Ik heb lang na gedacht over het plaatsen van dit topic, en toch ga ik het doen.
Ik heb gemerkt dat ik erg onzeker over mezelf ben, en dan ook echt over alles. Ik zit vooral heel erg in over mijn lichaam. Mijn ouders zeggen allemaal dingen van ''je bent goed zoals je bent'' , ''we vinden je mooi'' enzovoort, dat doet me goed, maar het helpt me niet echt. Ik wil graag happy zijn over mijn lichaam, maar het lukt niet.
Vandaag bijvoorbeeld, ik was bij de GGD omdat ik te zwaar ben. Sinds ik leef ben ik aan de zware kant, maar nu is het wel wat erger. In ieder geval was ik daar, en ze vroeg wat ben je dit jaar anders gaan doen. Ik zat echt zo met 1 woord in mijn hoofd: niks? Oke ik ben van dansen af gegaan, maar daar is weer een andere sport voor in de plaats gekomen waar ik ook nog 6 kilometer naartoe moet fietsen.
Ook vroeg ze waar ik tevreden en niet tevreden over ben, de lijst waar ik niet tevreden over ben is enorm lang, maar ik kon niks opnoemen waar ik wel tevreden over was/ben. Daar schrok ik zelf ook van.
*twee maanden geleden*
De jeugd arts (GGD) was op school en sinds die heeft gezegt dat ik wat zwaarder ben dan normaal, ben ik ook beter gaan letten op mijn eten en vaker gaan sporten. Het heeft al wel geholpen, maar ja ik weet niet.
ik voel me gewoon niet lekker, ik huil er vaak om. Mijn moeder troost mij vaak, maar het zit me gewoon helemaal niet lekker. Op school gaat alles eigenlijk bijzonder goed, waar ik natuurlijk heel blij mee ben. Mijn moeder wil zelfs dat ik er met iemand over ga praten, omdat ze het best erg vind. Opzich vind ik het wel fijn om te praten, misschien dat dit topic plaatsen ook helpt.
Waarom maak ik dit topic? I don't know. Misschien om tips te krijgen, mijn hart te luchten, advies?
Heeft iemand het zelfde gevoel (gehad)?
Alvast bedankt dan maar.
(Ik weet dat ik nogal vaag ben, sorry)
) ook al ben ik af en toe nog steeds onzeker over mezelf, het wordt echt met de leeftijd beter. Nu ben ik eigenlijk blij met hoe ik eruit zie, en ben nog steeds een nerd, maar ben wetenschapper, dus dat komt nu goed uit
Uiteindelijk leer je jezelf te waarderen, maar geef jezelf daar wel tijd en ruimte voor. Als je je hart wilt luchten, kan altijd! Dikke knuffel voor nu. 
Echt een hele hoop in die leeftijd voelen zich zo, dus je bent echt niet de enige in je klas, jaar etc.