Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
Kinke schreef:Aansprakelijkheid kan toch ook niet zomaar van de hand gewezen worden? Ik meen ooit iets gelezen te hebben over bijvoorbeeld garderobes in theaters e.d. waar ook wel van die bordjes hangen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor diefstal, dat mag volgens mij ook niet?

Ik zou inderdaad langs de politie gaan en vragen wat je het beste kunt doen. Grote kans dat de dief op beeld staat, dus hoe sneller ze hier achteraan gaan hoe beter lijkt me. En je zeker niet laten afwimpelen, maar voet bij stuk houden! Jolliegirl schreef:Zo..kop van romp aftrekken..
Doe eens normaal met zulke uitspraken.. T maakt je net zo erg als een fietsendief..miss wel erger.
Doe aangifte...politie kan de beeldeb opvragen.. Simpel.
lieveli schreef:Jolliegirl schreef:Zo..kop van romp aftrekken..
Doe eens normaal met zulke uitspraken.. T maakt je net zo erg als een fietsendief..miss wel erger.
Dus als jouw fiets net uit een bewaakte stalling gejat is reageer je niet zo emotioneel? Ga ergens anders de sfeer verzieken joh.
lieveli schreef:Jolliegirl schreef:Zo..kop van romp aftrekken..
Dus als jouw fiets net uit een bewaakte stalling gejat is reageer je niet zo emotioneel? Ga ergens anders de sfeer verzieken joh.
Cinderella schreef:Hoi TS.
Ik denk dat je hier een boel aan hebt:
http://www.fietsersbond.nl/de-feiten/wetten-en-recht/advocaat-weet-raad/de-stalling-aansprakelijk-bij-fietsdiefstal#.VVEyvEd1HqA
Duidelijker kun je het bijna niet hebben en ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
Citaat:Een ander voorbeeld is dat je een jaarabonnement hebt bij de fietsenstalling van het station. Meestal moet je je fiets dan in een apart gedeelte van de stalling zetten waar je zonder controle naar buiten kunt, zonder briefje dat met een nummertje je fiets identificeert. In feite gaat het dan niet om bewaarneming, maar om verhuur van stallingruimte. In dit soort situaties kan de eigenaar zijn aansprakelijkheid voor diefstal en beschadiging wel degelijk uitsluiten.
Een voorwaarde is wel dat het bord met de gewraakte tekst op een goed zichtbare plaats hangt. En dat er een gegronde reden is voor uitsluiting van aansprakelijkheid, bijvoorbeeld dat men zich als fietsenmaker of stallinghouder niet goed kan verzekeren tegen het risico van diefstal van gestalde fietsen. Tegenwoordig geldt bij verzekeringen tegen diefstal van in bewaring genomen goederen meestal een eigen risico van € 225. Omdat de meeste fietsen minder waard zijn, betekent dit dat de fietsenmakers en stallinghouders zich in feite niet kunnen verzekeren tegen fietsdiefstal. In zo'n geval zal de rechter aansprakelijkheidsuitsluiting toelaten. De directie hoeft zich in dat geval geen zorgen te maken. En de fietseigenaar? Die kan maar het beste een goed slot aanschaffen.
Jolliegirl schreef:Wellicht relativeer ik iets beter.
Wat schiet je dr mee op.
Aangifte doen is t enige wat werkt.
Als er al goede beelden zijn.
En zorgen dat je bij de aangifte 2! originele sleuteltjes hebt( dus bewijs dat je fiets op slot stond, ivm verzekeringswerk)
Dat is eh... Bijzonder. Fijn dat hij in ieder geval weer terecht is!