergelijken. Maar prijs moet geen verschil maken voor de serves die een zaak moet lenen.
Maar wij leven onder modaal, heb geen klagen hoor, maar zuinig leven moeten we wel.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:13

De winkelier mag wettelijk overgaan tot reparatie, ze hoeven geen vervangend product te geven. Bij normaal gebruik, wat niet altijd makkelijk aantoonbaar is!

Persoonlijk vind ik klagen op fb etc. beneden pijl, altijd makkelijk om achter een scherm van alles te typen en zelfs weleens te dreigen. Fatsoen is tegenwoordig soms ver te zoeken. Dit soort dingen kunnen ook averechts werken.

Je kunt de jas ook gewoon zelf laten repareren, genoeg kledingreparateurs te vinden! Kost vaak maar een paar euro en binnen no time klaar.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:51

@TS heb je de mogelijkheid om naar een ander filiaal van de Terstal te gaan ?
ik loop zelf stage bij de terstal en ik krijg de opdracht om te ruilen voor een nieuwe of geld terug te geven aan de klant. (regeling geleerd van mijn 2 stagebegeleiders)

misschien dat je gewoon net een rotte appel als medewerker hebt gehad ?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 22:54

Dit filiaal zit in ter apel (provincie groningen)
Misschien zitten ze ook in emmen maar dat kost me reisgeld en parkeer geld.
Woon zelf niet in ter apel dus moet maandag sowieso weer speciaal heen...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:30

Vandaag weer gewest en de manager hielp me.
De muts van zaterdag was er ook zag me en ging dicht bij de kassa aan het werk.
Rustig verteld dat ik zaterdag niet werd geholpen en ik hoopte dat zij (de manager)me wel kan helpen. Er was geen probleem. Ze hadden de jas niet meer en ook geen andere zomer jas in zijn maat. Ze heeft een jas de goed maat gevraagd zrlfde model andere kleur. Prima geen probleem.
Mag kijken of ik die leuk vind zo niet kijkt ze of de jas nog te bestellen is. Wil dat niet mag ik kiezen geld terug of huidige jas laten maken.
We wachtrn rustig op telefoon ben erg blij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:31

Nou, dat is tenminste knappe service!