Afspraakje, wel of niet doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Afspraakje, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 10:40

Hoi Bokkers, :)

Per toeval praatte laatst een jongen tegen mij via facebook, ik ken hem nog van vroeger toen wij elkaar wel 'leuk' vonden. Hadden wel eens met elkaar gezoend maar verder niks. :) Het was gewoon een gezellig gesprek met wat we nu allemaal deden op gebied van werk hobby's etc. Gewoon een heel normaal gesprek zonder gekke dingen dus.

Na een tijdje vroeg hij mij of ik een keer zin had om wat leuks met hem te doen, dat vond ik wel een goed idee dus hebben wat afgesproken. Maar nu komt het. We hadden het over relaties etc, hij vertelde dat hij wel eens kort wat heeft gehad maar mij in die 6 jaar nooit vergeten was. Ik heb zelf net een lange relatie achter de rug dus hij heeft daar nooit wat mee kunnen doen. Nou op zich allemaal prima, 6 jaar geleden vond ik hem ook wel leuk. Hoewel wij toen ooit eens wat hadden afgesproken en allebei zo verlegen waren dat er een doodse stilte ontstond en daar heb ik echt de pest aan. Ik weet echter niet of ik hem nu nog leuk vind en dat maakt het voor mij moeilijk want ik weet dat hij mij wel echt leuk vind.

Daarnaast begint hij sinds gisteren opeens best klef te praten, hij zegt dingen die best lief zijn maar waarvan ik denk hoe weet je dat nou je hebt mij 6 jaar lang niet echt gezien of gesproken. Persoonlijk vind ik het heel erg ongemakkelijk dat hij dat soort dingen zegt. Ik had heel veel zin in ons afspraakje, maar ik begin nu heel erg te twijfelen of ik het niet af zal zeggen. Ik voel mij nu namelijk al best opgelaten en ben heel erg bang dat het erg ongemakkelijk gaat worden. :=

friesiszwart

Re: Afspraakje, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:44

joh je bent zes jaar verder en beiden ander dan in die periode. Als het je leuk lijkt gewoon afspreken (een afspraak is nog geen relatie hoor). Wie weet is het een gesprek over het verleden en zien jullie elkaar nooit meer. Ook kan et zijn dat er vriendschap ontstaat of meer. Kun je niets over zeggen en baseren op de gevoelens van zo lang geleden.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:45

Je kunt het ons wel vragen, maar het gaat er om wat je zelf wil. Je bent die jongen niks verplicht en als jij er een ongemakkelijk gevoel bij krijgt zou ik het niet doen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:48

Je kunt ook al schrijven, wat je verwacht van deze date, een beetje nonchalant. Zo van, leuk je weer eens te zien, vriendschappelijk kletsen over vroeger en waar je nu mee bezig bent. Neem je hem de wind uit de zeilen en weetie ook hoe jij dit ziet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:51

Gewoon afspreken je bent niet gelijk getrouwd.
maar zou wel heel duidelijk aangeven hoe je erin staat.

Ik ben sinds kort aan daten, en beide vonden we het heel akward. De appen en daten al 5 weken nu.
En nu pas op punt gekomen dat er open staan voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:54

Haha idd, je hoeft niet meteen te trouwen :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:55

Ik zou het gewoon doen hoor. Misschien valt het tegen maar dan weet je dat in ieder geval wel. Anders blijf je misschien ook nog een tijdje denken "wat als". En dan gewoon eerlijk zijn. Als hij er meer van verwacht als jouw kun je daar het beste wel eerlijk in zijn. En hem geen valse hoop geven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 10:56

Haha nee dat snap ik wel, maar ik ben zo bang dat het ongemakkelijk word. Dan weet ik mij echt geen houding meer te geven. :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:57

Gewoon zonder te veel verwachtingen heen gaan idd. En als het toch tegenvalt kun je altijd een trein eerder naar huis pakken (bij wijze van). :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:03

Petrichor schreef:
Haha nee dat snap ik wel, maar ik ben zo bang dat het ongemakkelijk word. Dan weet ik mij echt geen houding meer te geven. :')

