Zoontje is gister van trap gevallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hatchi

Zoontje is gister van trap gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 09:32

Hallo Bokkers.

Moet even van mijn afschrijven.

Mijn zoontje heeft gister zijn been gebroken. En het klinkt heel banketstaaf; mijn moeder is de schuldige. Ben zo kwaad/verdrietig/teleurgesteld tegelijk.
Vaak genoeg als ik tegen haar zeg ik wil niet dat je hem.... Dan zegt zij dat kan wel en doet het even hard. Haar mening is dat zij ook kinderen heeft gehad dus ze weet best wat wel en niet kan. En ik moet mij niet zo aanstellen door zo over voorzichtig te zijn.

Moeder heeft een open draaitrap. Zo'n 1 met een leuning waar een kind onderdoor kan vallen. Ik tilde zoon altijd of hij moest zitten en dan tree voor tree naar benden en dan liep ik er voor achteruit de trap af.
Moeder liet hem gewoon zelf de trap af gaan want dat kom hij wel.

Oma liet zoon trap aflopen. Zoon ziet beneden een speelgoed dinosaurus en wil kijken. Ik was buiten de hond aan het borstelen. Zo hoor ik een doffe klap, net of in de verte een deur dichtviel. Volgende moment gilt mijn moeder. Ren naar binnen en zie mijn zoon liggen. Hij zei niets en deed niets. Aan het been kon je meteen zien dat die niet goed was.
Ambulance gebeld, met spoed gekomen.
Tegen de tijd dat ze er waren vroeg hij al om mama terwijl ik er gewoon bij stond en tegen hem praten.

Been gebroken, zware hersenschudding en een schedelbasisfractuur.

Ze hebben hem aan de pijnstilling en doen nog onderzoeken. Mogen hem niet te veel prikkels van buiten af geven tot ze precies weten wat er met hem aan de hand is. Hij heeft vannacht redelijk geslapen. Ze gingen constand controleren of hij nog bij bewust zijn was.

Hele nacht in het ziekenhuis gezeten eerst 3 uren alleen. Moeder wou mee naar het ziekenhuis maar wou haar even niet mee hebben omdat ik gewoon zo kwaad/verdrietig/teleurgesteld was en ben. Vriendin gebeld want ik moest mijn verhaal doen. Vriendin is meteen gekomen en heeft de nacht bij mij in het ziekenhuis gezeten. Vriend wilde/durfde ik niet te bellen. Hij woond in Denemarken en weet dat hij meteen in de auto stapt. S'nacht kan hij niets doen en had mij voorgenomen hem eerst rustig te laten slapen. Ook omdat ik weet dat hij een lange dag op het werk heeft gehad en dat ik liever niet heb dat hij dat lange stuk in de auto gaat rijden als hij moe is. Én hij geeft mijn moeder de wind echt van voren. -Ze zijn al geen goede vrienden, vriend is het er niet helemaal mee eens hoe mijn moeder mij niet-steunde in moeilijke tijd en in feite de kant van ex koos. Ze heeft toen ook wat dingen gezegd wat vriend woedend heeft gemaakt. -
Vanmorgen om 7 uur hem gebeld, verhaal gedaan en kwart over 7 zat hij in de auto hierheen.

Vriendin is nog steeds hier, ligt heel charmant op 2 stoelen te slapen. Haar man komt ook voor mij even wat spulletjes brengen. (Wil mijn moeder hier even nu niet hebben.)

Logeer tijdelijk bij mijn moeder. Ben mijn huis kwijt geraakt door ex en ging toen tijdelijk bij vriend in Denemarken wonen in Januari. Samen hebben we besloten dat zoon en ik pernament bij hem gaan wonen. Dit zouden mijn 'laatste weken' in Nederland zijn. Zou met vriendinnen nog leuke dingen doen om goed afscheid te kunnen nemen. Nog een paar kleine dingen regelen. Mijn merrie is 5 mei uitgerekend en wou het veulen graag zien. Merrie komt met veulen als het veulen de reis kan maken. - merrie heeft steeds meer melk aan de uiers en staat nu dus echt op knappen. -
Nu zit ik dus boos op moeder in het ziekenhuis. Maak mij zorgen om mijn zoon.

