Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)annepaardoes schreef:Je hebt niet perondelijk een typfoutje qua rekeningnummer gemaakt? Grote kans dat zij zelf waarschijnlijk een foutje heeft gemaakt of simpelweg het geld nooit heeft overgemaakt.
Zolang je het geld niet hebt, niets versturen. Vind de reactie van de andere partij ook vreemd als je meteen te blokkeren, want als je je geld juist terug wil lijkt dat niet zo logisch. Misschien had ze gehoopt dat je het deken al eerder zou op sturen.
annepaardoes schreef:Je hebt niet perondelijk een typfoutje qua rekeningnummer gemaakt? Grote kans dat zij zelf waarschijnlijk een foutje heeft gemaakt of simpelweg het geld nooit heeft overgemaakt.
Zolang je het geld niet hebt, niets versturen. Vind de reactie van de andere partij ook vreemd als je meteen te blokkeren, want als je je geld juist terug wil lijkt dat niet zo logisch. Misschien had ze gehoopt dat je het deken al eerder zou op sturen.
xApple schreef:Ik zou zeker niks opsturen als jij geen geld hebt ontvangen en de deken aan iemand anders verkopen.. Heeft zij jou een screenshot gestuurd van haar bewijs dat ze het geld op jouw rekening heeft gestort?
Brainless schreef:Laat haar maar eerst eens een screenshot opsturen...
edit:
Lees nu dat je geblokkeerd bent.
Heel jammer voor haar.
Als jij het geld niet hebt, ligt het bewijs bij haar.
[***] schreef:Vervelende situatie. Mogelijk heeft de koper het geld naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt? Dus zij denkt wel betaald te hebben, want het is bij haar immers afgeschreven, echter bij jou niet op de rekening terechtgekomen.
Jouw bank kan niets betekenen hierin. Als het geld niet op jouw rekening staat, dan staat het er niet.
Mogelijk heeft de koper later bedacht dat ze de deken toch niet wil en is dit een hele rare manier van zeggen dat je van de koop afziet?
Als zij jou volledig geblokkeerd heeft, dan denk ik dat het laatste het geval is.....
Ik zou helemaal niets meer doen. En al helemaal de deken NIET opsturen.
Millanka schreef:Ik vermoed dat jij hier opgelicht wordt. Zij moet met bewijs komen dat ze het geld heeft overgemaakt heb, met internetbankieren is dat echt niet zo moeilijk. Zolang jij het geld niet heb, heeft zij het niet overgemaakt. Is ze er echt van overtuigd, dan kan ze langs de bank met haar verhaal en haar geld daar terug laten overboeken.
annepaardoes schreef:Je hebt niet perondelijk een typfoutje qua rekeningnummer gemaakt? Grote kans dat zij zelf waarschijnlijk een foutje heeft gemaakt of simpelweg het geld nooit heeft overgemaakt.
JackenJill schreef:Ik zou inderdaad eerst eens om een screenshot van de afschrijving vragen. Jij hebt die van jou laten zien om te bewijzen dat je het niet ontvangen hebt. Maar eerlijk gezegd vind ik dat zij de afschrijving moet laten zien aan jou. Zou de deken dus niet toesturen.
barrymuis schreef:Ik zou het laten voor wat het is.![]()
Er zijn mensen die proberen van alles om zo spullen krijgen (breek me de bek niet open)
Het is inderdaad erg vervelend dat je als oplichter betiteld te worden maar misschien moet ze eerst voor haar eigen deur vegen.
Als zij er zo zeker van was dat het bedrag overgemaakt is waarom stuurt zij dan geen screenshot dat ze het overgemaakt heeft ??
Ik zou dat wel gedaan hebben als ik gewoon eerlijk het geld overgemaakt had.
En dan was er ook een oplossing gekomen.
Laat haar maar aangifte doen jij kunt aantonen dat jij niks ontvangen hebt en wat wil ze dan .
Bewaar wel alle mails enz. even goed.
Kirsha schreef:annepaardoes schreef:Je hebt niet perondelijk een typfoutje qua rekeningnummer gemaakt? Grote kans dat zij zelf waarschijnlijk een foutje heeft gemaakt of simpelweg het geld nooit heeft overgemaakt.
Hier ben ik het mee eens, het hele verhaal klopt van geen kanten. Mensen die zo vaag doen over wanneer ze het nou wel of niet hebben overgemaakt en je dan opeens blokkeren... Dat is inderdaad niet logisch om te doen wanneer je nog midden in de koop zit. Dit lijkt mij iemand die gewoon wilde proberen een gratis deken te krijgen. Laat haar maar met een screenshot komen en als ze dat niet kan heeft ze pech.
Verder zou ik me niet al te veel zorgen maken over aangiftes en meer van dat soort kreten. Ten eerste doet de politie hier toch niks mee en ten tweede heeft ze waarschijnlijk geen poot om op te staan.
SusanH schreef:Begrijp ik nu goed dat je de deken verstuurd hebt voordat je het geld binnen had?
Joscaa schreef:Joh, als ze jouw volledig blokkeert, dan zoekt ze zelf toch geen weg om het op te lossen?
Als ik geld naar iemand heb overgemaakt en die persoon zegt niks binnen te hebben, zou ik die persoon just niet blokkeren, maar er achter aan blijven zitten.
Laat haar een screenshot sturen, niks opsturen voor je het geld binnen hebt.
Al, even btw, duurde het bij mij eind april ineens ruim anderhalve week voor ik geld binnen had,
onwijs raar. Maar niks opsturen hoor!
mystery1980 schreef:als zij jou blokkeert, blokkeert ze ook de oplossing om er samen uit te komen. Deken lekker aan iemand anders verkopen en mocht het geld ooit nog binnen komen, lekker apart zetten tot ze erom vraagt en je dus zal moeten deblokkeren. Als ze er dan om vraagt gewoon uitleggen dat zij de blockade erop gegooid had en jij dus niet meer kon communiceren. Vervolgens t geld terug storten en afsluiten die handel.