bestelling al 5 x niet geleverd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxMariellexX

bestelling al 5 x niet geleverd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 10:58

Tijdje geleden heb ik bij Otto B.V. een hoekbank besteld. De levertijd stond vastgesteld op 5 weken. Toen de 5 weken eenmaal verstreken waren, kreeg ik een mailtje op 12-04-2015 met de volgende tekst: “Uw bestelling bij Otto B.V. wordt door Extra@Home geleverd op. 13-04-2015 tussen 13.33 en 16.33.”. De dag van bezorgen kreeg ik ook een smsje dat de chauffeur onderweg was en dat de bank bezorgd zou worden tussen 14:06 uur en 17:06 uur. Na lange tijd wachten kwam er geen chauffeur en dus ook geen bank. Ik heb toen vervolgens gebeld naar postnl Extra@Home. Na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan kregen wij te horen dat ze de bank kwijt waren geraakt. Waarop mijn partner en ik vol ongeloof om hebben kunnen lachen. Welk professioneel bedrijf raakt er nou een bank kwijt?!

Er werd een nieuwe afspraak gemaakt, op 15-04-2015 zou de bank bezorgd worden. Hetzelfde als bij de eerste keer kreeg ik een smsje dat de chauffeur onderweg zou zijn en de bank bezorgd zou worden tussen 13.08u en 16.08u. Na weer een lange tijd wachten heb ik weer gebeld en vervolgens 30 minuten in de wacht gestaan. Er zaten nog 2 adressen voor mij, dus de bank kon elk moment arriveren. Maar na weer lange wachten nog steeds geen bank. Ik ben weer opnieuw gaan bellen en heb ook dit keer 45 minuten in de wacht gestaan om vervolgens te horen dat er iets fout is gegaan en de bank dus weer niet bezorgd zou worden. Extra@Home heeft toen een onderzoek gestart met waarom het al 2 keer is fout gegaan. Ik zou de dag erna gebeld worden, maar natuurlijk kreeg ik geen reactie. Waarop ik weer zelf ben gaan bellen om wat informatie te kunnen ontvangen. Ik kreeg geen informatie, geen excuses, niks, waarop ik mij toch sterk ben gaan afvragen hoe professioneel en klantgericht ze zijn. Is dit waar ze voor staan, om zo met klanten om te gaan?

Hierop is er een nieuwe afspraak gemaakt voor 18-04-2015. Om voor mijzelf toch even alles te controleren heb ik dus in de ochtend meteen gebeld om te vragen of mij bank ook echt geleverd gaat worden. Hierover konden ze niets terugvinden en wordt de zaak afgewimpeld met dat ze dinsdag 21-04-2015 komen. Ik was erg verbaasd over het feit dat de 3e keer ook niet door gaat. Jullie waren namelijk vergeten de afspraak in het systeem te zetten. Al met al kon ik er niks aan veranderen en zou ik moeten wachten tot dinsdag 21-04-2015.

Zoals gewoonlijk ontvang ik een sms met daarin aangegeven dat hij bezorgd zou worden tussen 14.37u en 17.37u. Ik heb halverwege de middag nog gebeld of hij al onderweg was. Hierbij kreeg ik te horen dat er nog 3 klanten voor me waren, waarvan 1 in Den Haag en 2 in Rijswijk. Dit kan natuurlijk niet zo lang duren voor de bank zou arriveren, maar jullie kunnen het bijna al raden, want ja de bank is weer niet bezorgd. Dit maal was de reden dat de bank op de verkeerde plek stond en daardoor niet was ingeladen in de vrachtwagen.

Nu inmiddels na 4x een poging gewaagd te hebben om mijn bank te laten bezorgen,ben ik mijn geduld verloren en is mijn vertrouwen in ze weg.

Ik heb nu 4 dagen vrijgenomen van mijn werk en dus 4 dagen salaris misgelopen, maar nog steeds geen bank zit inmiddels al 2 weken op een verrotte tuinstoel haha.

Wat moet ik hier nou mee? Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet meer wat ik hier mee aan moet..

EmptyWords

Re: bestelling al 5 x niet geleverd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:01

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:04

Heb je otto al gebeld? Technisch gezien is otto de klant en niet jij (jij bent alleen maar de ontvanger). Otto moet maar gaan regelen dat die bank bij jou komt.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:07

Zelf geen contact opnemen met PostNL. Laat Otto het maar oplossen, desnoods sturen ze een nieuwe bank met een ander bedrijf. Hun probleem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:22

Veulen84 schreef:
Heb je otto al gebeld? Technisch gezien is otto de klant en niet jij (jij bent alleen maar de ontvanger). Otto moet maar gaan regelen dat die bank bij jou komt.

Dit dus. Zij horen het op te lossen, niet jij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:28

Bellen naar Otto en niet naar extra@home. Dat had ik al bij de tweede rotsmoes gedaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:30

Otto bellen en het verhaal uitleggen. Daarbij nadrukkelijk vermelden dat hun contract met een niet functionerende leverancier jou inmiddels x dagen en x salaris gekost heeft. Heb je de namen genoteerd van de mensen die je aan de telefoon hebt gesproken en de smsjes bewaard? Dan tegen otto zeggen dat ze sowieso een brief van je gaan ontvangen met alle details, want de bank is inmiddels een stuk duurder geworden door de dagen die het jou kost. Maar eens horen wat ze daaraan gaan doen.

Jaren geleden leverde zo'n soort verhaal mij een tegoedbon van 120 euro op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:48

Klagen bij Otto.. weinig kans dat dat goed gaat. Wat een prutbedrijf is dat zeg.

