Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cioccolato schreef:Ik heb het ook!
Ook vaak in de spiegel vind ik mezelf best wel oké en dan op een selfie of foto totaal niet oké.
Maakt me ook erg onzeker!
Ik weet dus hoe je je voelt, kan je er alleen niet mee helpen.
LeonieL schreef:Cioccolato schreef:Ik heb het ook!
Ook vaak in de spiegel vind ik mezelf best wel oké en dan op een selfie of foto totaal niet oké.
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Er zijn vaker onderzoeken gedaan naar dit verschijnsel. De precieze uitkomst kan ik even nazoeken. Maar het kwam er opneer dat je jezelf altijd in spiegelbeeld ziet. Daar ben je aan gewend en ga je mooi vinden. (het zogenaamde mere exposure effect).
Bij een selfie zie je jezelf niet in spiegelbeeld. dus dat beeld zie je niet zo vaak. Daarom vind je dat vaak minder mooi.

.

samira_baco schreef:Cioccolato schreef:Ik heb het ook!
Ik heb ook precies dit !
Sochtens in spiegel denk ik van *wat zie je er goed uit*
en dan ga ik leuke foto's van mezelf maken en word ik sacherijnig omdat elke foto dan lelijk is
ja ik ben ook erg onzeker en inderdaad wat ts zegt tegenwoordig kijken jongens alleen naar barbie poppen zoals ik het zeg
maar het innerlijk vergeten ze en de vrouwen die gewoon natuurlijk en weinig make up dragen zijn lelijk in hun ogen