Daten: beïnvloed social media je indruk van de persoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LF_xx_D

Daten: beïnvloed social media je indruk van de persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 01:21

Hoi!

Ik vroeg me af welke dingen jullie doen om je date te 'testen', of hoe jullie erachter proberen te komen of iemand betrouwbaar en geen 'player' is. En welke rol speelt zijn (of haar) gedrag via social media hierin?

Als ik met iemand date sta ik er serieus in, in de zin van dat ik niet uit ben op zomaar een flirt. Altijd leuk/vrijblijvend natuurlijk een aantal dates, maar op den duur ga je wel nadenken over of je met iemand verder wilt daten. Ik ben nu een hele lieve jongen tegengekomen (25) waarmee ik veel lol heb en we ook goed kunnen praten. Paar dates gehad en allemaal gezellig, maar zijn nog niet stapelverliefd.

Nu is hij wel een type die heel actief is op Facebook/Instagram, waar hij veel foto's liked van mooie dames (blonde duckfaces, of in bikini). Ook post hij regelmatig selfies. Hij liked ook normale dingen hoor, maar dit zijn vooral meiden die hij niet kent. Die meiden reageren ook op zijn foto's waaruit wel blijkt dat ze hem ook knap vinden. :D Nu heb ik geen enkel probleem met het feit dat hij deze foto's liked want we hebben niks officieels, al weet ik dat hij mij wel leuk vind tot nu toe. Bovendien is het zijn leven en mag hij lekker doen wat hij wil :+

Alleen.. ik merk dat ik hem door die dingen in een hokje ga stoppen. Ik word bang dat hij misschien toch een 'player' is of alleen aandacht wil of bevestiging zoekt. Het zijn toch vaak ook bepaalde 'soort' mensen die zo'n heel leven via social media onderhouden met het liken van fotos van onbekenden etc. Dit geeft me een beetje twijfel of ik zoiets wel aandurf, of hij niet gewoon te jong is of nog gewoon lekker aan het genieten is. Als ik met hem praat heb ik wel de indruk dat hij echt wat serieus zoekt en hij heeft ook gewoon geduld qua daten etc.

Vroegere dates die ik had zaten helemaal niet veel op social media, dus het is eigenlijk de eerste keer dat ik hier tegen aan loop. :Y)

Nogmaals, het gaat niet om die meiden maar om het feit wat voor indruk zijn social media op me maakt.. in hoe serieus persoon hij is. Hoe gaan jullie met zulke dingen om? Waar let je op tijdens het date-proces? :D En hoe beïnvloed social media het beeld wat je van diegene hebt?

BelleTessa

Re: Daten: beïnvloed social media je indruk van de persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 01:43

Best wel beetje lastig he.
Ik sta er ook wel een beetje in zoals jij. Je gaat dan toch (onbewust) dingen over die persoon denken of aannames maken, terwijl je dat niet eens zeker weet. Social media is zo belangrijk de laatste jaren, meestal reflecteert het ook hoe je bent voor een deel.
Ik ben ook zo iemand die een date gaat checken op social media hoor haha, extra info kan nooit kwaad denk ik dan.
Uiteindelijk leer je zo iemand toch persoonlijker kennen en weet je een beetje of je voorgevoel klopt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 01:53

Logisch dat je dat doet hoor, wat een persoon doet op social media zegt mijns insziens toch best veel over zijn/haar karakter. Als een jongen interesse in mij toont, en ik zie hem ook wel zitten, ga ik hem ook altijd even google-en. Inmiddels ben ik op zo'n punt aanbeland dat ik hem al minder interessant vind als hij niet met een paar bijzondere dingen op google te vinden is :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 01:54

Ik sta er ook wel bij stil. Het zit hem bij mij vooral in de kleine dingetjes.. Vind het gewoon simpelweg niet aantrekkelijk als een jongen constant bezig is met social media, de hele dag door selfies post en dergelijke. Ik post ook selfies, en ik post ook wel eens een leuke status, maar vaker dan drie keer in de week gebeurt dit echt niet. Krijg toch gelijk een soort beeld bij veel jongens, en hoe jammer ik dat ook vind... Nee, echt niks voor mij :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 02:37

Ik vind een jongen met instagram echt wel een afknapper. Ik heb het ook, maar de mijne staat op privé en is al 100 jaar niet meer gebruikt. Een jongen die er zo mee bezig is zou niks voor mij zijn.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 04:58

Ik zou er misschien wel wat onzeker van woorden :')

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:14

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb er op mijn Facebook ook een paar tussenzitten die elke foto van een (half) naakte meid liked. Vraag me dan altijd een beetje af wat ze hiermee willen bereiken. Vooral omdat ik ook wel een beetje weet hoe ze 'prive' zijn.

