Prinses Amalia naar school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Prinses Amalia naar school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:34

Hallo,

Ik kwam net deze link op het internet tegen. http://www.omroepwest.nl/nieuws/14-01-2 ... are-school

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat. Gaat zij net zo als andere kinderen gewoon op de fiets naar school? Met klas genoten om gaan in en buiten de school ect?

Lijkt mij dat er ook gewoon bewaking is in en rond de school?
Lijkt me ook niet dat leraren en mede leerlingen prinses tegen haar gaan zeggen.

Wat vinden jullie hier van?

Groetjes.

Kaus

Re: Prinses Amalia naar school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:37

Dat vraag ik mij ook af. Je leeft volgens mij in een volledig andere wereld als Prinses.

Wat mij vooral wat interessant lijkt zijn de geschiedenis lessen.
'Kijk dat is mijn over-over-overgrootvader Willem!'
:Y)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:40

Ik vraag me ook af of ze makkelijk vrienden zal maken.
daar is een eerste schooldag heel belangrijk voor (vind ik in elk geval)
en als iedereen helemaal verlegen oid is...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:43

Net zoals ieder ander kind gaat zij gewoon naar school en heeft gewoon vriendinnetjes en speelafspraakjes. ;) Heeft toen ze pas op school zat een uitgebreid stuk over gestaan in de 'Maxima'. Andere kinderen vonden het helemaal niet raar en er zijn ook geen bewakers etc etc. Willem & Max moeten ook gewoon op oudergesprek komen.

Was een heel interview en dat kind heeft een normaal leven voor zover dat mogelijk is. Mensen maken de heisa eromheen, laat die gewoon lekker kind zijn en doen wat ze willen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:45

Volgens mij is ze net zoals andere kinderen een leerling die gewoon behandeld wordt als de rest.
Denk dat het in het begin even raar is, maar dat het daarna "gewoon" wordt.

Ook zij haalt weleens een 5 voor een toets, of doet dingen die niet mogen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:29

Is zij nu al toe aan de middelbare school? In mijn ogen is ze nog steeds klein _O-

Maar ik kan mij voorstellen dat het nu lastiger is dan 'vroeger'. Toch openbaar... Maar aan de andere kant: Ze gaat ook zelf gewoon wedstrijden spelen dus wat dat betreft. (waarvan de foto's absoluut niet openbaar mogen, denk dat zij minder openbare foto's heeft dan de gemiddelde Nederlander)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:34

Ze gaat inderdaad gewoon naar een normale school en rijd gewoon paard.
Ben haar wel eens tegen gekomen op wedstrijd, en ze is lid van onze vereniging en rijd dan ook gewoon lessen.
Ze mag inderdaad gewoon afspreken, en voor de 'wassenaarders ' is er niks vreemd aan. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:38

Dr zal echt wel bewaking zijn daar. Maar dat gaan ze niet aan de grote klok hangen. En t zal ook niet altijd zichtbaar zijn..

Eigenlijk geef ik persoonlijk geen biet om wat dat kind doet op school. Ze stinkt op de wc net zo hard als een ander :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:41

Kinderen vinden dit allemaal veel minder spannend dan volwassenen. Ik denk dat ze meer last heeft van 'lastige' ouders dan van de kinderen in de klas.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:44

Ze gaat inderdaad gewoon op de fiets naar school, vergezeld door een beveiliger.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:46

Ben je prinses, moet je alsnog met de fiets naar school _O-
Denk dat mensen het de eerste week interessant vinden en daarna niet meer.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:53

Ik dat niet met alle kinderen zo? Ook van bekende nederlanders?
Koningshuis is misschien net wat anders maar snap die heisa eromheen niet zo.

Er is trouwens toch een mediaverbod voor die kinderen? Lijkt me dan wel relatief makkelijk. Een brief uitsturen naar alle ouders om te melden dat er geen foto's van haar op internet geplaatst mogen worden cq verkocht aan de media. Doen ze dit wel dan zijn ze strafbaar.

Misschien is het allemaal niet zo simpel natuurlijk, maar goed, het zijn kinderen die redelijk gewend zijn in de aandacht te staan. De medescholieren zullen het een week interessant vinden maar dan is de nieuwigheid er wel vanaf en kan ook zij zich gedragen als een normaal kind.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:57

KimD schreef:
Net zoals ieder ander kind gaat zij gewoon naar school en heeft gewoon vriendinnetjes en speelafspraakjes. ;) Heeft toen ze pas op school zat een uitgebreid stuk over gestaan in de 'Maxima'. Andere kinderen vonden het helemaal niet raar en er zijn ook geen bewakers etc etc. Willem & Max moeten ook gewoon op oudergesprek komen.

Was een heel interview en dat kind heeft een normaal leven voor zover dat mogelijk is. Mensen maken de heisa eromheen, laat die gewoon lekker kind zijn en doen wat ze willen.

Dit dus... Het feit dat ze behoren tot de koninklijke familie maakt niet dat ze niet zo normaal mogelijk kunnen leven. Imo is het hoe meer heisa er omheen gemaakt wordt, hoe groter de kans is dat er iets "mis" gaat. Hoe normaler iedereen er mee omgaat, hoe normaler het allemaal zal gaan.

