niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Djoopie

niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 18:50

Maar voor hoelang?.....

Hebben jullie dat nu ook? Een druk leven, paard, kids en ook nog een huishouden te draaien....

Momenteel heb ik twee banen. Niet ideaal, maar ik wil weer een carriere switch en je moet er iets voor over hebben om weer in 'the picture' te komen natuurlijk. Vandaar dat ik nu ziektevervanging doe en tijdelijk teveel werk. Nu heb ik ook nog een horde kids en een paard en sta ik soms liever mest te ruimen dan de hopen troep in mijn eigen huis.
nu is na een dag werken alles weer ok, maar morgen kan het maar zo weer een zooi zijn nu de kids vakantie hebben.

Ik dacht ik open een topic om elkaar te motiveren huishoudelijke taken te doen, tips uit te wisselen of huishoudelijke ergenissen te uiten.
misschien is zo'n topic er al maar kon het zo snel niet vinden. :D

Magica

Re: niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:39

Herkenbaar :-) hier geen kids maar wel een huishouden, drie paarden op een andere locatie dan thuis, een hond en een baan met vervelende werktijden. Ik kom ook niet aan het huishouden toe. Ben blij als ik eens per week de badkamer klaar heb. Ik werk namelijk vaak 's ochtends een paar uurtjes. Dan naar huis, eten en hond uitlaten en dan door naar stal. Mesten, voeren, weide onderhoud etc. En dan daarna weer werken. Ben dan blij als ik een keer zit op een dag zo rond 20:00 haha.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:41

Motivatie zou aan mijn kant zeer handig zijn!!!
Drukke baan en eigenlijk grootste deel van de vrije tijd op stal, thuis een kat die niet heel erg netjes is. Nadeel is ook dat als je weinig thuis bent dat je ook niet ziet dat het vies is dus dat je het makkelijk laat versloffen.....

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:42

Ik woon samen met mijn vriend en een huisgenoot samen, nu is die huisgenoot (en zijn vriendin) vaak te bedonderd om wat op te ruimen en schoon te maken. Is echt een rotzooi hier altijd, vooral de keuken is erg smerig.
Onze eigen kamer probeer ik ook schoon en netjes te houden maar m'n vriend kan er ook wel wat van om alles maar lekker te laten staan zodat ik het op kan ruimen...
Weet niet zo goed wat ik er aan kan doen, al zovaak wat van gezegd maar helpt niets...

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:42

Het probleem met mij is, ik werk als schoonmaakster en als ik thuis ben kan ik als het ware verder werken en daar heb ik geen puf meer voor en ook geen zin pff.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 21:50

Nee snap ik Magica :).
Op mijn werk ben ik ook heel precies (werk in de zorg). Keuken altijd pico bello en alles schoon maar waarom het thuis niet zo is......

Mijn moeder / schoonmaakfreak zegt dan: waarom neem je dan ook een paard.... euh ja zij gaf me vroeger een pony, had ze nooit moeten doen haha. Maar ik zal nooit aan haar standaard voldoen dus daar hoef ik mijn tijd niet in te steken haha

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:55

Dit is een reden voor ons geweest om een schoonmaakster 1x per week te laten komen voor 35 euro is de boel bij ons voor fris. Wij hebben een zeer druk eigen bedrijf, 2 jonge kinderen, 2 honden en paarden aan huis. Ik zou niet weten wanneer ik het huis moet boenen.

Respect voor de mensen die hun huis altijd tiptop schoon hebben en houden!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:00

hoe oud zijn je kinderen? vanaf een jaar of 8 vind ik persoonlijk dat je wel kunt verwachten dat ze hun speelgoed opruimen. Vanaf een jaar of 10 komt daar dan bij dat ze hun eigen glas of bord wel op de aanrecht kunnen zetten. worden ze ouder dan kun je ze wat klusjes laten doen
Dit kost hun niet veel moeite, en scheelt jou best veel.

Zijn ze echt nog klein wordt dit natuurlijk lastiger, maar ik vond het persoonlijk als kleuter heel leuk om mama te helpen (ja jongens, dat gaat op een gegeven moment weer over :P) dus ik liep ook met een stofdoek mee, of met een miniveger

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:11

Ik ga volgen! Ik lijk het niet te kunnen, dat hele schoonmaken, huishouden bijhouden. Een drama! Ik werk 2,5 dag, 1 dochter van 7 die gebracht en gehaald moeten worden naar en van school en sport, andere dochter van 2 die Veel tijd en aandacht vraagt, mijn dagen zijn altijd vol en druk, zelfs mijn weekenden zijn druk. Ik doe wanneer het kan de nodige dingen in mijn huis. Maar de extra klusjes? Daar kom ik echt zelden aan toe. Daarnaast heb ik weinig Hulp aan mijn man, die maakt lange dagen voor zijn werk.

Dus ja, ik lees mee. Hoop op herkenning en misschien zelfs wat tips. ;)
Laatst bijgewerkt door JackenJill op 29-04-15 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:11

Ik meld me ook... Een kleine uk van 4,5 maand, een voltijdse opleiding aan de uni met examens die eraan komen, we zitten nog met de naweeën van verhuizen en verbouwen, en ondertussen een enorme achterstand aan huishoudelijke taakjes die iets lager op het prioriteitenlijstje staan. Ohja, ik heb ook een paard, maar gelukkig moet ik daar alleen heen als ik wat met haar wil doen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:19

Kids, man, bijna voltijd baan en paard hier. En een zo nu en dan redelijk smoezelig huis. Tja het is niet anders. Je kunt niet alles toch?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:25

Herkenbaar. Werk 28 uur, peuter van 2,5 jaar. En een man die veel werkt.
Beide doen we veel in het huishouden. Maar de grootste ergernis is toch hoe snel die 2 mannen het weer vies maken. Nooit klaar met de was. En ik kan dus niet zo goed tegen rommel...