Wat een vervelende situatie zeg, zou er ook goed chagrijnig van zijn.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 11:56

Heb al wel 8 x met otto gebeld maar van hun krijg ik ook geen fatsoenlijk antwoord alleen dat ze gaan bellen met postnl om het te regelen..
Maar ook daar houden ze zich niet aan.
Gister weer gebeld werd me doodleuk gevraagt waarom ik zo boos ben en niet nog even geduld heb?!
Hallo ik heb al 4 dagen vrij genomen voor niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:57

Ik zou gewoon mijn geld terug vragen, dit wordt te gek...

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 12:00

EmptyWords schreef:
http://www.klacht.nl/extrahome/

beginnen met een klacht indienen

Heb ik gisteren gedaan! Bedankt voor de tip! Zag dat er nog heel veel meer klachten over postnl Extra@Home zijn

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:01

XxMariellexX schreef:
Heb al wel 8 x met otto gebeld maar van hun krijg ik ook geen fatsoenlijk antwoord alleen dat ze gaan bellen met postnl om het te regelen..
Maar ook daar houden ze zich niet aan.
Gister weer gebeld werd me doodleuk gevraagt waarom ik zo boos ben en niet nog even geduld heb?!
Hallo ik heb al 4 dagen vrij genomen voor niks..

Misschien is het met dat soort reacties eens tijd om een reactie achter te laten op hun FB of site....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:08

jep, een niet zo'n leuk verhaal op een FB pagina wil ook nog wel eens helpen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:09

En wellicht je rechtsbijstand inschakelen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:13

Ik zou de hele boel annuleren en mijngeld terug eisen. Zijn ze helemaal besodemieterd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:14

Gewoon het hele verhaal op de fb site van otto zetten, als er iets is waar ze zeer gevoelig voor zijn is het dat wel. Ook vermelden dat je al vier verlofdagen kwijt bent en dat je juridisch advies gaat inwinnen.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 12:15

Heb net een reactie op hun fb pagina neer gezet

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:17

Over het algemeen telt, hoe publieker de schandpaal, hoe beter de reactie. Dus facebook is geen eens zo'n slecht idee. (Vergeet niet dat hoge tantes in een bedrijf niet weten wat hun klantenservice verkondigd).

Overigens is de wettelijke levertermijn voor producten 30 dagen. Daarna moet je ze nog 1 maal een kans geven om te leveren binnen een redelijk termijn. Doen ze dit niet, dan mag je de koop ontbinden en moeten ze je je geld binnen 14 dagen teruggeven.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:23

Bij mij zelfde verhaal! Die hele otto is gewoon een klote webwinkel.
Nog nooit zoveel gezeik gehad.
Lekker afzeggen en ergens anders je bank kopen. Ga ik ook doen!

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:35

Bah wat balen dat het zo loopt. Ik heb zelf eens gehad met wehkamp, had een laptop voor reparatie terug gestuurd en steeds weer kreeg ik aan de telefoon of via de mail een reactie waar ik eigenlijk niks aan had. Ik heb toen ook op hun fb een bericht geplaatst en daarna kon het wel op eens heel snel gaan, heb daar ook wel zelf moeten vragen om ze me te gemoed konden komen, en uiteindelijk is er een hele mooie oplossing gekomen, maar dat duurde dus ook heel erg lang. Ik hoop dat jij ook snel tot een oplossing kan komen door je bericht op hun fb pagina.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:54

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:57

Jeetje wat een gedoe zeg.. Ik zou er na de tweede keer al klaar mee zijn geweest.
Ik hoop dat je reactie krijgt via de FB pagina, en anders zou ik persoonlijk mijn geld terug willen..
Zodat je een bank ergens anders kunt kopen waar je hem wel daadwerkelijk krijgt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:01

Otto moet dit regelen, dat klopt. Werk zelf bij MediaMarkt en wij leveren de grote pakketten ook via Extra@Home. Wat een verschrikking is dat! Er gaat bij die vervoerder zoveel fout! Heel vervelend voor onze klanten maar ook wij als MediaMarkt komen er daar gewoon niet doorheen. We krijgen vaak geen enkele reactie ookal bellen we ons suf met dat bedrijf. Extra@Home heeft zijn zaakjes gewoon niet voor elkaar en als bedrijf zit je vast asn een contract. Helaas... Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:26

Deze bezorgdienst leverde bij mij een zwaarbeschadigde oven/gasstel af. Als ik je een tip mag geven, sta erop dat ze het product eerst uitpakken, eerder teken je niet voor ontvangst.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:37

maikeltje schreef:
Otto moet dit regelen, dat klopt. Werk zelf bij MediaMarkt en wij leveren de grote pakketten ook via Extra@Home. Wat een verschrikking is dat! Er gaat bij die vervoerder zoveel fout! Heel vervelend voor onze klanten maar ook wij als MediaMarkt komen er daar gewoon niet doorheen. We krijgen vaak geen enkele reactie ookal bellen we ons suf met dat bedrijf. Extra@Home heeft zijn zaakjes gewoon niet voor elkaar en als bedrijf zit je vast asn een contract. Helaas... Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je.

Natuurlijk kun je onder een contract uit als degene waar jij je diensten van afneemt zijn beloftes herhaaldelijk niet nakomt. Zou echt te zot voor woorden zijn.
De voor de hand liggende reden zal zijn dat er uit kosten oogpunt voor deze vervoerder is gekozen.