Ik vond het al dikke onzin dat er geheimzinnig gedaan werd over de keuze voor de middelbare school, ik geloof niet dat ik mijn kind naar een andere school zou sturen zodat het misschien bij de kroonprinses in de klas komt te zitten... :n Zieke zielen zal je altijd hebben, maar om daarmee in aanraking te komen hoef je niet per se van hoge komaf te zijn :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:57

Het lijkt me hysterischer worden als Justin Bieber of 1D daar naar school zou gaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:10

Er zullen natuurlijk afspraken met de school gemaakt zijn. Die worden heus niet in de krant gezet, maar de school zal zich daaraan moeten houden. En zullen die afspraken dus ook doorvoeren m.b.t hun beleid.

Ik zou niet graag mijn kind op die school hebben. Simpelweg omdat er omwille van één kind een aantal regels veranderd zullen worden. En daar zou ik het niet mee eens zijn omdat ik vind dat een school in het belang van alle leerlingen moet handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:26

Ik kan me er nog niet echt iets bij voorstellen.
Je moet haar niet als een ander kind gaan behandelen, maar het is wel weer de prinses.
Ik denk dat zij een heel ander leven heeft dan de gemiddelde scholier. Vaak gaan scholieren na school nog even de stad in of spijbelen of ze hebben onderling een ruzietje.
Hoe wordt daar allemaal mee om gegaan?

Of stel ze heeft een stel vrienden die een leuke groeps foto maken en dat mogen ze dan niet op facebook ect plaatsen, terwijl ze er niks mee bedoelen. Lijkt me ook niet leuk voor de andere kinderen.

Wat ik me ook afvraag, zo ongeveer in het 3e/4e leerjaar moet je je richting kiezen en vanuit daar een opleiding. Maar alles staat voor haar toch alvast? Of moet een prinses ook gewoon een opleiding volgen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-15 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:27

Palmera schreef:
Er zullen natuurlijk afspraken met de school gemaakt zijn. Die worden heus niet in de krant gezet, maar de school zal zich daaraan moeten houden. En zullen die afspraken dus ook doorvoeren m.b.t hun beleid.

Ik zou niet graag mijn kind op die school hebben. Simpelweg omdat er omwille van één kind een aantal regels veranderd zullen worden. En daar zou ik het niet mee eens zijn omdat ik vind dat een school in het belang van alle leerlingen moet handelen.

Welke regels zouden er verandert moeten worden?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:29

Zowel Willem alexander als zijn broers zijn gewoon naar school geweest :j Hij wou dat voor zijn eigen kinderen ook. Ik vind het wel mooi dat die meiden zo relatief vrij worden opgevoed, waar ter wereld gebeurt dat nou?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:36

Regels omtrend de media bijvoorbeeld. Hiermee doel ik op de gemiddelde scholier die een foto maakt van zijn vrienden. Mag hij die plaatsen op zijn facebook of niet omdat amalia toevallig op de achtergrond staat? Benieuwd hoe die school hiermee om wil gaan.

Dan haar beveiliging. Hoe is dat precies geregeld en welke hinder ondervinden andere kinderen daarvan.

Zo zijn er zat kleine dingen. Je maakt mij niet wijs dat er door haar komst op die school helemaal niets veranderd aan het beleid. Het is toch een zgn bijzonder kind.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:44

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:56

In andere artikelen op dezelfde website wordt meer informatie gegeven, zoals bijvoorbeeld dit:

Beveiliging
Prinses Amalia krijgt op het Christelijk Gymnasium Sorghvliet altijd één of meer beveiligers mee. Dat is nu niet anders voor haar en haar zusjes Alexia en Ariane op de Bloemcamp basisschool in Wassenaar. De bewakers zitten niet in de klas, maar houden in de school een oogje in het zeil en gaan ook mee bij bijvoorbeeld schoolreisjes en andere schoolactiviteiten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:57

AmoorM schreef:
Ik kan me er nog niet echt iets bij voorstellen.
Je moet haar niet als een ander kind gaan behandelen, maar het is wel weer de prinses.
Ik denk dat zij een heel ander leven heeft dan de gemiddelde scholier. Vaak gaan scholieren na school nog even de stad in of spijbelen of ze hebben onderling een ruzietje.
Hoe wordt daar allemaal mee om gegaan?

Of stel ze heeft een stel vrienden die een leuke groeps foto maken en dat mogen ze dan niet op facebook ect plaatsen, terwijl ze er niks mee bedoelen. Lijkt me ook niet leuk voor de andere kinderen.

Wat ik me ook afvraag, zo ongeveer in het 3e/4e leerjaar moet je je richting kiezen en vanuit daar een opleiding. Maar alles staat voor haar toch alvast? Of moet een prinses ook gewoon een opleiding volgen?

Haar vader heeft ook gewoon een opleiding gevolgd hoor ;) dus denk dat zij ook gewoon een opleiding naar keuze mag gaan doen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:59

Hoezo gaat dat kind nu al naar de middelbare school?? Voor mijn gevoel is ze net 4 ofzo :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:02

Wimlex is afgestudeerd in geschiedenis meen ik. Hij heeft iig in het leger gezeten en ook een tijd een baan/stage gehad :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:05

Klopt. Amalia heeft een klas overgeslagen :)