De 'dadbod'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

De 'dadbod'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 13:50

Ja, ik denk dat bijna niemand meer om de nieuwe 'hype' heen kan. De Dadbod. Wat is een dadbod... Nou, dat is het lijf van een man die niet helemaal in shape is. Of liever gezegd, het papalijf. Bierbuik, manboobs, flink wat haren (óveral)... Pizza, bier en niet sporten. Ene Pearson heeft daar deze week een blog over geschreven:
Citaat:
In haar stuk geeft Pearson vijf redenen om voor een papalijf te gaan. Volgens haar is het minder intimiderend, komen vrouwen beter tot hun recht naast een dadbod, is het beter knuffelen en eten en heb je ook een soort garantie voor hoe je vent er over twintig jaar uit zal zien. Pearson: ,,Vrouwen hebben de neiging zich al vroeg een gezamenlijke toekomst met hun vriendjes voor te stellen. Als hij al een papalijf heeft, kunnen we er aan wennen voordat we met hem daten, trouwen en drie kinderen nemen."

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... s-in.dhtml
En hoe ziet zo'n dadbod eruit?
http://cdn29.elitedaily.com/wp-content/ ... 00x400.jpg

Ik vind het opzich een interessant puntje... Want terwijl de vrouwen elkaar zo'n beetje de ogen uitsteken over wat nou beter is 'dun' of 'volslank' komt dit opeens als 'geschenk' uit de hemel vallen.

Zelf ben ik behoorlijk sportief en verwacht van een toekomstige partner ook dat die wel een gezond eet, niet teveel drinkt en gewoon zijn weg naar de sportschool weet te vinden (en ook maakt).

maar wat denken jullie hierover? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:57

Ik vind het alleen maar goed dat we niet alleen perfecte lichamen de hemel in prijzen maar de meeste foto's die ik zie van dat Dadbod zijn gewoon niet gezond... Zo'n dikke bierbuik is ontzettend ongezond.
Ik vind persoonlijk 'dit soort mensen' niet mooi omdat je het terugziet in hun hele lichaam maar ook hun doen en laten dat ze niet gezond zijn (verouderde huid, doffe blik in de ogen, altijd moe, hijgen nadat ze de trap op komen vind ik gewoon niet aantrekkelijk).

''Er aan wennen'' vind ik een achterlijke uitspraak. Alsof een man ineens 'dik, uitgezakt en oud' is, vijf minuten nadat jij dat kind eruit hebt geperst. Dat komt ook met de jaren en niet van het een op het andere moment.

Ik ben wel iemand die van het leven geniet (wat dus betekent dat ik ook wel eens een drankje en acht stukken pizza naar binnen duw) maar het moet niet 'gewoon' worden want dan krijg je dus zo'n lichaam...

Van mij hoeft een man ook niet helemaal afgetraind te zijn hoor, maar gewoon een gezond gewicht/lichaam is niet te veel gevraagd right?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-15 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:00

Alles waar ''te'' voor staat is niet goed...
Dus dat geld ook bij deze denk,ik persoonlijk houd wel van een randje vet bij mannen,maar het moet dan wel bij een randje blijven :D
Borsthaar geen problemen mee,zo'n hard wasbordje os leuk om naar te kijken,maar een papa buikje is zo veel fijner om tegen aan te kruipen.. <3

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:02

Ik doe moeite voor mijn uiterlijk voorkomen en verwacht dat ook van mijn partner

Mijn vriend is prachtig gebouwd en ik zou het absoluut niet anders willen. Ook nu kan ik me absoluut een toekomst met hem voorstellen.
Een toekomst waarin we allebei gezond leven en dus er gezond blijven uitzien(daar hoort geen bierbuik en manboobs bij).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:03

Nou hier gelukkig een vent zonder vies haar op ze borst/gezicht, zonder bierbuik en men vet boobs gewoon lekker om naar te staren :o

Maar nee ik vind bier buiken en men boobs echt niks, en borsthaar/baard/snor vind ik ook ontzettend smerig :o
Dat er mensen voor vallen nou ja dat is hun keuze toch?
Op ieder potje past een dekseltje

san4nie

Re: De 'dadbod'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:16

Vies haar houd ik ook niet van nee, maar zolang het gewoon schoon is.. :Y)

Nee, mijn vriend is gewoon normaal. Geen afgetrainde bodybuilder, maar ook niet het tegenovergestelde. Ik wil wel het idee hebben dat ik een echte man heb, dus groot en niet te smal. Maar een enorme bierbuik hoeft ie ook niet te hebben. Borsthaar vind ik geen probleem. Op de rug vind ik dan weer helemaal niks. Als ie z'n baard niet scheert vind ik ook niet fijn, schuurt zo als je kusjes geeft :o

Ik hou wel van een beetje gemiddeld, ben ik zelf ook wel denk ik. :D

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:23

Op de voorbeeldfoto valt het me eigenlijk heel erg mee hoor. Zeker de man rechts, die is gewoon gespierd met een gezond laagje vet erover. Ik zou er niet om klagen hoor.

