fiets stelende gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

fiets stelende gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 18:46

ik ben op het moment dus zo : -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-
vanmiddag op deze mooie zomerdag loop ik mn huis uit met mijn strandmatje om lekker in het gras voor mijn huis te gaan liggen, ookal woon ik midden in het winkelcentrum. naast mijn deur is een fietsenrek, o.a van de lidl, dit zijn mijn buren. per toeval hooor ik door mijn koptelefoon ja die met schoenen op de bagagedrager en ik kijk eens met een schuin oog op. wat heeft die man in zn hand? nou een slijptol! meerdere fietsen staan al achterin de bus en ze willen met de slijptol aan mijn fiets beginnen. ik schiet erop af en schreeuw ietswat gefrustreerd wat dat moet ja mevrouw: deze fiets wordt beschouwd als gedumpt afval ,... volgens meldingen staat hij hier al lang ongebruikt. nou toen kookte ik letterlijk hoor. ik ben wel eens lui en heb 2 auto's dus die moeten ook rijden maar gebruik mijn fietsje vaak. vervolgens wou beste man eerst t slot doorslijpen hem mee nemen en kon ik daarna wel hem ophalen bij het depo. nou dacht het niet en al gauw had een hele groep zich verzameld - iedereen die best wist dat die fiets met die maffe schoenen van mij was en vaak zat gebruikt werd. - gelukkig. nou uiteindelijk dropen ze af met "je moet m binnen zetten" gaat niet, ik woon op een 8 m2 kamer.

wat nu als ik niet op tijd was geweest? er heeft nooit een waarschuwings kaartje oid aan gehangen nee gewoon meenemen. mag dit? en hoe had ik in godsnaam mijn fiets terug gekregen als hij meegenomen was?
serieus, waar halen ze t lef vandaan en ik woon echt niet in een wereldstad hoor, gewoon bennekom %) -:(-

karuna
Drukke kabouter

Re: fiets stelende gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:50

Waren het echt gemeentemannen? Normaal hoort er inderdaad een kaartje aan te hangen maar dan nog. Als je erbij staat en ze willen hem dan alsnog meenemen. Dat is wel heel vreemd. Heeft je woning geen gang of achterom waar hij kan staan? Je zult je fiets toch ergens moeten neerzetten. Wat moet je dan, iedere dag een ander rek opzoeken of zo?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:54

Ik zou me inderdaad even af gaan vragen of dit wel échte gemeentemannen zijn. Ik zou voor alle zekerheid contact opnemen met de gemeente en om uitleg vragen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 18:57

karuna schreef:
Waren het echt gemeentemannen? Normaal hoort er inderdaad een kaartje aan te hangen maar dan nog. Als je erbij staat en ze willen hem dan alsnog meenemen. Dat is wel heel vreemd. Heeft je woning geen gang of achterom waar hij kan staan? Je zult je fiets toch ergens moeten neerzetten. Wat moet je dan, iedere dag een ander rek opzoeken of zo?

ze reden wel in een gemeente ede busje rond... ja ja wij hebben opdracht hem te verwijderen -:(-
later de gene die gebeld had er ook al bij dus ze moesten er wel zijn...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:17

Ja ja ja! Bij mij ook, kwam na een dag terug thuis hadden ze gewoon heel het fietsenrek uit de grond gehaald inclusief alle fietsen, geen waarschuwing o.i.d.... En ja, ook dat waren echt gemeente lui. En dan vervolgens als je je fiets weer terug wil €20,- mogen dokken, ja dáááág!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 19:18

BaileyMix schreef:
Ja ja ja! Bij mij ook, kwam na een dag terug thuis hadden ze gewoon heel het fietsenrek uit de grond gehaald inclusief alle fietsen, geen waarschuwing o.i.d.... En ja, ook dat waren echt gemeente lui. En dan vervolgens als je je fiets weer terug wil €20,- mogen dokken, ja dáááág!

je moet nog betalen ook ? -O- nou mijn fiets heeft de band ook al lek dan mogen ze m lekker houden, zolang ik mn schoenen van het rek maar wel krijg

( maak me nu wel zorgen : mijn auto staat al 4 dagen op het station geparkeerd : slepen ze die straks ook weg? )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:24

Zou sowieso even de gemeente contacten of het normaal is dat er zonder waarschuwing fietsen geruimd worden.
Vraag me af of dat uberhaupt wel mag.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:25

Op 't station zou ik uitkijken hoor. Station Ede worden héél veel auto's gestolen en er hangt daar geen camera gericht op de parkeerplaats.

