Pendelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Pendelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 16:22

Hallo,

Nou ik zal maar gelijk met de deur
In huis vallen, hoe staat bokt tegenover het pendelen? Wat vind jij ervan, en hoe denk je erover?

Nu mag je mij natuurlijk voor gek verklaren want iedereen heeft zijn eigen mening en dat respecteer ik volledig! :D

Zelf weet ik dat het kan kloppen en het wel degelijk kan helpen. Zal wel even een voorbeeldje noemen, ik had een merrie die erg ziek is geworden na haar laatste veulen, door veel vragen te stellen met het pendelen zijn we erachter gekomen dat ze een ontsteking in haar baarmoeder had. Dit is gecontroleerd door de dierenarts en het klopte. Die was compleet flabbergasted maar goed. Verder ben ik ook doodziek geweest waardoor ik niet meer kon praten en ook hier heeft mama mij mee geholpen en ja ook met een pendel!

Zelf kan ik pendelen, dit heeft natuurlijk een grens. Maar ik zou wel eens willen weten wat jullie hier nou van vinden?

Groetjess :)

Vero

Re: Pendelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:40

Ik kan het ook. Maar doe het niet echt vaak. 1 keer per jaar ofzo :')
Er was volgensmij zo'n topic hierover

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 16:56

BeSen schreef:
Ik kan het ook. Maar doe het niet echt vaak. 1 keer per jaar ofzo :')
Er was volgensmij zo'n topic hierover

Oh wat leuk! Ik doe het ook niet heel vaak maar ik kan er wel veel mensen mee helpen en heb er al veel geholpen.
Oh dat had ik dan niet gezien want ik had wel al gezocht..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:00

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:06

Toen ik de titel zag wilde ik al trots gaan antwoorden dat ik een jaar lang dagelijks op en neer gependeld heb tussen Leeuwarden en Amersfoort, maar je bedoelt een ander soort pendelen. Gelukkig, want zes uur reizen per dag kon ik je niet aanraden :')

Hier geen ervaring mee, geloof er over het algemeen niet zo in. Maar hee, als het helpt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:07

Ik vind het bijzonder dat pendelen antwoorden in het onbewuste kan zoeken. Maar het word mij altijd iets te gek als mensen zeggen dat ze met dieren kunnen praten enzo. ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:09

Ikdoe het de ochtend voor ik naar de tandarts ga :')
En dan of ik een gaatje heb of niet.
Weet ik alvast wat ik kan verwachten :P
En het klopt wel altijd :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 17:19

Ahahaha joh ander soort pendel :')

@jolien: Het idd bedoeld om antwoorden te zoeken, ook deze antwoorden zijn zoals het der op dit moment voorstaat haha dus bijv. Als je als antwoord krijgt van umh je slaagt voor je examen en gaat daarna lekker luieren kan het zomaar niet goed komen.
Praten met dieren kan niet. Maar je kunt wel antwoorden krijgen. Toch een andere manier ofzo haha. Praten met dieren geloof ik ook niet in maar pendelen weer wel.

Hahah ook al zo'n mafkees, ja ik doe het ook als ik naar de ortha of tandarts ga :') ben nog steeds aant wachten op het moment dat hij ja zegt als ik vraag of mij. Beugel er nou eindelijk uit mag haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:24

Ik ben wel eens bij zo'n "pendelaar" geweest en hij had op zich wel wat dingen goed, maar toentertijd zei hij dat ik met 1 a 2 jaar weer lekker in mijn vel zou zitten en van mijn hoofdpijn af zou zijn. Helaas is dit niet gebeurd.... Het is inmiddels al een aantal jaar geleden en ik heb nog steeds bijna dagelijks koppijn. Misschien nog wel erger geworden door de extra hersenschudding die ik heb opgelopen in 2011 :') (het pendelen was daarvoor) dus dat viel behoorlijk tegen :+

edit: de hoofdpijn en andere "handicappen" die ik zou hebben waren te "verwijten" aan een heftige val toen ik 2 jaar was. Althans, dit verklaarde de pendelaar
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 09-05-15 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:26