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:31

fijn dat het bij anderen ook soms een smeerboel is :')

hier ook hetzelfde verhaal.. fulltime baan, hond, paarden .. pfff
nu zelfs amper boodschappen in huis, dit doe ik normaal in het weekend ergens maar naast mijn fulltime baan werk ik ook in het cafe.. dus veel gewerkt afgelopen weekend en ook nog eens een communiefeest gehad :+

en mn huis is niet helemaal in orde nu dus haha.ik heb wel geluk dat ik een robot stofzuigertje heb.. dat scheelt écht veel werk

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:33

Ik kan ook wel wat motivatie gebruiken, drukke fulltime baan, deeltijd studie met veel thuisstudie, vriend, stiefdochter, paarden, overige beesten, huishouden... Huishouden staat letterlijk op de laatste plek, tenzij ik een rotklus voor school heb, dan vind ik dat er ineens van alles moet gebeuren in huis :')

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:23

Vandaag een beetje wassen en verder wat leuks doen met de kids. Dat is ook belangrijk :D.

Jouw verhaal is ook herkenbaar spottedponie..... Hier gaat vaak ook van alles voor het huishouden.
Hoewel ik echt ook wel van schoonmaken kan genieten als ik alleen ben en rust aan mijn hoofd heb. Kan ook niet heel goed tegrn troep, dat maakt het allemaal best dubbel :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:28

Mijn zus kan zich wel herkennen in jouw verhaal denk ik haha. Haar man werkt met paarden ( zij wonen ook op dat bedrijf ) en sleept de hele dag hooi en zand mee, daarnaast nog 4 grote honden en 1 kleine hond die flink verharen, en zij werkt ook nog. :P Dus je bent niet enige!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:32

Ik denk echt soms dat ik de lotto gewonnen heb. Ik werk fulltime in shiften, ben dagelijks bij mijn paard, heb een hond en 2 katten in huis en heb gewoon een superdruk leven. Mijn vriend is zelfstandige van thuis uit. Maar als hij het rustig heeft wast hij de ramen, stoft het huis af, kookt lekkere dingen, enzovoort. Echt een hemelse vriend heb ik. Ik moet alleen het huishouden in de drukke periodes, en dan wil ik daar best tijd voor maken.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:34

Ik heb echt een hekel aan huishouden doen, dus dat is we klusje wat ik voor me uit schuif. :D

Naast een fulltime baan en een eigen bedrijf, 2 honden,een man, vrijwilligerswerk en teveel hobby's houd ik gewoon geen tijd over voor de rotklusjes.

Maar ach... ik kan er wel mee leven. Manlief iets minder. :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:36

Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg om het huishouden te doen, maar vaak heb ik geen energie meer... Ik kan echt genieten van een schoon en opgeruimd huis, maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet...
vanavond in ieder geval even de was wegvouwen / strijken, en wat kleine boodschappen doen...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:43

De was vind ik belangrijk, heb een hekel aan misgrijpen... stofzuigen gaat ook nog, al loop ik vanuit de stal ook steeds weer naar binnen dat het eigenlijk 2x per dag moet :-) maar stoffen en ramen Lappen. ... bleh
gelukkig vind mijn man het ook niet zo belangrijk.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:43

Seltje schreef:
Ik denk echt soms dat ik de lotto gewonnen heb. Ik werk fulltime in shiften, ben dagelijks bij mijn paard, heb een hond en 2 katten in huis en heb gewoon een superdruk leven. Mijn vriend is zelfstandige van thuis uit. Maar als hij het rustig heeft wast hij de ramen, stoft het huis af, kookt lekkere dingen, enzovoort. Echt een hemelse vriend heb ik. Ik moet alleen het huishouden in de drukke periodes, en dan wil ik daar best tijd voor maken.

Nu willen we allemaal jouw vriend.... :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:52

Lotgenoten!

Pff, met 3 kids, 5 paardjes aan huis, 4 dagen werken en een drukke hobby schiet het huishouden er ook eigenlijk heel erg bij in. Nu ben ik al niet de netste, maar kan ook weer niet tegen viezigheid... Maar ik kom gewoon tijd te kort in de week...

Soms probeer ik een bekende te charteren die de basis voor me wegpoetst voor een zakcentje. En soms als mijn ouders of schoonouders langskomen wordt ook nog wel eens een ruimte uit zichzelf erg schoon.

Wat hier echt een ramp is, is de was. Het wassen en drogen kom ik nog wel aan toe,daarvoor doen de machines het werk. Maar het sorteren is echt een ramp met 3 kids die steeds uit kleren groeien. Dus vaak kan ik niet verder wassen omdat mijn wasmanden al allemaal vol zitten met schone kleding die nog gesorteerd moet worden...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:56

Djoopie schreef:
Seltje schreef:

Nu willen we allemaal jouw vriend.... :j

Stiekem hoop ik wel dat het in zijn zaak wat drukker wordt hoor, hij draait momenteel nog lichtjes verlies..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:01

En waar zitten jullie mannen allemaal?

Ik doe het meeste huishouden hier omdat ik niet werk en hij zelfstandig is maar toen ik in het ziekenhuis lag ben ik gewoon in een net huis thuis gekomen na een weekend. Badkamer en keuken had ie nog eens met dettol gedaan en ontkalkt enz/

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:29

Ehm mijn man?.... toen hij geen werk had deed hij vrijwel niks. Door zijn adhd overziet hij de dingen helaas niet echt goed.... nu hij 40+ uur werkt is hij weleens te porren voor de was even stofzuigen of de grote klussen zoals badkamermuren naar in de prakrijk is dat niet vaker dan eens per maand momenteel...