Maar vind de gang van zaken wel vreemd. Ik vermoed nu dan ook dat mijn fiets, die op station Ede stond, waarvan ik dacht dat ie gestolen was, (stond aan 2 hangsloten) gewoon opgehaald is door gemeentemannetjes. Zette 'm altijd op hetzelfde plekkie en stond er altijd, dag in dag uit, omdat ik toen met de trein naar m'n paard ging en dan nog een stukkie moest fietsen vanaf Ede. :n
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 15-04-15 19:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:26

Ik heb het eens bij een AH gezien. Er kwam een grote bus aan en alle fietsen die voor het pand van AH stonden, gingen mee. 50 m. verder is een fietsenstalling en bij AH was een verbod om fietsen te plaatsen. Ik had het nooit eerder gezien, maar het scheen regelmatig te gebeuren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 19:30

_Ekenna schreef:
Op 't station zou ik uitkijken hoor. Station Ede worden héél veel auto's gestolen en er hangt daar geen camera gericht op de parkeerplaats.

Maar vind de gang van zaken wel vreemd. Ik vermoed nu dan ook dat mijn fiets, die op station Ede stond, waarvan ik dacht dat ie gestolen was, (stond aan 2 hangsloten) gewoon opgehaald is door gemeentemannetjes. Zette 'm altijd op hetzelfde plekkie en stond er altijd, dag in dag uit, omdat ik toen met de trein naar m'n paard ging en dan nog een stukkie moest fietsen vanaf Ede. :n

tussen de gamma en karwei is een fietsendepo daar kun je m ophalen :+ zou heel goed kunnen dus . worden daar auto's gestolen?!!!!! jeetje, ik heb m niet op slot... maakt ook niet veel uit want even aan een touwtje bij t achterwiel trekken en de klep schiet open...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:42

In Tilburg heb ik het ooit gezien dat ze alle fietsen die niet in het rek stonden oplaadden. Was op de Spoorlaan tegenover het busstation.
Dus die aan de zijkant stonden of tussen de insteekdingen in. Was leuk als je fiets bijvoorbeeld te brede banden had om erin te passen >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:51

Dames, google hier eens even op. Het is een algemeen probleem. NL gemeentes zijn met afstand de grootste fietsendieven en -helers in NL. De aantallen zijn schrikbarend.

Het is simpel een makkelijke bron van inkomsten en ja het mag. Kwestie van een APV en klaar zijn ze. Omgekeerde bewijslast en al. Vervolgens houden ze zich dan ook nog eens niet geheel aan die regels, maar héh zij zijn de autoriteit dus veel succes met je recht kríjgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:58

Gemeente bellen morgen, want je fiets stond keurig in een rek immers. Ook al is er dus niets gebeurd, zou ik er zeker een melding van maken.

Enne er kwam bij de buren een erkende verhuizerwagen. Dus wij vonden de bus niet verdacht voor hun huis... Echter bleken het ordinaire dieven te zijn := dus t zal niet de eerste keer zijn dat schijn bedriegt!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:05

unihorses schreef:
tussen de gamma en karwei is een fietsendepo daar kun je m ophalen :+

Het is al 1.5 jaar geleden, ben bang dat ie er niet meer zal staan. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:15

Ze halen hier in Utrecht ook regelmatig fietsen weg - vooral op het station. En dat is daar heel begrijpelijk, want er staan ook altijd wat verlaten wrakken bij waar niemand de eigenaar van lijkt te zijn.
Maar bij plekken waar fietsen wel mogen staan (in een fietsenrek!) lijkt het me volstrekt onrechtmatig om dat te doen zonder waarschuwing vooraf.