Ik heb in het verleden wel eens gependeld, tot iemand tegen mij zei dat pendelen net zo gevaarlijk is als glaasje draaien en je verkeerde entiteiten kan aanroepen.
Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik was er zo van geschrokken dat ik het nooit meer heb gedaan. :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:29

Ik deed het vroeger ook wel eens, maar ik kan me niet goed concentreren dus ja dan werkt het niet :+
Ik weet ook niet wat er van waar is en niet. De pendel beweegt door spiertrillingen die jou dan weer antwoord geeft vanuit je onderbewuste. Althans dat is de bedoeling. Maar je kan het dus gemakkelijk manipuleren...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:30

PureSG schreef:
Ik heb in het verleden wel eens gependeld, tot iemand tegen mij zei dat pendelen net zo gevaarlijk is als glaasje draaien en je verkeerde entiteiten kan aanroepen.
Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik was er zo van geschrokken dat ik het nooit meer heb gedaan. :')

pendelen heeft niks met geesten te maken

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 17:34

Lifaya: Het kan idd zo zijn dat dit niet goed is gekomen. Ik probeer t even te verklaren haha. Zoals ik net al zei geeft een pendel een antwoord (ja en nee) maar hij geeft antwoord over zoals de situatie er toen voorstond. Waarschijnlijk is er iets bij jou, veranderd en dat kan echt bijna alles zijn. Als je wil kan ik het nog eens voor je proberen? Ik doe t gewoon om mensen te helpen etc.

PureSG: De gene die je dat verteld heeft, heeft gelijk. Maar, als je gaalsje draait ben je met opzet op zoek naar energie. Dit kan van alle soorten energie zijn. Daarom is dat ook gevaarlijk. Met een pendel werkt het hetzelfde, je bent op zoek naar de energie die antword moet geven. Ik kan zelf bepalen met welke energie ik wel en geen contact wil. Het kan idd gevaarlijk zijn om een pendel in handen te geven van iemand die niet weet naar welke energie hij op zoek is.

Ik kan dit dus zelf bepalen, geen idee waarom en hoe. Kan ik al van kleins af aan. Maar die geme heeft dus idd gelijk.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is? :D
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 09-05-15 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:37

Kozbi het kan idd zijn dat de hersenschudding die ik in 2011 heb gehad de situatie weer heeft verergerd.
Als je mij daar bij zou kunnen helpen graag!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:37

Bedankt voor je uitleg Kozbi. :) Dat verhelderd de boel.
Bevestigd overigens alleen maar mijn angst voor pendelen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:39

PureSG schreef:

Zou op zich niks engs moeten zijn, je stelt vragen aan je onderbewuste, tenzij je niet tegen de waarheid van je onbewuste kunt :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:43

Ik vind pendelen een heel erg mooi voorbeeld van hoe graag mensen iets willen geloven en de invloed van onbewuste zaken. Je houd het ding zelf vast en de beweging komt ook uit jezelf. Er is een groot verschil tussen bewust iets bewegen en zoiets subtiels als een pendel met onbewuste spieractie beinvloeden. Ik vind het dus zeker een interessant fenomeen, maar ik vind het onbewuste van de mens sowieso erg boeiend. Je schijnt het dus met een neutrale houding te moeten doen, maar ik ben van mening dat geen enkele mens daartoe in staat is. Je neigt altijd meer naar een antwoord, niemand is echt neutraal.
Ik denk dus dat pendelen een leuke manier kan zijn om erachter te komen wat je onbewuste nou eigenlijk 'vind' (eigenlijk wat je dus zelf vind!) maar ook niet meer dan dat.