Weet gewoon echt even niet wat ik moet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Zoontje is gister van trap gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:36

Oh ts wat een rot situatie. Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Geef het tijd, eerste prioriteit is nu je zoon. Sterkte.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:37

Hè wat een vervelende situatie... Ik kan ook niet zoveel voor je doen behalve je veel sterkte te wensen en een hart onder de riem te steken :(:) Heel veel beterschap ook voor je zoontje!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:39

Wat een vervelende situatie zeg. Zeker omdat je deze laatste weken in Nederland graag anders zou willen meemaken.
Veel sterkte en beterschap voor jou en je zoontje :(:)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:40

Och wat een schrik.
Sterkte

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:41

Och wat een toestand zeg.

Heel veel sterkte met je zoon! Hopelijk komt hij er goed bovenop en mag je hem met een dag of wat lekker meenemen naar huis.

Kan me de woede en frustratie goed voorstellen maar laat het gaan. Het is gebeurd en je kan er nu niets meer aan veranderen. Je moeder zal zich neem ik aan enorm rot en schuldig voelen. Haar helemaal negeren/blokkeren maakt de situatie van je zoontje niet anders.

Fijn dat je zulke goede vrienden hebt en dat je vriend onderweg is naar NL om je te steunen. In zulke tijden kan je elke extra schouder wel gebruiken.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:44

sterkte, snap goed dat je het niet hebt op trappen, vader van een vriendin van me ligt momenteel ook in ziekenhuis na val van trap en is dus wel verlamd geraakt en is vraag in hoeverre hij hersteld, heel veel sterkte

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:44

Wat ongelovelijk rot voor je! ik hoop dat alles snel weer goed komt.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:48

jeetje heel veel beterschap voor je zoontje

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:49

Wat ontzettend schrikken!
Hoe gaat het nu?

Laat het allemaal even bezinken.
Je moeder is zich inderdaad ook rot geschrokken en ook schuldig voelen.
En denk dat ze vanaf nu echt wel goed naar je gaat luisteren hoe je alles wilt hebben.
Je kan hier straks met je moeder over gaan praten.
Je slaapt nou eenmaal nog bij je moeder en de energie die je nu hebt kan beter naar je zoontje gaan.
Hoop dat alles goed komt met je zoontje en met de band tussen jou en je moeder.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:49

Jeetje wat ontzettend heftig! Veel sterkte :(

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:51

Jee dat zal schrikken geweest zijn. Hoe oud is je zoontje?
Je moeder zal zich denk ik wel vreselijk schuldig voelen, ze zal hier vast van geleerd hebben een in het vervolg gehoor geven aan jouw wensen. Misschien kun je haar steun juist nu wel goed gebruiken. Je kunt wel boos blijven, maar dat verandert de situatie niet.
Ik hoop dat het toch een beetje meevalt met je zoontje, heel veel sterkte.

KimD

Heel rot voor je zoontje. Maar ik vind het nog rotter dat in je eerste alinea schrijft dat je moeder het schuld is. Ik zou mijn moeder nooit zo 'beschuldigen', een ongelukje zit nou eenmaal in een klein hoekje en is zo snel gebeurt. Voor hetzelfde geld was jij met zoon en al de trap afgedonderd en waren dezelfde verwondingen geweest, dan was jij dus de schuldige geweest.

Heel veel sterkte met je zoontje.

Rocamor

Jeetje wat vervelend voor je ventje. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Geen idee overigens waar je moeder stond, toen je zoontje viel, maar ik zou "onder" je zoon hebben gestaan met traplopen. En hoe oud is je zoontje?

Maar ik vraag me wel af, ben je eigenlijk boos op je moeder of boos op jezelf? Een ander kun je niet veranderen (jouw moeder dus) en als zij jou (en evt nog andere kinderen) heeft opgevoed zoals ze nu met je zoontje omgaat, dan snap ik haar redenatie wel. Je geeft aan dat je al meerdere keren discussies hebt gehad met je moeder over haar manier van omgaan met haar kleinkind. Dan had je ook kunnen beslissen dat je moeder niet in haar eentje met jouw kindje mag omgaan. Om een bepaalde reden heb je dat niet besloten, dus op wie ben je nou bozer? Je moeder, omdat ze hem zo van de trap liet gaan of op jezelf omdat je ervoor gekozen hebt je zoontje (ondanks je herhaaldelijke verzoeken) gewoon bij je moeder te laten?