Dan brei je er een eind aan en ga je naar huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:04

Als je het ongemakkelijk vind, ga dan niet thuis afspreken maar pak dan een terrasje, dat is denk iets minder awkward :P Of ga wat doen zoals bowlen of poolen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 11:47

Ja we zouden een tarrasje gaan doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:11

Gewoon eerlijk zijn. :j
Of het een nou een vriendschap wordt, iets meer of juist iets minder; eerlijkheid is de basis.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 17:48

Haha oje hij wil wel echt graag afspreken. En ik heb steeds meer angstzweet. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:49

Heb je al gevraagd naar zijn verwachtingen en doel van dit afspraakje?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 17:51

Ja dat heb ik wel, dat is ook het probleem niet. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:53

Als je een terrasje pakt dan is het toch heel vrijblijvend. Gewoon gezellig bijkletsen over de afgelopen zes jaar, valt hij dan tegen dan is het meteen einde verhaal en anders ga je nogmaals.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:06

Inderdaad gewoon eerlijk zijn en je hoeft ook zoals al gezegd niet meteen met hem te trouwen.

Ik zou persoonlijk gewoon lekker dat afspraakje doen en dan gewoon eens zien hoe alles gaat.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:10

Gewoon gaan. Het is ergens op een openbare plek en je kunt op z'n minst lekker bijkletsen over de afgelopen 6 jaar.
Wil hij meer, dan merk je dat snel genoeg en dan kun je het ook eerlijk zeggen als je daar geen zin in hebt.

(Ik heb er trouwens ook zo'n hekel aan als ze zo snel klef gaan doen voordat er überhaupt iets is, bah! := )

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:14

Dat voorbarige kleffe gedoe is voor mij ook altijd een mega-afknapper. Ik kan me voorstellen dat je dat niet verder aan wilt moedigen zeg maar. Ik krijg dan ook altijd de neiging om te gaan 'tegenhangen'.

Maar zoals de anderen al zeggen: Gewoon gaan. Blijft hij zo doen en blijft het jou tegenstaan, dan kun je het altijd nog afkappen. Dan heb je hem in ieder geval een kans gegeven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 18:28

Ja prima dat hij lieve dingen zegt. Maar dingen zoals ik wil bij je zijn (en het gaat nog verder) etc vind ik dus te ver gaan. :=

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:30

Als je je er niet goed bij voelt, moet je het niet doen ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:33

Gewoon doen! Wat is het ergste wat er kan gebeuren?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:51

Dat is ook weer zo. Als het echt niet goed voelt moet je niet gaan.

Ik had laatst dus een zelfde geval die vroeg of ik met hem wilde barbequeën bij hem thuis. In eerste instantie had ik ja gezegd, maar ik kreeg er een steeds slechter gevoel bij, vooral dus door zijn claimerige/kleffe manier van praten; Het gelijk betrekken van zijn kleine kinderen bij mij, terwijl voor hen het scheidingsproces nog in volle gang was. Dus ik heb gezegd dat ik toch maar niet kwam barbequeën, omdat ik het 'too much' vond. Hij zei toen dat ik me aanstelde (pardon? :oo ), want het was alleen maar eten. Maar als ik geen zin heb om bij hem te gaan eten, dan heb ik daar geen zin in, en dat betekent niet gelijk dat ik een sociaal-psychologisch probleem heb. :roll:
Iets later bleek dat hij ook zijn familie had uitgenodigd, ouders etc :=. Zo gek was mijn voorgevoel dus niet. Ik ben zooo blij dat ik op tijd gezegd heb dat ik niet kwam. Was er vanaf dat moment ook helemaal klaar mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:02

Petrichor schreef:
Ja prima dat hij lieve dingen zegt. Maar dingen zoals ik wil bij je zijn (en het gaat nog verder) etc vind ik dus te ver gaan. :=

Als hij meteen weer denkt om verder te gaan waar jullie zes jaar geleden zijn gebleven en dan meteen het vervolg erop dan was ik ook helemaal niet gegaan, wat een afknapper.