Bij mij is de vraag meer hoe je levensstijl eruit ziet. Ik ben zelf ook niet de meest gespierde, graatmagere meid. Maar dik ben ik ook niet te noemen, en ik sport wel 2-3x per week en ga graag op mijn fietsje naar t werk.
Iemand met dezelfde mentaliteit zal waarschijnlijk geen basketbal van een bierbuik hebben, maar hoeft ook niet perse een spierbonk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:27

"Die man rechts" is Leonardo DiCaprio :')

Ik vind het niks trouwens. Iets met "double standards". Behalve Leo dan. Alleen de foto is wel erg ongelukkig. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:39

Haha nooit van mijn leven zo'n vent.. Simpel, ik train 5x per week en zou niet kunnen met een vent kunnen zijn die zo'n andere levenstyle er op na houdt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:41

san4nie schreef:
Vies haar houd ik ook niet van nee, maar zolang het gewoon schoon is.. :Y)

Nee, mijn vriend is gewoon normaal. Geen afgetrainde bodybuilder, maar ook niet het tegenovergestelde. Ik wil wel het idee hebben dat ik een echte man heb, dus groot en niet te smal. Maar een enorme bierbuik hoeft ie ook niet te hebben. Borsthaar vind ik geen probleem. Op de rug vind ik dan weer helemaal niks. Als ie z'n baard niet scheert vind ik ook niet fijn, schuurt zo als je kusjes geeft :o

Ik hou wel van een beetje gemiddeld, ben ik zelf ook wel denk ik. :D

Hier sluit ik me bij aan.. Wilde altijd een gespierde, afgetrainde vent, maar nu heb ik een onwijs lieve, niet perfect qua uiterlijk voor sommigen, maar voor mij is ie alles! Hebben dezelfde mentaliteit qua sporten (heel hard roepen dat we gaan en eindigen met een filmpje op de bank omdat t regent :') )

Edit: Die linker daar word ik misselijk van :') mijne lijkt meer op Leo O:)
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 08-05-15 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:42

Van die linker word ik gewoon misselijk. Behalve dat vadsige is hij ook nog zo vies wit. Moet er niet aan denken om daar een kunstje op te moeten doen...

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:45

Mijn man heeft fijne spieren, maar ook het befaamde 30+ mini-buikje.. hij staat meerdere keren per week in de sportschool maar die gaat er niet af. Hoeft van mij ook niet, heerlijk om je hoofd op te leggen <3

Leonardo valt ook onder dadbod: http://cdn29.elitedaily.com/wp-content/ ... 00x400.jpg
Maar die vind ik echt niet een forse bierbuik hebben :n

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:46

Kana schreef:
Palmera schreef:
Van die linker word ik gewoon misselijk. Behalve dat vadsige is hij ook nog zo vies wit. Moet er niet aan denken om daar een kunstje op te moeten doen...

Heb je hem liever zo?
http://www.kiss925.com/files/chris-prat ... -after.jpg

Wederom bijna spugend van de linker, maar die rechter maakt erg veel goed!

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:47

wat een onzin

dit zijn gewoon rubens mannen vind ze absoluut niet vadsig of dik, mijn man is steviger en toch kan ik met moeite andere vrouwen van hem afslaan ( en ja dat is geen grapje)

ben al 25 jaar bij hem waarvan 13 jaar getrouwd dus ben niet zo bang voor al die aandacht maar denk idd dat een beetje vlees idd graag gezien wordt bij de vrouw ( en ja goed gereedschap heeft een afdakje nodig)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:49

Het is dezelfde man Palmera :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:51

Kana schreef:
Het is dezelfde man Palmera :P

Maar wel veel beter geproportioneerd! :P En dat maakt voor mij klaarblijkelijk het verschil.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:52

Palmera schreef:
Wederom bijna spugend van de linker, maar die rechter maakt erg veel goed!

