Pakket nooit aangekomen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Pakket nooit aangekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 23:18

Ergens in februari heb ik in een fb groep iets gekocht. Verkoper had het meteen opgestuurd, via kiala ( _-:( ). Na 3 weken was het er nog niet en heeft de verkoper mailcontact gehad met kiala. Ze hebben een aantal keer beloofd het pakket de volgende dag te brengen. Ik heb deze mails ook gezien. Eind maart heb ik gezegd dat ze het geld terug kon storten want kiala reageerde niet meer op haar berichten en het pakket was er nog steeds niet. Begin april nog een keer vriendelijk gezegd dat ze het geld terug moest storten. Kreeg geen reactie maar ze las de berichten en was ook op fb actief. Vandaag heb ik nog een keer gezegd dat ik wil dat het teruggestort wordt omdat een verkoper verantwoordelijk is voor een pakket totdat het bezorgd wordt en dat zie ik na 3 maanden niet meer gebeuren. Ik heb ook gezegd dat ik zie dat ze dit allemaal leest en dat ik anders verdere stappen moet ondernemen en dat voor ons allebei niet de fijnste weg is.

Doe ik dit goed Bokt? Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik koop in ieder geval nooit meer iets in facebook groepen...

Anoniem

Re: Pakket nooit aangekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 03:08

Ik zou 't 50/50 doen, dat ze de helft terug stort. Het is voor haar ook een verlies en ze kan er weinig aan doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 03:13

Waar haal je vandaan dat een verkoper verantwoordelijk is tot het pakket is ontvangen? Gewoon een vraag geen aanval hoor :)

Heb je zelf al contact met Kiala opgenomen?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 03:30

Ik verzend al jaren via Kiala en nooit problemen gehad. Tot ik in februari en in maart nog eens iets verstuurde. Beide zendingen waren bijna 3 weken 'vermist', na meerdere mails naar Kiala kreeg ik eindelijk antwoord dat ze het gingen onderzoeken. Beide pakketjes zijn uiteindelijk wel aangekomen (op verschillende bestemmingen, was niet voor dezelfde persoon). Maar bij beide pakketjes was de verpakking geopend! Gelukkig zat alles er nog in, maar ik vond het zo vreemd..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 07:55

Maartje1990 schreef:
Waar haal je vandaan dat een verkoper verantwoordelijk is tot het pakket is ontvangen? Gewoon een vraag geen aanval hoor :)

Dat heb ik meermaals op Bokt gelezen :P
Dat wist ik zelf eerst ook niet namelijk haha
Kiala geeft nu aan dat het pakket kwijt is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:01

Afgezien van het feit of de verkoper of koper verantwoordelijk is voor het pakket, vind ik het ook niet netjes dat ze nu niets meer van zich laat horen. Dit mag je haar dus best laten weten.
Succes!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:04

ZeSteigert schreef:
Maartje1990 schreef:

Of ze houden hem zelf, als die bij Maaike al geopend is geweest..
Toch blijft t vreemd.. Succes verder.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:30

Ligt er natuurlijk aan hoe de verkoper verkoopt. Als het een particulier is die erbij meldt dat verzenden op eigen risico is dan heb je geen poot om op te staan. Ik zou zeggen dat het erg netjes is als jullie het bedrag verdelen.

Al kun je beter eerst nog zelf proberen Kiala te benaderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:41

Als Kiala toegeeft dat het pakketje kwijt is, zijn zij dan niet verantwoordelijk voor een oplossing?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:43

Maartje1990 schreef:

Dat is wettelijk zo geregeld.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:17

KoudbloedKim schreef:
Als Kiala toegeeft dat het pakketje kwijt is, zijn zij dan niet verantwoordelijk voor een oplossing?

Helaas niet. Alleen bij verzekerd verzenden. Tenminste bij de post.nl is het zo en denk niet dat daar veel verschil in zit. Vorig maand zijn daar van mij 3 poststukken kwijt geraakt. Ik heb wel netjes de boel vergoed maar was commercieel maar wel een grote kostenpost.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:21

Brainless schreef:
Maartje1990 schreef:

Dat is wettelijk zo geregeld.

niet als de verkoper aangeeft (of welke manier dan ook), dat de koper verantwoordelijk is als het verzonden wordt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 11:06

Dat is niet gezegd, na mijn laatste bericht zegt ze dat ze het terug gaat storten. Ik ben benieuwd!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:30

ZeSteigert schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik neem niet zo snel wat aan qua wetten omdat ''bokkers'' het zeggen, hoogstens van diegene die daarvoor studeren of hebben gestudeerd. De rest geloof ik pas als ze me de wet voor m'n neus duwen :+ Maargoed, hoop dat je je geld gewoon terug krijgt nu :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:33

Op zich verstandig Maartje, maar hier staat het uitgelegd: http://www.kijkoprecht.nl/contracten/po ... aangekomen

Ik vind het trouwens bizar hoe makkelijk de bezorgdiensten wegkomen met het toch regelmatig slecht presteren en dat ze niet aansprakelijk zijn (nog niet voor terugbetaling van de bezorgtarieven), zelfs als zijzelf toegeven dat het pakketje is kwijtgeraakt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:52

Heldere tekst :j maar als er in de advertentie staat ''wordt verzonden'', dan is het dus risico van de koper, niet van de verkoper.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:56

Volgens mij juist niet?

Er speelt trouwens nog iets mee: het is de verzender die het contract met de bezorgdienst aangaat. Dus als je wel afspreekt het verzekerd te laten verzenden, dan moet ook niet de koper maar de verkoper de claim indienen bij de bezorgdienst.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:58

Ohnee. juist andersom?

Citaat:
Het is wel van belang wat in de advertentie staat. Indien woorden met de strekking: “het goed wordt verstuurd” in de advertentie voorkomen, is de afleverplaats (levering) bij de verkoper. Indien dat niet het geval is, komt de verzending voor risico van de koper. Let daarom altijd goed op de advertentietekst. Als bij de koop de verzending niet is inbegrepen komt de verzending voor rekening en risico van de koper

Dus als dat er níet in staat (het wordt verzonden) en diegene kiest er voor om het te laten verzenden, is het het risico van de koper?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:59

En heeft ze het zeker verzonden? Heb je een track en trace code? Wat is de status momenteel?

Vind het best vreemd dat ze nu niet meer antwoord...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:07

Vond het sowieso niet zo netjes aangezien ik voor verzending met postNL betaald had..
Ik heb het nummer van de verzending en de datum maar geen T&T code.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:49

Normaal moet je bij Kiala een track en trace code hebben en daar kan je het pakketje op volgen. Raar dat ze dit niet heeft gegeven. Heb jij wel een mail gehad? Want daar staat de track en trace code ook altijd in. :)

Ook wel zuur dat ze alsnog met Kiala heeft verzonden dan := Daarmee dat ik het een beetje vreemd vind... Mss heeft ze hem zelfs gewoon nooit verzonden...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:50

je kan toch bekijken via de site van kialea of er wat naar je onderweg is?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:00

Zoe_97 schreef:
je kan toch bekijken via de site van kialea of er wat naar je onderweg is?

Daar moet je wel een T&T code voor hebben anders ben je er niks mee :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:01

vroeger kon je dat gewoon op naam ook zien bij kiala?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:02

Oei, ik heb al enkele pakketjes via Kiala aangekregen en via naam lukte mij dit nooit, enkel met mn T&T code...