Iemand ervaring met theater make up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Iemand ervaring met theater make up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 22:20

Ik mag de make up regelen bij de dansvoorstelling van mijn dochter, ze gaan een voorstelling geven in een klein theater. Hartstikke leuk, ware het niet dat ik vooral ervaring heb met kinderschminken, net iets anders :+

Ik heb me er een beetje in verdiept, en we zullen in ieder geval iets van cake make up moeten gebruiken, maar verder? Is het noodzakelijk om speciale make up (eyeliner, oogschaduw) aan te schaffen of kan dat ook met huis tuin en keuken (HEMA) make up? En is eyeliner bijvoorbeeld wel noodzakelijk?

De dansers waarvoor ik de make up moet regelen zijn ongeveer tot een jaar of 12, de ouderen doen het zelf, dus vooral jonge kinderen die allemaal 2 dansen zullen doen.

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar het volgende: wat is noodzakelijk op zo'n podium (oogschaduw/eyeliner?) en moet dat speciale make up zijn?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:33

Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat de dames er door het licht flink bleek uit zullen zien, dus je mag het flink aanzetten (dat geldt voor de basis maar ook voor de ogen en de lippen)
Ik weet niet of ik voor eyeliner zou kiezen, zou eerder gaan voor oogschaduw en werken met natuurlijke tinten. Niet te donker voor die meiskes :) Wel een subtiel kleurtje op de lippen, anders vallen die helemaal weg, en een blosje :)

Misschien hebben ze in dit topic nog tips
[MWS] Make-up Topic: Deel 4!

WowAmigo

Re: Iemand ervaring met theater make up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 23:12

Ah kijk, thanks! Zou idd wel makkelijker zijn, alleen oogschaduw. Maar is mascara dan wel nodig of ook niet?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:18

Ik zou je graag de volgende erg belangrijke tip willen geven:

Het is ongelofelijk heet onder de theaterlampen, en samen met de lichamelijke inspanning van de dansers kan dat voor flink wat zweet zorgen. Het komt regemaltig voor dat de makeup er zo afzweet.
Het is daarom erg belangrijk om de gezichtsmakeup te fixeren met een poeder en eventueel ook nog met een settingspray ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:22

WowAmigo schreef:
Ah kijk, thanks! Zou idd wel makkelijker zijn, alleen oogschaduw. Maar is mascara dan wel nodig of ook niet?

Ja mascara zou ik zeker wel doen :j

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:22

Extreme make up!
Het is super als alles lekker knalt met zon dans, dus met sminck of goede oogschaduw, in een opvallende kleur aanbrengen, rood of neon roze op de lippen met evt glitters en redelijk bruin maken, dit alles ziet er super uit onder de lampen!! Eyeliner is dan nieteens nodig, mag wel, mascara staat mooier

Ik dans zelf fanatiek wedstrijden ook, dus mocht je vragen hebben over de sminck oid, mijn pb staat open!!

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:24

Het hangt ook van het onderwerp van de voorstelling af en de rol per kind.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:36

Grimas heeft speciale theater smink/make-up. Voor kinderhuidjes, goed tegen zweet. Is wel wat duurder, maar gaat lang mee

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 11:56

Oh wow wat een goeie reacties, dank jullie wel! Ik ga er even mee aan de slag!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:15

[MWS] Make-up Topic: Deel 4!

Stel je vraag anders even hier, zitten ook een hoop 'experts'.

Van theater weet ik dat de lampen alles inderdaad erg flets doen lijken. Foundation, blush e.d. mag je dan extra dik aanzetten en in een tint donkerder dan normaal. Verder is een goede basis + afpoederen met transparant poeder en evt nog een setting spray echt wel een must anders gaat zo'n dikke laag foundation + theaterlampen enorm glijden en vlekken. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:20

Kijk eens op het kanaal van Nikkie Tutorials. Zij heeft vaak ook wel meer extreme looks die prima geschikt zijn voor dat soort voorstellingen.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:20

Tazzey schreef:
Kijk eens op het kanaal van Nikkie Tutorials. Zij heeft vaak ook wel meer extreme looks die prima geschikt zijn voor dat soort voorstellingen.

Als je alleen ervaring hebt met kinderschmink zou ik niet meteen naar de tutorials van Nikkie hoppen, die zijn gewoon van extreem hoog niveau ;) Je kan ze wel namaken, maar dan kost dat echt verschrikkelijk veel tijd en bij zo'n voorstelling wil je alles snel kunnen doen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:28

Ik vind het wel meevallen, ze legt het stap voor stap uit, simpeler kan bijna niet. Een vriendin van mij kreeg het nog voor elkaar haar mascara achter haar oren te smeren en die heeft voor een theater voorstelling ook Nikkies tutorials gebruikt en dat ging prima.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:30

Ik deed ook aan dansoptredens in de schouwburg en op andere podia toen ik zo oud was maar ik heb nooit foundation op gehad. Wel gekleurde oogschaduw, mascara, lipgloss/lipstick en evt blush, maar foundation is echt niet noodzakelijk hoor, vooral voor meiden van 12 :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:37

Tazzey schreef:
Ik vind het wel meevallen, ze legt het stap voor stap uit, simpeler kan bijna niet. Een vriendin van mij kreeg het nog voor elkaar haar mascara achter haar oren te smeren en die heeft voor een theater voorstelling ook Nikkies tutorials gebruikt en dat ging prima.