Dan is het inderdaad altijd een beetje de vraag of ze dat dan echt doen uit nobele motieven, uit 'ik voer de regels uit en nadenken staat niet in mijn taakomschrijving' van de uitvoerders of omdat het een makkelijke bron van inkomsten is (+studenten pesten, wat sommige mensen ook graag doen.)

Zou er zeker melding van maken - en wellicht kun je ook nog even een briefje bij de buren in de bus doen dat als hun fiets is weggehaald, ze misschien ook een klacht willen indienen bij de gemeente.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:28

Maar als het fietsenrek voor de klanten is, hoor jij daar niet je fiets neer te zetten dag in, dag uit. Ik kan het dus wel begrijpen. Maar ik vind wel dat ze eerst briefjes moeten ophangen en dan daarna pas verwijderen. Hetzelfde voor als jij je auto op het station geparkeerd laat. Die parkeerplaats is voor de mensen die de trein nemen en niet voor iedereen die geen parkeer plek thuis heeft. Het is al niet zo'n grote parkeerplaats. Dan kan heel Ede daar wel parkeren als ze daar zin in hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:38

Vivian_ve: fietsenrekken zijn maar zo niet van de winkels hoor. En ook op parkeerplaatsen met vrij parkeren kun je niet zomaar auto's weghalen, ook niet als ze er lang staan. Daar moet je dan op z'n minst iets over aangeven. En ook dan lijkt me nog de juiste weg dat je mensen eerst de kans geeft om te veranderen, en ook dat je niet afgaat op bv elke dag op een vast tijdstip controleren maar zonder na te gaan of die auto tussentijds weg is. (En als heel Ede op die plek gaat parkeren is het zaak om daar een redelijke oplossing voor te vinden, en die redelijke oplossing is zeker niet dat je willekeurig en zonder waarschuwing eigendommen van iemand weghaalt.)

In dit geval gaat het nota bene om iemand die er woont.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:48

Ze doen nu ook van die tie rips om je band, lekkere milieuvervuiling :=

Belachelijk dat je hem wilden weghalen terwijl je ernaast staat..

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:05

Shadow0 schreef:
Vivian_ve: fietsenrekken zijn maar zo niet van de winkels hoor. En ook op parkeerplaatsen met vrij parkeren kun je niet zomaar auto's weghalen, ook niet als ze er lang staan. Daar moet je dan op z'n minst iets over aangeven. En ook dan lijkt me nog de juiste weg dat je mensen eerst de kans geeft om te veranderen, en ook dat je niet afgaat op bv elke dag op een vast tijdstip controleren maar zonder na te gaan of die auto tussentijds weg is. (En als heel Ede op die plek gaat parkeren is het zaak om daar een redelijke oplossing voor te vinden, en die redelijke oplossing is zeker niet dat je willekeurig en zonder waarschuwing eigendommen van iemand weghaalt.)

In dit geval gaat het nota bene om iemand die er woont.

Als je mijn post goed leest, dan staat er dat ik vind dat ze wel een waarschuwing moeten geven. Als een fietsenrek bedoelt is voor een winkel, dan weet je dat je daar niet je fiets hoort neer te zetten puur om het feit dat je de fiets niet ergens anders kwijt kan/wil. Dat is niet het probleem van de winkel. Hetzelfde voor de parkeerplaats, common sense.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 23:57

vivian_ve schreef:
Maar als het fietsenrek voor de klanten is, hoor jij daar niet je fiets neer te zetten dag in, dag uit. Ik kan het dus wel begrijpen. Maar ik vind wel dat ze eerst briefjes moeten ophangen en dan daarna pas verwijderen. Hetzelfde voor als jij je auto op het station geparkeerd laat. Die parkeerplaats is voor de mensen die de trein nemen en niet voor iedereen die geen parkeer plek thuis heeft. Het is al niet zo'n grote parkeerplaats. Dan kan heel Ede daar wel parkeren als ze daar zin in hebben.

