Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arc_En_Ciel schreef:Iedereen is toch vrij op 5 mei?
'u weet de OK te vinden he meneer Jansen als u een spontane bloeding krijgt?'
Yinka schreef:5 mei is 1 keer in de 5 jaar een officiële feestdag. En zelfs dan hangt het van je CAO af of het dan als officiële feestdag gerekend word. Ik werk in de zorg en voor mij is het een normale werkdag. Ik ben wel vrij omdat ik vrij heb gevraagd.

wendyenbram schreef:Yinka schreef:5 mei is 1 keer in de 5 jaar een officiële feestdag. En zelfs dan hangt het van je CAO af of het dan als officiële feestdag gerekend word. Ik werk in de zorg en voor mij is het een normale werkdag. Ik ben wel vrij omdat ik vrij heb gevraagd.
Ik werk ook in de zorg, En alle DBS heeft vrij, en wij werken de lange diensten zoals we ook op andere feestdagen werken. Dus tja hier is het wel een feestdag.
vuurneon schreef:Tuurlijk niet.
Of denk je dat alle ziekenhuizen dan dicht zijn en de patiënten zichzelf moeten bedruipen'u weet de OK te vinden he meneer Jansen als u een spontane bloeding krijgt?'
-smiley dan ook niet echt prettig, je maakt iemands reactie hiermee belachelijk terwijl dat nergens voor nodig is, en je er ook gewoon op in kunt gaan.Shadow0 schreef:vuurneon schreef:Tuurlijk niet.
Of denk je dat alle ziekenhuizen dan dicht zijn en de patiënten zichzelf moeten bedruipen'u weet de OK te vinden he meneer Jansen als u een spontane bloeding krijgt?'
Da's ook weer iets te kort door de bocht: er zijn immers wel een aantal feestdagen (1 januari, pasen, koningsdag etc) waarop de regel is 'vrij tenzij' en je dus niet zomaar werkt maar inderdaad alleen in functies waar dat voor is vastgelegd.
Ik vind de toon en het gebruik van de-smiley dan ook niet echt prettig, je maakt iemands reactie hiermee belachelijk terwijl dat nergens voor nodig is, en je er ook gewoon op in kunt gaan.
(En 5 mei, Goede Vrijdag en de dag na Hemelvaart zijn altijd een beetje dubieuze dagen, waar je niet in het algemeen iets over kunt zeggen. De ene sector, regio of bedrijf heeft het wel als vrije dag, de andere niet.)

.

mag zelf bepalen of ik werk dus wel ideaal (vader is mn baas)