Ja, maar hier gaat het om iemand die vooral ervaring heeft met kinderschmink en die in korte tijd meerdere kinderen(die ook niet altijd even netjes stilzitten :+ ) moet opmaken. Dan heb je echt geen tijd om ingewikkeld te contouren of vloeibare eyeliner in een mooie wing aan te brengen ;)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:46

Ik heb zelf recent ook een dansvoorstelling gehad. Hierbij hadden we een kleurtje op de huid (is wel echt nodig, anders is je hoofd op het podium een witte vlek) overdreven is niet nodig. Neutrale tinten oogschaduw en mascara en verder een kleur op de lippen, hoeft allemaal niet over de top. Ligt natuurlijk ook aan je thema, wij hadden ook geen heftige outfits etc, dus alles vrij rustig.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 14:22

Ok dank jullie, ik heb wel erg veel aan jullie reacties! Ik heb wel wat feeling met opmaken enzo, maar we moeten met een paar man in relatief korte tijd vrij veel kids tegelijk gaan doen, dus ik ga voor het hoognodige :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:41

Tytonidae schreef:
Tazzey schreef:

Ja, maar hier gaat het om iemand die vooral ervaring heeft met kinderschmink en die in korte tijd meerdere kinderen(die ook niet altijd even netjes stilzitten :+ ) moet opmaken. Dan heb je echt geen tijd om ingewikkeld te contouren of vloeibare eyeliner in een mooie wing aan te brengen ;)

Je hoeft het ook niet 1 op 1 over te nemen natuurlijk. ;)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:46

Wij gebruikten voor de musical gewoon de pancake van de hema. Make up sponsje nat maken en dan flink vol smeren, door het licht zie je er zonder make up flink ziekelijk uit. Je moet ze dus, wel passend bij de huid, flink oranje maken.
Verder mascara anders lijkt het net of je heen wimpers hebt, daarvoor kun je ook een klein streepje eyeliner zetten. Lippenstift maakt het geheel ook mooier.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:34

Tytonidae schreef:
Ik zou je graag de volgende erg belangrijke tip willen geven:

Het is ongelofelijk heet onder de theaterlampen, en samen met de lichamelijke inspanning van de dansers kan dat voor flink wat zweet zorgen. Het komt regemaltig voor dat de makeup er zo afzweet.
Het is daarom erg belangrijk om de gezichtsmakeup te fixeren met een poeder en eventueel ook nog met een settingspray ;)

Wat voor poeder gebruik je dan?

*googlet op settingspray*

Arc_En_Ciel schreef:
Ik deed ook aan dansoptredens in de schouwburg en op andere podia toen ik zo oud was maar ik heb nooit foundation op gehad. Wel gekleurde oogschaduw, mascara, lipgloss/lipstick en evt blush, maar foundation is echt niet noodzakelijk hoor, vooral voor meiden van 12 :)

ok, geen foundation dus, maar ik lees her en der dan dat je er dan te bleek uitziet. had jij dat dan niet?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:43

Ik zou gewoon een transparant gezichtspoeder gebruiken, op die manier kan je deze op elk kind gebruiken :) Zowel de drogisterijmerken als Catrice, Essence etc als de duurdere merken hebben wel een transparant gezichtspoeder in hun collectie :)

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:51

Idd die pancake/cake foundation, hoe meer hoe beter :+ Ik heb zelf eens zo'n voorstelling gedaan en wij werden idd helemaal in de make-up gezet. Die foundation/cake was echt verplicht toen, net als lipstick. Mascara, eyeliner, felrode lipstick (anders zie je die niet meer onder die lampen). Je kan voor kinderen ook evt nog denken aan een glitter-iets op de ogen :) Van die hele dikke zeg maar. Veel plezier! :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:08

Art_ofLiving schreef:
Idd die pancake/cake foundation, hoe meer hoe beter :+ Ik heb zelf eens zo'n voorstelling gedaan en wij werden idd helemaal in de make-up gezet. Die foundation/cake was echt verplicht toen, net als lipstick. Mascara, eyeliner, felrode lipstick (anders zie je die niet meer onder die lampen). Je kan voor kinderen ook evt nog denken aan een glitter-iets op de ogen :) Van die hele dikke zeg maar. Veel plezier! :)

Mag ik hier nog even op inhaken door te vermelden dat als je glitter wil gebruiken, je cosmetisch goedgekeurde glitter moet gebruiken, en dus geen glitter van de knutselwinkel :Y) . Als je niet-goedgekeurde glitters gebruikt kan dit tot hevige oogbeschadigingen leiden!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:00

Op mijn dansvoorstellingen moest iedereen verplicht foundation dragen, van de kleuters tot de ouderen. Dit zou ik echt niet weglaten, anders ziet iedereen eruit als een spook.

Ik zou voor het volgende gaan:
-Foundation (bij ons was er altijd maar 1 kleur, gewoon een medium lichte kleur, dat kunnen ook de blekere mensen wel hebben onder die lichten)
-Blush (mag flink opvallen)
-Lipstick (felrood)
-Poeder
-Mascara
En als je wil ook eyeliner. Boven het oog een flinke wing (die een voldoende grote hoek omhoog maakt om de ogen groter te doen lijken), eventueel onder de onderste wimpers ook een lijn die gewoon horizontaal verder uitloopt.

Dit mag er van dichtbij serieus overdreven uitzien, het hoort pas mooi te zijn op afstand en onder de lampen ;-)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:53

Btw, ik had geen last van warme lampen, maar dat zal ook wel aan de hoogte van het plafond liggen. Bij ons hoefden we niets te fixeren ;) Is dus erg afhankelijk van jullie theater.