Ik hoop dat je zoontje snel weer in orde is en dat je merrie snel mag bevallen van een mooi veulentje. Heel veel sterkte de komende tijd en success met verhuizen. Genoeg stress voor je, zo te lezen.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 24-04-15 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:53

Ik begrijp je emoties. Hoe oud is je zoontje? Arm ventje. Hopelijk herstelt hij snel. Lekker focussen op je zoon nu en de emoties over je moeder even laten bezinken. Heel veel sterkte!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:54

jeetje..
schedelbasisfractuur klinkt niet best.

ik begrijp dat je heel boos bent op je moeder. maar ze heeft het natuurlijk niet met opzet gedaan. maar ja nalatig is het wel als je haar gewaarschuwd had.

nu eerst maar focussen op je zoon. nogmaals sterkte!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:55

KimD schreef:
Heel rot voor je zoontje. Maar ik vind het nog rotter dat in je eerste alinea schrijft dat je moeder het schuld is. Ik zou mijn moeder nooit zo 'beschuldigen', een ongelukje zit nou eenmaal in een klein hoekje en is zo snel gebeurt. Voor hetzelfde geld was jij met zoon en al de trap afgedonderd en waren dezelfde verwondingen geweest, dan was jij dus de schuldige geweest.

Heel veel sterkte met je zoontje.

Ik weet het niet, hoe ik me zou voelen, maar als je toch herhaaldelijk hebt aangegeven dat je niet wil ivm veiligheid, dat zoontje niet alleen de trap af mag, zou ik toch echt pissed zijn als mijn ouders of schoonouders dat dan toch gewoon zouden doen.

Buiten dat is de vraag van Rocamor wel een goede. Er zal ongetwijfeld ook schuldgevoel en boosheid op jezelf bij zitten. Ik zou zeggen, probeer het los te laten. Het verandert inderdaad niet de situatie en maakt het er zeker niet beter op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:56

Wat naar, sterkte voor je zonotje.

Ik vind ook dat je je moeder niet de schuld kan geven. Ongelukken gebeuren, het had jou ook kunnen overkomen, hoe voorzichtig je ook bent.

Je vriend is zomaar in de auto gestapt om vanuit Denemarken naar Nl te komen rijden? Heeft die geen baan oid? Wat wil hij hier komen doen dan? Ik snap dat stukje niet geloof ik.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:58

Heel veel beterschap!

Zou wel even met je moeder gaan praten wanneer jij daar weer aan toe bent. Die is vast ook heel erg geschrokken. Je mag ook best zeggen dat je je boos en teleurgesteld voelt over wat er is gebeurd. Je kunt je moeder niet blijven negeren; dit is wel echt iets waarover je samen moet praten.
Laatst bijgewerkt door mairead op 24-04-15 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:02

Wat een verschrikkelijke klap heeft je zoontje gemaakt Y;(

Je mag best kwaad zijn op je mama, maar laat die woede of teleurgesteldheid niet de bovenhand nemen. Neem geen overhaaste beslissingen. Iedereen maakt fouten en hij had net zo goed op zijn bips kunnen vallen zonder zo zich zo erg te verwonden.
Mijn broer werd destijds in het bijzijn van mijn grootouders aangereden (ook gebroken been) en dit heeft toen ook ruzie veroorzaakt tussen mijn vader en hen. Niemand heeft bij zo een ruzie iets te winnen en trappen blijven altijd gevaarlijk of je je er nu af laat glijden of er af loopt.

Wij hadden vroeger zo een strakke harde stenen trap. Paar putjes in scheenbeen aan overgehouden, maar gelukkig nooit van gevallen, maar dat was eigenlijk ook best een gevaarlijke trap. Wij mochten er toen gewoon op en af naar wens. Mogelijkheden genoeg gehad in dat huis om onze nek te breken.

Je kunt net zo hard straks tegen een andere wagen knallen met je zoontje achterin. Een ongeluk schuilt altijd in een klein hoekje helaas en je kunt niet altijd alles voorzien. Ik denk dat je moeder nu wel heel goed weet dat je gelijk had en ze hem niet zomaar de trap mocht laten aflopen, maar het is nu eenmaal gebeurd -O-

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe voor je zoontje en dat hij snel en volledig mag opknappen met al zijn dierbaren aan zijn zijde.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:03

Rocamor schreef:
Jeetje wat vervelend voor je ventje. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Geen idee overigens waar je moeder stond, toen je zoontje viel, maar ik zou "onder" je zoon hebben gestaan met traplopen. En hoe oud is je zoontje?

