Je mag me altijd aanspreken per pb.
Ik zit in een moeilijke situatie.
Even een beetje achtergrond informatie om het iets beter te schetsen.
Ik woon samen met mijn gezin. Niet bij mijn ouders.
Mijn ouders zijn narcisten. Ze maken het leven voor ons erg moeilijk.
Wat hun van mij willen/verwachten:
- Dat ik 24/7 ter hun beschikking sta, om op te komen draven of telefonisch.
- Ik mijn leven lijd zoals hun dat willen.
- Hen altijd naar de mond praat.
- Ik alles accepteer van hen en gehoorzaam ben.
- Ik RESPECT voor hun MOET hebben.
- Dat ik mij laat kleineren.
- Ik 3 a 4 dagen per week met mijn kinderen daar kom zitten.
- Dat ze mij mogen uitschelden voor alles wat los en vast zit voor elk fout woord of als ik iets anders doe dan hen.
- Dat ik mijn kinderen bij hun achterlaat.
- Ik constant voor hun werk zonder betaald te worden.
- Ik nooit iets leuks ga doen of koop.
- Dat ik hun geld oplever en mijn man ook.
Maar ook dat ik maar goedkeur hoe hun met mensen omgaan en met mijn broers en zussen. Mensen psychisch, fysiek en financieel de put in helpen.
Ik moet dus (verplicht) 3 a 4 x in de week naar mijn ouders anders is het ruzie.
Word ik voor van alles uitgemaakt aan de telefoon en maken ze ruzie als ik wel kom.
Wil mezelf dat besparen en maak daarom nooit ruzie en ga gewoon braaf.
Ook al schreeuwt mijn hoofd en lichaam om alsjeblieft niet te gaan.
Daar komt dan die enorme angst weer
Volgens mij lijd ik aan het narcistisch slachtoffer syndroom.
Ik ben van een vrije geest met een positieve blik op het leven en een leuke jonge vrouw uit gegroeid tot een bang vogeltje die niet veel meer durft te doen en te zeggen.
Geen mensen om mij heen meer over behalve mijn sterke man en prachtige kinderen.
Iedereen vlucht na een paar jaar omdat het een te grote druk op de vriendschap of het contact legt.
Mensen begrijpen niet waarom ik me zo laat behandelen door mijn ouders.
Wil zo graag het contact verbreken maar ik kan het niet alleen.
Ben zo ongelofelijk bang dat ze mij of mijn man en kinderen op zouden komen zoeken.
Dat we niet meer normaal zouden kunnen leven zonder angst.
Ik wil gewoon normaal zijn en genieten van het leven met alle lieve mensen om me heen en die ik ooit nog ga ontmoeten.
Na al die jaren emotionele en soms fysieke pijnen, ben ik op! Mijn gezin houd me nog recht maar voor hoelang? Als dit mijn hele leven nog moet doorgaan weet ik niet of ik dat leven nog wel wil...
Alle scheldwoorden die je wel en niet kan bedenken heb ik regelmatig te horen gekregen.
Ben een ellendeling, een rot dochter en wat zien mensen toch in mij?
Ik moet mijn leven in eigen hand nemen en wil dit ook! Maar hoe?
Was ik maar weer die sterke meid die als enige niet kruipt of buigt als ze tekeergaan.
Die ze zegt dat ze respect moeten verdienen en niet van mij kunnen afdwingen!
Ik wil er van af, gewoon opnieuw beginnen. IK WIL HET, IK WIL HET, IK WIL HET!
Hoop dat er mensen zijn die mij begrijpen, steunen om het echt te doen en mij helpen om me gesterkt te kunnen voelen. Dat ik niet alleen ben, zodat het schuldgevoel en de loyaliteit plaats kunnen maken voor mijn gevoel, mijn echte gevoel.
Dat ik dit aan kan want ik ben niet zoals hun mij voorhouden. Ik ben geen rot dochter. Ik maar ook mijn kinderen en man hebben dit niet verdient.
Bedankt als je mijn berichtje hebt gelezen. Je bent een topper! Wij allemaal!
Sorry dat het zo onduidelijk is geworden. Ik begon zakelijk maar eindigde in tranen.
Ik kan mij onwijs inleven in je situatie.
Als alles in het leven zo simpel zou zijn ...

. Je belandt dan in een positieve vicieuze cirkel. En, wie weet kun je ergens bij een professional terecht die je 'live' kan ondersteunen (coach o.i.d.)?