Het hele gedoe met energie en dat het de situatie is zoals het op dat moment is, daar kan ik echt niks mee. De enige energie die er imo mee te maken heeft is je eigen lichaam, je eigen spieren. En dat met die situatie zoals het dan is....tja, op die manier klopt het 100% van de gevallen he! Wel ideaal, valt niks tegenin te brengen....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:01

Kozbi..jij pendelt en jij denk dat je met energieen verbinding maakt? En contact maakt? Dan weet jij duidelijk niet wat pendelen is.

Ik heb een paar posten eerder al uitgelegd dat het niks daarmee te maken heeft. Puur met spiertrillingen die vanuit je onderbewuste komen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 18:05

Joolien schreef:
PureSG schreef:

Zou op zich niks engs moeten zijn, je stelt vragen aan je onderbewuste, tenzij je niet tegen de waarheid van je onbewuste kunt :P

Haha jolien daar zeg je wat! Het klopt isd dat er mensen zijn waar ik niet bij dor komt, die het dus blocke. En mede door de reden die je net noemt.

Maar zoals ik al zei, voor de mensen die er wel wat mee hebben dat is super en voor de mensen zoals de reactie shierboven vind ik het ook super. Ik respecteer dat.

Het kan idd beinvloed worden door spieren en ademhaling etc. Meestal geeft dit toch niet de doorslag. Ik heb ook een voorkeur voor mensen die ik niet ken omdat mijn eigen bewust zijn het dan niet totaal kan beinvloeden.

Maar ik vind het even goed prima als je er niks mee kunt hoor! Iedereen is anders en maar goed ook toch?! :D
En al weet ik dan toch echt niet wat pendelen is, ik heb ook noet gezegd dat het met geesten te maken heeft of dat ik verbindingen maak ( ik ben op zoek, dat is niet hetzelfde ) maar ook even goede vrienden. Voor mij en mijn omgeving werkt het. Daar ga ik niet mee in disucssie ieder zijn eigen menig :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:17

Het is ook geen discussie maar een feit dat je geen verbinding maakt met enegrieeen van anderen of doden of weet ik het wat. Dat heb je het hele pendelen niet begrepen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 19:18

Cinnepin schreef:
Het is ook geen discussie maar een feit dat je geen verbinding maakt met enegrieeen van anderen of doden of weet ik het wat. Dat heb je het hele pendelen niet begrepen!

Dan hebben wij bijde dus een hele andere manier van doen :) zoals ik al zei ik ga hier niet op in, ik weet er zelfs honds veel van en daarmee uit. Even goede vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:20

Kozbi schreef:
Cinnepin schreef:

Dan hebben wij bijde dus een hele andere manier van doen :) zoals ik al zei ik ga hier niet op in, ik weet er zelfs honds veel van en daarmee uit. Even goede vrienden.

Dit bedoel ik niet banketstaaf, maar het is geloof ik aangetoond dat pendelen vanuit het onderbewuste komt. Misschien doe jij het dan iets anders, maar dan weet ik niet of het nog pendelen genoemd kan worden :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 19:24

Joolien schreef:
Kozbi schreef:

Dit bedoel ik niet banketstaaf, maar het is geloof ik aangetoond dat pendelen vanuit het onderbewuste komt. Misschien doe jij het dan iets anders, maar dan weet ik niet of het nog pendelen genoemd kan worden :)

Het wordt dan zeker nog pendelen genoemd en het heeft ook met jou energie te maken. Kan zien dat ik energie anders opvat als de meeste mensen maar dat weet ik wel heel zeker.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:26

Ik denk dat jij zelf niet eens weet wat je doet

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 19:32

En ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt :)

Een pendel werkt als een versterker voor de energiestromen. Menselijk of niet menselijke energie.

De pendel gaat niet geheel via spierkracht, maar meer d.m.v. energie/gedachten kracht.

Ik weet niet waar jij je 'feiten' vanaf haalt maar het klopt igg niet.
Ga mij niet vertellen wat ik al van kleins af aan doe haha!