Een nachtelijk relatieprobleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Een nachtelijk relatieprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 03:03

Ik ben persoonlijk gék op berichten over relaties. Ik volg vaak hoe bokkers moed verzamelen om die ene leuke jongen of man aan te spreken, ik geniet van de verhalen over hoe bokkers hun huidige vriend of echtgenoot hebben ontmoet, maar vooral leef ik mee met relaties die niet zo vlot gaan.
Eigenlijk had ik niet gedacht dat ik zelf een bericht in de laatste categorie zou plaatsen, maar ik ben ten einde raad.

Mijn bed heeft een hekel aan me. Dat wil zeggen, de rechterkant van mijn bed. Het meubelstuk lijdt volgens mij aan schizofrenie, want met de linkerkant is niets mis.
Ik kocht het een paar weken geleden. Tweepersoons, lekker groot, enorm matras erbij, je kent het wel. Zoals bij elke relatie, was het begin een roze wolk. <3 Eindelijk ruimte, eindelijk wakker kunnen worden in elke houding, van zeester tot potlood, zonder een ijskoude hand/voet/vul maar in te hebben. Heerlijk!

Helaas was die blijdschap van korte duur. Ik begon mijn bed beter te kennen, zoals dat altijd gaat wanneer je samenwoont. Er waren niet alleen leuke kanten. Sterker nog: er was één niet-leuke kant, de rechterhelft van mijn bed dus. Het kraakt verschrikkelijk. Eerst dacht ik nog dat het liefkozende geluidjes waren ("wat gezellig dat je er weer bent vannacht! :D"), vervolgens dacht ik dat het misschien een subtiele hint was ("meid, misschien moet je eens wat minder vaak een excuus verzinnen om niet te sporten :="), maar nu weet ik dat er maar één reden kan zijn: de rechterhelft van mijn bed probeert me weg te pesten.

Waarom ga je dan niet links slapen? zou je me kunnen vragen.
Ik ga inderdaad links slapen.
Het probleem is dat mijn hersens wel doorhebben dat het beter is om de rechterhelft van mijn bed met rust te laten, maar dat mijn hart iets heel anders zegt. }:0 Wanneer het de kans krijgt - dus wanneer ik slaap - dwingt het mijn lichaam stiekem om zich om te rollen, zodat ik weer aan de verkeerde kant beland en wakker word van het gegil dat onder mijn matras vandaan komt. :+

Het matras zelf op de grond leggen past niet. Bovendien ben ik bang om de "goede" helft van mijn bed te kwetsen als ik dat doe, want met de linkerhelft heb ik een uitstekende relatie. Het is echt alleen rechts, die kant die telkens toch weer onverwacht opspeelt en die me nachtenlang wakker houdt. -O- Natuurlijk is dat een enkele keer niet erg, maar doordeweeks gaat mijn wekker om half zeven...

Vorige week heb ik het bed al gedeeltelijk uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, maar het hielp niet. Heeft iemand een gouden tip om het gekraak op te lossen of kent iemand toevallig een praatgroep voor bedden met schizofrenie?

Ik heb geprobeerd om het een beetje leuk op te schrijven, maar ik ben wel serieus op zoek naar een tip tegen krakende bedden. :)

har166

Re: Een nachtelijk relatieprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 03:24

Heb je een houten bed of gaat het om de lattenbodem?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 03:31

Een houten bed dat uit meerdere delen bestaat. :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 03:32

Afbeelding

Verder weet ik het ook niet, misschien is het gewoon nieuwigheid en zijn de veren of hout gewoon nog een beetje stroef?

Edit: zal wel goedkomen denk ik, mijn bed had ook even nodig voordat het stopte met piepen. Hout was gewoon erg nieuw en stroef en moest even acclamatiseren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:04

Is het een nieuw of 2dehands bed? Hout kraakt vaak altijd wel wat, en naar het midden rollen kan verschillende oorzaken hebben. Misschien even een foto plaatsen dan kunnen we meedenken. Ducktape gaat je hiermee niet helpen vrees ik :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:14

Als volgend bed een boxspring kopen :))

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:17

Waarom? Slijt vele malen sneller dan een houten frame. Mijn schoonvader heeft ruim 20 jaar geleden een houten bed gebouwd, daar slapen wij nu nog op. De matrassen zijn uiteraard wel vervangen door de jaren heen, maar dat frame en ombouw gaat rustig nog eens 20 jaar mee.