het is niet zozeer voor klanten,.. het is een heel eind van de lidl, lijkt eerder een fietsenstalling van de bloemenzaak, waarvan wij in het zelfde huis wonen. en ja het station: ik ben erheen gereden, met de trein naar huis en toen via ander station weer terug dus even niet in de gelegenheid om die auto er weg te gaan. zelfde : volgende week ga ik met de trein naar duitsland ja dan staat mijn auto daar ook een week... kunnen ze hem toch niet om gaan wegslepen? toch? en ik heb al duur genoeg betaald voor die parkeerplek met een boete van 97 euro vanwege buiten mn vak :') ( was donker, daar in t midden de 2 naast mij stonden al buiten de vakken ik parkeer er vrolijk tussen in en tja.. toen waren die weg en stond ik hartstikke fout

Huertecilla schreef:
Dames, google hier eens even op. Het is een algemeen probleem. NL gemeentes zijn met afstand de grootste fietsendieven en -helers in NL. De aantallen zijn schrikbarend.

Het is simpel een makkelijke bron van inkomsten en ja het mag. Kwestie van een APV en klaar zijn ze. Omgekeerde bewijslast en al. Vervolgens houden ze zich dan ook nog eens niet geheel aan die regels, maar héh zij zijn de autoriteit dus veel succes met je recht kríjgen.

even gegoogled op apv ik mag wel uitkijken hier :+ afval te vroeg mag ook al niet,..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:16

In Leiden slepen ze ook heel veel fietsen weg. Het station is favoriet. En ik snap best dat sommige fietsen daar in de weg staan - het is er snel een zooitje. Maar ze deden dat ook toen er gebouwd werd aan de stalling en er dus niet genoeg capaciteit was. En ook toen de dichtstbijzijnde stalling nog een flink eind lopen was (voordeel van de fiets is juist snel 'van deur tot deur(station)' en met de auto is het station hier al helemaal een dráma...).
Je mag hem tegen betaling ophalen, binnen waardeloze kantooruren, flink voor betalen en je slot is kapot.

Ja - je moet je aan de regels houden, dan loop je geen risico. Maar ik vind sommige regels wel erg stom.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 00:21

TurdusMerula schreef:
In Leiden slepen ze ook heel veel fietsen weg. Het station is favoriet. En ik snap best dat sommige fietsen daar in de weg staan - het is er snel een zooitje. Maar ze deden dat ook toen er gebouwd werd aan de stalling en er dus niet genoeg capaciteit was. En ook toen de dichtstbijzijnde stalling nog een flink eind lopen was (voordeel van de fiets is juist snel 'van deur tot deur(station)' en met de auto is het station hier al helemaal een dráma...).
Je mag hem tegen betaling ophalen, binnen waardeloze kantooruren, flink voor betalen en je slot is kapot.

Ja - je moet je aan de regels houden, dan loop je geen risico. Maar ik vind sommige regels wel erg stom.

maar mijn fiets stond gewoon in het rek :+ ik hou me aan de regels.. en nee hij is niet speciaal van de lidl. ze zouden al die aso's die mijn doorgang dichtzetten eens wegmoeten slepen.. ( deur is net in een inham en daar kun je natuurlijk prima je fiets neer zetten.. )
tja als ze hem ophalen dan houden ze m ook maar daar hoor :+ 40 euro nieuwe band, 65 nieuwe ketting en dat ding is nog steeds stuk en waarom? ja die hang jeugd voor de deur sloopt t steeds maar die hebben vrij spel. ik kan er met mijn hoofd niet bij.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:22

Regelverhaaltje ging over mijn post, want ik weet wel dat mijn redenatie niet perfect opgaat.

In jouw geval zou ik een klacht indienen - voor wat het waard is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:10

vivian_ve schreef:
Als een fietsenrek bedoelt is voor een winkel, dan weet je dat je daar niet je fiets hoort neer te zetten puur om het feit dat je de fiets niet ergens anders kwijt kan/wil.

Alleen denk ik niet dat het fietsenrek alleen bedoeld is voor die winkel. Het is een fietsenrek op de openbare weg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:16

Gekke gang van zaken?

Hier (Assen) mikken ze eerst een hele lading vlaggetjes oid op de fietsen met de melding 'is deze fiets in gebruik verwijder dan het vlaggetje voor die en die datum'....