Maar ik vraag me wel af, ben je eigenlijk boos op je moeder of boos op jezelf? Een ander kun je niet veranderen (jouw moeder dus) en als zij jou (en evt nog andere kinderen) heeft opgevoed zoals ze nu met je zoontje omgaat, dan snap ik haar redenatie wel. Je geeft aan dat je al meerdere keren discussies hebt gehad met je moeder over haar manier van omgaan met haar kleinkind. Dan had je ook kunnen beslissen dat je moeder niet in haar eentje met jouw kindje mag omgaan. Om een bepaalde reden heb je dat niet besloten, dus op wie ben je nou bozer? Je moeder, omdat ze hem zo van de trap liet gaan of op jezelf omdat je ervoor gekozen hebt je zoontje (ondanks je herhaaldelijke verzoeken) gewoon bij je moeder te laten?

Ik hoop dat je zoontje snel weer in orde is en dat je merrie snel mag bevallen van een mooi veulentje. Heel veel sterkte de komende tijd en success met verhuizen. Genoeg stress voor je, zo te lezen.

Ik ben het hier eigenlijk helemaal mee eens :o ..
Schijnbaar heb je discussies met je moeder gehad over haar manier van omgaan en jou manier. Dan had je ook kunnen beslissen dat als het niet volgens jou manier ging ze gewoon niet alleen met je zoontje zou mogen zijn.

Vind het een beetje vreemd om nu je moeder als schuldige aan te wijzen :o ..
Ongelukken gebeuren nu eenmaal met kleine kinderen, dit had ook jou of je partner/vriendin of weet ik wie kunnen gebeuren.

Ik hoop dat je zoontje snel opknapt en zich beter voelt :)

Hatchi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 10:07

Mijn zoon is 3.

Ben gewoon boos op mijn moeder omdat ik het van haar gewoon respectloos vind dat ze gewoon mijn manier van opvoeden niet respecteerde en dan zegt dat ik mij aanstel met mijn veiligheid.

Is toch geen rare vraag als ik haar herhaaldelijk vraag of ze zoon zou willen laten zitten als hij de trap af gaat en dat ze er voor wil staan zodat ze hem eventueel zou kunnen opvangen.

Is niet alleen met de trap, is met veel meer dingen dat ze het gewoon op haar manier doet terwijl het mijn zoon is.

Mijn vriend is inderdaad onderweg naar Nederland en heeft gewoon werk. Zelfstandige, komt eigenlijk al om in het werk. Maar vind het belangrijker om nu te komen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:07

Ik snap heel goed dat je bloedlink bent op je moeder. Ik zou het ook zijn.

Hoop dat je zoontje snel weer opknapt. Fijn dat je zoveel steun hebt van je vriendin.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:10

Het is ook te begrijpen, maar een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje. Er zijn ook wel dingen gebeurd toen mijn kinderen klein waren en mijn moeder oppaste. Daar werd ik niet boos om. Ik koos er voor om haar op te laten passen, er kan altijd wat gebeuren.
Als je moeder zich echt niet wilde houden aan jouw manier van opvoeden, had je er misschien beter niet kunnen gaan logeren.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:16

Hatchi schreef:
Mijn zoon is 3.

Ben gewoon boos op mijn moeder omdat ik het van haar gewoon respectloos vind dat ze gewoon mijn manier van opvoeden niet respecteerde en dan zegt dat ik mij aanstel met mijn veiligheid.

Is toch geen rare vraag als ik haar herhaaldelijk vraag of ze zoon zou willen laten zitten als hij de trap af gaat en dat ze er voor wil staan zodat ze hem eventueel zou kunnen opvangen.

Is niet alleen met de trap, is met veel meer dingen dat ze het gewoon op haar manier doet terwijl het mijn zoon is.

Mijn vriend is inderdaad onderweg naar Nederland en heeft gewoon werk. Zelfstandige, komt eigenlijk al om in het werk. Maar vind het belangrijker om nu te komen.

Als het toch niet naar jou zin gaat, had je je moeder ook voor het "blok" kunnen zetten en zeggen of je doet het zo of je doetr helemaal niks :)