Yv_ schreef:
Als volgend bed een boxspring kopen :))

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:19

Het gaat toch over kraken en niet over slijten ;).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:42

Ons bed deed dit ook. Echt om gek van te worden. Uiteindelijk hebben we een relatietherapeut laten komen en deze stelde vast dat er sprake was van wrijving. Door meubelvilt tussen frame en lattenbodem te plakken, is het bed een stuk minder geïrriteerd en de relatie weer goed ♡

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:46

Staat je bed wel waterpas? Wellicht dat er wat klemt. Probeer eens te kijken bij welk deel het klemt, eventueel kun je er een viltje(wat je onder de stoelpoten doet om krassen op laminaat te voorkomen) tussen doen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:47

Komt het bed van de kringloop?Dan ligt de geest van de vorige eigenaar misschien nog naast je in bed :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:02

benangelique schreef:
Ons bed deed dit ook. Echt om gek van te worden. Uiteindelijk hebben we een relatietherapeut laten komen en deze stelde vast dat er sprake was van wrijving.

_/-\o_ :')

Leuk geschreven, ts :D
Ik zou de matras even eraf halen en eens kijken waar het gepiep vandaan komt en inderdaad iets van vilt ertussen of even met een vijl erlangs.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:06

fantastisch geschreven _O-

helaas geen idee wat je zou kunnen doen, behalve oordoppen kopen dan :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:08

:') Je humor laat je niet in de steek.

Ik had ook zo'n bed. Na een maand hoorde ik het niet meer (als in dat je went aan het geluid) en sliep ik weer heerlijk. :z

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:09

lig dubbel hoe je het geschreven hebt, geweldig!
dik kussen leggen halverwege je matras, dan kan je niet verder rollen in je slaap!
inderdaad kijken waar het elkaar raakt en daar eventueel een dun laagje vilt tussen doen en dan zal het vast stil worden.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:11

Ik heb me dood zitten lachen :') _O- Echt geweldig geschreven!

Ik zou eens gaan kijken of alle schroefjes wel goed vast zitten en of de poten er recht onderstaan. Anders het bed een paar centimeter verplaatsen? Het kan ook zijn dat je vloer niet helemaal recht is waardoor het bed scheef staat en gaat kraken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:15

Als je het bed nieuw gekocht hebt zou ik de zaak waar je het hebt gekocht eens even bellen. Dit zijn volgens mij dingen die gewoon onder garantie vallen :j

Als het bed 2e hands is kan je alle schroeven en bouten even nalopen om te kijken of alles wel echt goed vastgedraaid is, de poten er goed en recht onder staan en het bed waterpas staat

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:28

Geniaal omschreven :')

Ik denk dat hier al goede tips zijn gegeven. Even de leverancier bellen als het een nieuw bed is, misschien is het wel een bekend probleem en kunnen ze je zo vertellen hoe het is op te lossen. Checken of het bed waterpas staat, zowel horizontaal als verticaal. Nog geen oplossing? Dan eens (eventueel met slaap-imitatie-hulpje) goed kijken waar het geluid nou precies vandaan komt.

Ik hoop echt dat jullie de relatieproblemen kunnen oplossen en er nog een hoop fijne nachten volgen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:48

Ik denk dat de rechterkant van je bed zich wat genegeerd voelt, of beter gezegd verwaarloosd. Misschien kun je er een bijslaper voor zoeken? Dan krijgt ook de rechterzijde van je bed de aandacht waar het kennelijk zo naar verlangt....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:25

Wij hebben dit af en toe ook met ons houten bed. Mijn man loopt er dan weer wat aan te sjorren of draait een bepaalde schroef aan en het is weer voor een tijdje rustig. Ik word er ook doodnerveus van dat het bed kraakt als je omdraait, maar het is dus simpel (voor een poosje) te verhelpen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:27

Bedankt voor de tips tot nu toe. :D

Vooral dat kussen is slim, dan kan ik me inderdaad niet meer omdraaien en heb ik er in elk geval geen last meer van tot het probleem is oplost. :)

En als niets helpt, denk ik inderdaad dat een bijslaper de enige juiste oplossing is. :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:33

gewoon het bed omdraaien en er maar verkeerd om in slapen :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:34

Volgens zo een reclame helpt glijmiddel :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:36

renee16 schreef:
Volgens zo een reclame helpt glijmiddel :P

Kun je misschien het beste meteen van die halve liter flessen kopen die wij gebruiken bij de bevallingen van de schapen. Of bij mij komen lenen, ik heb nog een paar liter in voorraad :Y) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:41

Ideale oplossing; een bijslaper/partner . Die snurken zo hard, dan hoor je dat gepiep en gekraak niet meer _O-