Bevalling melden via Facebook ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:11

Ik zou graag wat meningen willen horen hoe anderen erover denken . Ik lees net op Facebook dat mijn vriendin ( ik ben haar best vriendin ) is bevallen . Ik vind het eigenlijk nogal raar dat ze mij niet een persoonlijk berichtje doet en dat ik het zo moet lezen . Ze heeft het zelf geplaatst en is ook alweer op de app geweest. Is dit normaal dat je tegenwoordig belangrijk nieuws moet lezen op Facebook ? Het steekt me wel een beetje..

Casarell

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:12

Waar maak je je druk om?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:12

Haar bevalling, haar leven, haar keuze. Wat ik ervan vind, is wat anders. Maar het gaat niet om mij of jou; maar om haar.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-05-15 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:13

Dat ik het leuk had gevonden als ze me een berichtje had gedaan en ik had geweten dat ze vanmiddag was bevallen .

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:13

Ik kan me goed voorstellen dat dat steekt! Misschien eens met haar over hebben?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:14

Geloof mij, naast jou als beste vriendin staat de hele familie aan haar hoofd te jengelen of ze alsjeblieft nu de baby mogen zien, wordt ze 40 x geappt met de vraag of ze al begonnen is en of de vliezen al door zijn en ondertussen ligt er een baby te janken om eten. Zij denk: ik fb het even snel, dan zijn we van dat geleuter af.
Ik werd ook een week later hartelijk bedankt voor m'n felicitatie. Ze heeft gewoon wat anders aan haar hoofd en op dit moment moet je haar lekker op haar roze wolk laten. Het is niks persoonlijks.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:14

Ik vind dat eigenlijk echt niet normaal.
In zo'n situatie zou ik eerst de belangrijke personen het persoonlijk laten weten voordat ik het gewoon voor iedereen internet gooi.
Zelf heb ik binnen 2 weken tijd de beslissing gemaakt om in België op school te gaan, en daar ook intern op internaat te gaan. Dit heb ik ook de belangrijkste mensen eerst persoonlijk laten weten voordat het op facebook kwam. Zou het zelf ook vervelend vinden om zoiets van een goede vriendin zomaar even op facebook te lezen.

En ik begrijp best dat je op dat moment weinig tijd hebt, maar dan zou ik ervoor kiezen om het pas na een paar dagen online te gooien :)
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 07-05-15 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:15

Ik zou dit ook niet tegen haar zeggen in haar kraamtijd, bel haar gewoon op en feliciteer haar.

Jammer dat het steekt, maar het draait nu niet om jou ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-05-15 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:15

ik zou zeggen eerst ouders, familie en vrienden en dan pas fb

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:16

Ik zou mij er niet om maken.
Maar snap je ergens ook wel. Mijn bevalling werd door een oom van mijn man bekend gemaakt op facebook. Terwijl ik met redelijke spoed was opgenomen in het ziekenhuis en dus niet eens de mogelijkheid had om iets op facebook of waar dan ook te plaatsen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:16

Mijn gevoel zegt ook dat je eerst je belangrijkste mensen op de hoogte steld . Ik ken haar al van vroeger en ben haar enige echte vriendin . En dan lees ik dat snel net op Facebook vind dat beetje raar.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:18

Ik vind het heel raar om dat eerst op FB te zetten, zoiets laat je eerst aan familie en goede vrienden persoonlijk weten. Desnoods met een standaard berichtje dat je naar iedereen kopiert als iedereen los bellen/appen nog net iets teveel van het goede is. Maar als ik zoiets via fb moest vernemen zou ik er inderdaad ook niet blij mee zijn.

Birdie60

Voor kennissen oke, maar voor je beste vriendin? Nee zou er ook niet blij mee zijn.
Toevallig een zoon?
Een kennis van mij ( oud buurmeisje ) is vanmiddag ook bevallen, las ik op facebook.

Sammie

Nee, ik vind dat ook niet normaal. Ik weet niet in hoeverre zij jou beschouwd als beste vriendin natuurlijk.. Ik moest de geboorte van mn nichtje via FB lezen. Toen ben ik ook ff uit mn plaat gegaan. Vriendinnen en vrienden vind ik wel wat anders. Imo had er best even een whats app uitgegaan kunnen worden of een sms ipv een algemeen bericht op FB. Maar trek het je niet persoonlijk aan, ze zal genoeg aan haar hoofd hebben, maar dat wil niet zeggen dat je best even een algemene opmerking kunt maken dat je het jammer vind dat je het via FB moest lezen. Doe dat niet nu, maar als je haar later spreekt via de telefoon of IRL.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:19

biancatjuh27 schreef:
Ik zou mij er niet om maken.
Maar snap je ergens ook wel. Mijn bevalling werd door een oom van mijn man bekend gemaakt op facebook. Terwijl ik met redelijke spoed was opgenomen in het ziekenhuis en dus niet eens de mogelijkheid had om iets op facebook of waar dan ook te plaatsen.