De jongen waar ik nu mee ga, heeft facebook maar zet er nooit wat op en liked alleen dingen die over voetbal gaan en van zijn vriendengroep. De rest als instagram etc. heeft hij niet.
Vind t wel prima zo. :=

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:50

Ik snap je punt wel hoor, hoe iemand zich gedraagd op social media verklapt ook best veel over hoe iemand in elkaar zit. Ik zou echt de kriebels krijgen van een kerel die constant selfies maakt :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:52

Ik vind het ook begrijpelijk, ik heb dan niet zoveel tijd om te gaan searchen, maar ik ben al eens afgeknapt op een date die hele verhalen postte op FB , en niet eens per week,nee meermaals per week hele persoonlijke verhalen.
Dus ja mijn beeld wordt zeker beinvloed door social media...

pat1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:03

Kom op! Waar zijn die echte mannen gebleven die s'avonds onder het smeer thuis komen hahaha

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:11

paardjes123 schreef:
Ik zou er misschien wel wat onzeker van woorden :')

Dit dus haha. Als ik serieus met iemand zou daten/relatie zou hebben, zou ik ook geen halfnaakte afgetrainde mannelijke modellen op fb liken. Beetje rekening met elkaar houden, kleine moeite.

Maar wat hierboven al genoemd is: ik vind het ook een afknapper als jongens hele verhalen op fb zetten over wat ze die dag allemaal gedaan hebben met ome Henk en tante Tina op het zoveelste verjaardagfeestje van een van de achternichtjes.. Of jongens die denken dat ze heel grappig zijn op fb.. Of jongens die over elk actueel onderwerp hun mening moeten verkondigen op fb (zwarte pieten discussie, Ice Bucket Challenge etc.)

Nee als ik met een jongen date, kan zijn social media gedrag best wel een grote invloed hebben op mijn mening over diegene. Kijk dat een jonge fb en instagram heeft vind ik geen enkel probleem, dat ie er eens in de zoveel tijd wat opzet ook niet. Maar dingen zoals ik hierboven omschreven heb, vind ik wel een puntje :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:14

pat1974 schreef:
Kom op! Waar zijn die echte mannen gebleven die s'avonds onder het smeer thuis komen hahaha

Of die voor het ontbijt al een overzeese overval hebben gepleegd op Frankia.

*kijkt teveel serie Vikings, maar oh meennn dat waren pas kerels*

Overigens on topic:
Ik zou daar wel een mening over vormen en iemand moet wel heel erg zijn best doen om dat weer om te buigen als die mening niet heel positief is.

Het liken van duckfaces zegt mij al vrij veel. Ik bedoel 'come on'. :')

Onzeker zou ik er echt niet onzeker van worden. Ik bedoel... iemand die en duckface typetje leuker vindt dan ik _O- Die kwam al niet tot mijn telefoonnummer.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 21-04-15 09:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:19

Voor mij zou bepaald gedrag op social media zeker wel een dealbreaker kunnen zijn, wanneer iemand bijvoorbeeld steeds plaatjes liked die (naar mijn mening) vrouwonvriendelijk zijn/stereotype. Ik vind dat flauw en onvolwassen en onaantrekkelijk.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:43

Ik zou zeggen, kijk het aan..
Ik ken ook zo'n jongen, zodra hij vrijgezel is, is het meisjes dit en dat liefst 100e tegelijk. En voorral heel overdreven op facebook.
Maar zodra hij een vriendin heeft, hoor je er niks van :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:56

Tja, dan rest de vraag; zijn alle meiden die zich zo gedragen op social media (en dat zijn er nogal wat) allemaal players?
Zo nee, waarom zou een man dat dan wel zijn? :)

Uiteindelijk blijft een man een man en ze hebben hun ogen niet gekregen om in hun zak te stoppen. En ook mannen kunnen zoeken naar bevestiging. Net zoals 7000-selfies-per-dag-vrouwen dat doen.
Maar hoe iemand als vrijgezel is, zegt weinig over hoe die in een relatie is. :)
Mijn man was vroeger als vrijgezel een echte player. Maar zodra hij in een relatie zat, was hij zo trouw als een hond. :)

En als ik Vin Diesel of Will Smith op tv of facebook zie, dan mag ik daar gewoon blij mee zijn en liken enz (of een andere knappe kerel) . Net zoals hij blij mag zijn met mooie vrouwen op tv die half (of volledig) naakt zijn.
Kijken mag, zolang je de handjes maar thuis houdt toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:00

Ik zou het een afknapper vinden. Maar het gaat er om wat jij vind toch!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:06

Eigenlijk heel oneerlijk...Ik ben best actief op social media, maar meer plaatsen van grappige of leuke dingen of juist serieuze dingen. Ben gek op foto's en soms een discussie.
Maar liefst heb ik iemand die niet echt actief is op social media, of, als dat wel zo was iemand die vooral reageert/plaatst op gebied van sport, nieuws, humor (net als ik dus eigenlijk)

Reacties op social media zouden zeker wel afknappers kunnen zijn

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:35

Sociale media.... Wat dat betreft wordt de wereld wel steeds sneuer. Als we nu de zgn sociale media nodig hebben om onze date te leren kennen en te weten wat hij uitspookt.... Come on!

