Gisteren nog een paar keer iets gehoord, tot ik gisteravond om 22.00 ineens luidere geluiden hoorde, de honden ook verdwaasd stonden te kijken. Ik begon me al te ergeren aan dat stomme nest totdat er naast mij een lampje aan ging
Ik he het luikje van de kachel open gedaan en keek naar het staartje van een grote vogel. oliebol... Dierenambulance gebeld en die wilden wel komen, maar als we hem konden vangen en buitenzetten was het ook goed. Uiteindelijk mijn man handschoenen aan gedaan en kachel open, maar toen zat hij weer in de pijp. Nog een uur gewacht, maar geen geluiden meer gehoord. Uiteindelijk heb ik er maar wat water in gezet en ben gaan slapen, was na middernacht. Stiekem hadden we hoop dat hij weggekomen was.
Vanochtend kachel weer open en ik zag het water zwart zijn en er wat naast liggen. Toch maar ververst en toen ik net terug kwam van het met de honden lopen hoorde ik hem weer. Hij kan gewon in de kachel zitten, maar als ik het deurtje open schiet hij weer naar boven.
Ik heb dus ook geen idee wat ik kan doen. Ik ben zelf heel bang voor vogels, dus durf ook nit de kachel open te zetten zodat hij de kamer in kan en dan te vangen. Heeft er iemand tips hoe dit aan te pakken?

Bovendien is het een vogel die aardig aan de maat is, een merel ofzo... Hij is nu aardig stennis aan het schoppen in de kachel, hopelijk is de ambulance er snel.