Dat vind ik iets totaal anders: jij hebt het niet zelf geplaatst. Dat is ook absurd -O-

Als jij het als bewuste keuze er zelf neer gezet, was dat ook jouw keuze geweest en hoe stom ik het misschien ook had gevonden: dat doet er immers niet echt toe.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:20

Kan Zijn dat ze je "vergete" te appe. Tis wel iets hekties is gebeurd. En dat ze wel meerdere niet geapt heeft maar via facebook( dan heb je gelijk iedereen in 1 x)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:21

Ach, ik hoef niet te weten dat iemand aan het bevallen is. Wist ik ook niet van mijn beste vriendin. Ik zou het net als haar lekker besloten houden en nadien aankondigen. Maar ja, zo heeft iedereen z'n voorkeur.

Maar volgens mij ben je nu zelf niet veel beter bezig door het je af te vragen op Bokt. Laat je vriendin lekker van d'r kraamtijd genieten op haar manier en kom er een keertje later op terug.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:21

Ik vind het ook niet normaal, maar tegenwoordig zie je niet meer anders. Ik vind het ook persoonlijker als eerst de personen met wie je een goede band hebt (familie en goede vrienden) het weten door middel van een belletje (of een WhatsAppje). En daarna op Facebook, tja, dat zou wel kunnen in mijn ogen.

Ik snap dat je het jammer vindt dat je het moet lezen via Facebook, maar misschien vindt ze dat makkelijker dan dat ze iedereen een apart berichtje moet sturen of moet bellen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:21

Ze heeft verder weinig vriendinnen , dat ik haar beste vriendin ben werd laatst nog genoemd op hun bruiloft . We hebben het constant over haar zwangerschap en om het dan zo te lezen , ga haar er nu niet mee lastig vallen , maar leuk is anders .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:22

Maar ts, als het zo'n dierbare vriendin is heb jij je natuurlijk wel van je goede kant laten zien en gelijk gefeliciteerd persoonlijk! :)
Mijn allerbeste vriendin beschouw ik als familie; ongeacht hoe zij het nieuws naar buiten wil brengen, ik zal wel persoonlijk contact zoeken en het niet via Facebook doen bv :=

Maarre ipv te mokken; gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:23

Chiave schreef:
Geloof mij, naast jou als beste vriendin staat de hele familie aan haar hoofd te jengelen of ze alsjeblieft nu de baby mogen zien, wordt ze 40 x geappt met de vraag of ze al begonnen is en of de vliezen al door zijn en ondertussen ligt er een baby te janken om eten. Zij denk: ik fb het even snel, dan zijn we van dat geleuter af.
Ik werd ook een week later hartelijk bedankt voor m'n felicitatie. Ze heeft gewoon wat anders aan haar hoofd en op dit moment moet je haar lekker op haar roze wolk laten. Het is niks persoonlijks.

Het makkelijke aan het internet tegenwoordig is dat je niet hoeft te reageren. :+ Je kan het prima negeren en de belangrijkste mensen gewoon een appje etc. sturen. Wat maakt het uit voor die mensen als ze het een dagje later horen of van iemand anders? :P

Jennifuur

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:24

Ik vind het zelf ook raar, maar misschien bedoelt ze het totaal niet persoonlijk en doet ze het op deze manier om in een keer iedereen direct op de hoogte te stellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:24

Nou nee vuurneon.. Want hoe vaak gebeurd het dat je niet alles op je tijdlijn voorbij ziet komen :') Of pas daags later.. Voor hetzelfde geldt had ts dit bericht dus niet gezien.. Dus weet ze helemaal niks over de bevalling.

Dus mokken... meid van mij mag je :j Die felicitaties komen later wel.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:25

Ben het helemaal met je eens! Sommige dingen zijn toch wel prettig om eerst te horen ipv op fb te lezen. Snap dat het je steekt

Vriendin van mij plaatste op fb dat ze ten huwelijk was gevraagd, vond ik ook jammer dat ze het niet persoonlijk vertelde. Maar heb haar gelijk een berichtje gestuurd en gefeliciteerd, vond t leuk voor dr!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:26

Deetjeeuh schreef:
Chiave schreef:

Het makkelijke aan het internet tegenwoordig is dat je niet hoeft te reageren. :+ Je kan het prima negeren en de belangrijkste mensen gewoon een appje etc. sturen. Wat maakt het uit voor die mensen als ze het een dagje later horen of van iemand anders? :P

Het feit dat mensen tegenwoordig schaamteloos "Hé meid, hoe is ie, hoorde dat je vliezen gebroken waren?" op je wall plakken en het dan dus gewoon wereldkundig wordt gemaakt dat jij bezig bent met je bevalling. Dát.