Vroeger ging je uit of een dagje weg om een vent te leren kennen. Dan had je zo door hoe hij in elkaar steekt. En dan zag je ook wel of hij tijdens een avondje uit naar iedere blonde, halfnaakte dame keek.
Tegenwoordig moet het allemaal over de sociale media. Dan weten we tenminste ruim van te voren of hij van mooie dames houdt. En kunnen we fijn onzeker gaan zitten zijn. Een hele vooruitgang! Sterker nog: het is zelfs de bedoeling om van volslagen vreemden aan te geven dat je ze leuk vindt! Maar als zo'n man dat dan doet dan is het weet niet goed.

Ik ben nog steeds dolblij dat ik niet actief ben op sociale media. Dan kan men mij ook niet controleren. En hoef ik ook niemand leuk te vinden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:02

Tja, je kunt ervoor zijn of er tegen, maar het bestaat nou eenmaal.

Vroeger werden sollicitanten ook niet gegoogled, nu wel.

Social media is een bron van informatie dus om daar iemand op te zoeken vind ik niet zo gek.

Je leert iemand niet kennen via social media, maar je krijgt wel een eerste indruk. Ieder voor zich of hij of zij dan nog in een eerste date wilt investeren, toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:05

Hoe je je online profileert, zegt voor mij wel wat over jou als persoon. T is niet voor niets een beproefde methode om sollicitanten van te voren te screenen.

Dus ik zou er op afknappen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:15

absoluut heeft het invloed..

ik vind internet op dit gebied voor mijzelf een toevoeging..

ik knap namelijk vreselijk af op mensen die denken dat het internet of social media het medium zijn om al je zwartgallige gevoelens te spuien waarbij men denkt dat de ander het dan toch niet voelt, of dat er aan de andere kant geen mensen zitten die gevoelens hebben.

op internet vergeet men vaak de sociale grenzen laat men stukjes karakter zien wat ze face to face niet zomaar zouden doen, want dat doe je niet of dat zeg je niet.

als ik iemand interessant is, let ik daarom vooral op hoe hij/zij met anderen omgaat of hoe hij/zij op dingen reageert waar hij/zij het niet mee eens is, of zelfs een tegenstander van is. Dat vertelt mij veel over iemands karakter en of ik daar überhaupt mee in wil laten.

ik kijk over het algemeen niet naar de wijze waarop ik behandeld of aangesproken wordt (tenzij het schofferend is natuurlijk).. want ieamand die jou willen leren kennen zal jou naar de mond willen spreken en met de haren mee willen strijken. juist dan is het goed om te zien hoe hij omgaat met diegene die hem/haar minder aanstaan..

Mensen met anderen alleen maar in hokjes stoppen en met name wanneer het gaat om mensen van andere culturen, geloven, gebruiken daar heb ik geen behoefte aan, heb nu eenmaal geen behoefte aan dwangmatige doom en zwartdenkers.. En mensen, zoals van de week in het nieuws, die het zich denken te kunnen permiteren om toe te juichen dat een ander mens sterft, daar hoef ik verder ook geen kennis mee te maken.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:16

Social media beïnvloedt wel degelijk de indruk die ik heb van een persoon. Als een jongen allerlei verhalen op fb zet over hoe 'zielig' en 'zwaar' hij het wel niet heeft en bij je aan tafel zegt dat alles peece of cake is, kan ik diegene niet echt serieus nemen.
Zelf ben ik niet erg actief op social media en heb ook geen behoefte om allerlei 'ik hou van je' en 'wil je nooit meer kwijt' berichten te ontvangen.
Als een jongen zo nu en dan nuttige/ leuke berichten plaatst, moet ie dat lekker zelf weten, maar als ik zoiets heb van 'juist ja |o ' bij de berichten die hij plaatst, beïnvloedt zijn gedrag op social media wel degelijk de indruk die ik van hem heb.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:17

Amaris schreef:

mede daarom bewaak ik mijn privacy ook en zet erg weinig online met mijn naam eronder..
niet omdat ik anoniem wil blijven, of mij niet in mijn kaarten wil laten kijken..
maar je zult maar een heide kneuter hebben die je veroordeeld op een hobby of uiterlijk..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:19

elenaMM77 schreef:
Amaris schreef:

mede daarom bewaak ik mijn privacy ook en zet erg weinig online met mijn naam eronder..
niet omdat ik anoniem wil blijven, of mij niet in mijn kaarten wil laten kijken..
maar je zult maar een heide kneuter hebben die je veroordeeld op een hobby of uiterlijk..

Ik google mijzelf ook regelmatig, dé manier om te kijken wat er over je te vinden is en ben tevreden met de resultaten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:21

Ik ook, er is namelijk niets te vinden op mijn voor + achternaam.

Facebook is ook volledig dicht gezet.