Het is dezelfde? :')

Edit: je kunt er dus ook eentje aan de haak slaan en dan opknappen haha

Even serieus. Mijn ex is voetballer, enorm gespierd. Prachtig hoor maar het knuffelt lang niet zo lekker.
Vind het wel fijn, een zacht laagje er omheen :Y)

Ik vind een mooie standaard: zolang de man zijn eigen zaakje nog maar kan zien :D
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 08-05-15 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:54

Geef mij maar mijn afgetrainde mannetje, die ook trouwens gewoon pizza eet en niet vies is van een biertje :j

Ik ben zelf op het moment best fanatiek bezig met mijn figuur en verwacht dat ook van mijn vriend. Hoe lief die ook is hoor, ik vind het toch echt sexyer als ik wat spier zie. En nee van haar word ik ook niet warm, ijskoud eerder :+

Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak.

Hoop alleen niet dat de mannen nu net zo doorslaan als de vrouwen, met curvy is goed/ afgetraind of slank is geen voorbeeld.. -O- Daar kan ik inmiddels om huilen zover gaat dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:54

Maar o wee als mannen dit over vrouwen zeggen. :Y)

Mijn vriend heeft geen sixpack, maar is gewoon heel normaal gebouwd.
Ik weeg 2x zoveel als goed voor me zou zijn, maar beide eten we gewoon gezond.
Het gaat erom dat je gelukkig bent met degene waar je mee samen bent en uiterlijk zegt mij echt geen ene f*ck.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:55

florentine1 schreef:
wat een onzin

dit zijn gewoon rubens mannen vind ze absoluut niet vadsig of dik, mijn man is steviger en toch kan ik met moeite andere vrouwen van hem afslaan ( en ja dat is geen grapje)

ben al 25 jaar bij hem waarvan 13 jaar getrouwd dus ben niet zo bang voor al die aandacht maar denk idd dat een beetje vlees idd graag gezien wordt bij de vrouw ( en ja goed gereedschap heeft een afdakje nodig)

Dat mag jij uiteraard vinden. Ik vind het super als mensen na 25 jaar elkaar nog steeds aantrekkelijk vinden, dat meen ik oprecht. :)

Maar de kans dat je mij ooit van je man moet afmeppen is nihil. Verschil van smaak, en in de rubensuitvoering zijn mannen nooit aantrekkelijk voor mij.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:02

Palmera schreef:
florentine1 schreef:
wat een onzin

Dat mag jij uiteraard vinden. Ik vind het super als mensen na 25 jaar elkaar nog steeds aantrekkelijk vinden, dat meen ik oprecht. :)

Maar de kans dat je mij ooit van je man moet afmeppen is nihil. Verschil van smaak, en in de rubensuitvoering zijn mannen nooit aantrekkelijk voor mij.

idd kwestie van smaak maar valt me wel op dat er idd steeds minder naar de slanke lijn gekeken wordt, en daar ging denk ik het topic over.
Ik heb gewoon een top vent maar dat terzijde en is me gewoon opgevallen dat hij veel ( meer) aandacht krijgt dan voorheen. Hij wordt ook vaak 10 jaar jonger geschat, dus spreekwoord mannen worden knapper naarmate ze ouder worden gaat voor hem zeker op.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 08-05-15 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:03

Sws lijkt slank/dun heel erg uit de mode te zijn de laatste tijd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:09

Kana schreef:
Sws lijkt slank/dun heel erg uit de mode te zijn de laatste tijd.

En dat is maar goed ook, want het was helemaal doorgeslagen naar anorectisch. Ik vind overigens magere mannen ook niet mooi.

Ik wil een groot lichaam maar wel stevig. Een buik moet hard zijn, maar hoeft niet perse sixpack te zijn. Armen en schouders graag breed. Benen en kont stevig. Zit er dan ergens een randje vet? Geen probleem. Maar niet zoals dat vieze witte mannetje op die foto's hier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:17

Ach alles met mate. Ik ben ook de slankste niet meer. Hier ook een laagje vet met lovehandles en de six pack is al jaren verdwenen. Maar echt dik ben ik ook niet. Een man hoeft van mij ook heus niet afgetraind te zijn maar echt heel dik zou ik ook niet aantrekkelijk vinden. Beetje een buikje lijkt me geen probleem. We zijn allemaal maar mensen he? Zolang het niet te extreem is vind ik het prima.