iPhone 5c 8gb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

iPhone 5c 8gb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:27

Volgende maand mag ik mijn abbo al verlengen en nu heb ik de iPhone 5c op het oog. Alleen, de winkel waarbij ik m'n abbo wil verlengen verkoopt alleen de 8gb versie! Nu twijfel of ik daar genoeg aan heb. Verschillende sites zeggen dat het te weinig is, en een andere site zegt dat je met de 6gb die over blijft dit kan doen:
"6GB opslagruimte staat gelijk aan:

7000 e-books
3000 foto’s
1600 liedjes met een lengte van 4 minuten
200 populaire apps
122 muziekvideo’s
15 volwaardige iPhone-games"

Dat zou in mijn ogen écht meer dan voldoende zijn. Ook op bokt lees ik dat sommigen het te weinig vinden waar anderen het weer een fijn toestel vinden..

De iPhone 5c lijkt mij een super telefoon, maar het moet niet zijn dat ik er net mee kan bellen, smsen en appen.. Dus bijna geen foto's kan maken of een app downloaden. Dan vind ik de prijs veel te veel voor het toestel.

Nu heb ik een samsung s3 van 16gb, daar heb ik nog de helft van over om vrij te gebruiken. Een s4 zit ook in de mogelijkheden dacht ik maar daar is de batterij een groot probleem. En volgens mij zit er weinig verschil tussen de s3 en de s4. En als ik er zo weinig op vooruit ga dan ga ik liever nog door met m'n s3.

Kan iemand mij vertellen hoe het nou echt zit met de 5c?

Help :')

Tillie20

Re: iPhone 5c 8gb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:30

8GB is genoeg als je niet echt veel met je telefoon doet. Dus gewoon wat liedjes, vooral de basis apps met 2 spellen. Je krijgt een idee. Het blijft altijd een beetje sprokkelen ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:38

Voor een iPhone wel weinig omdat daar geen uitbreidbaar geheugen in kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:40

Oh vergeten om het in de OP te zetten, maar Spotify erop is wel echt een must :o Facebook en Twitter ook en Whatsapp.

Tillie20, bedankt voor je antwoord!
Selina, dat er geen uitbreidbaar geheugen in kan weet ik. Maar als ik het met 8gb red is dat ook niet nodig lijkt mij :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:42

Er passen echt geen 3000 foto's op. Die van mij heeft whatsapp, 5 spelletjes, en 1089 foto's en nog wat foto bewerkings apps (2) en 31 liedjes en ik heb nog maar heel weinig ruimte over..

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:48

Voor foto's kan je altijd nog overwegen om dropbox te gaan gebruiken, kan vast en zeker ook op Iphone.
Ideaal. Telefoon kan je altijd leeg hebben omdat alles op je dropbox staat.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:51

Ik ben overgestapt van mijn 8gb. Ik vond het echt te weinig ruimte met 40 liedjes en 300 foto's stond ie al vol. De software updates nemen je hele opslag in beslag. Ik had ook alleen maar Facebook dropbox en spotify er op staan. Ik heb nu de 16GB en vind dit super.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:54

Ik heb de roze 5c met 32GB en die bevalt erg goed. Hij zeurt wel de hele tijd dat ik niet genoeg ruimte heb in ICloud en dat ik moet upgraden maar ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Ik heb er echt ontzettend veel muziek op staan en nog nooit gehad dat ik iets niet meer kon downloaden :D

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:54

Ik heb die telefoon, ook met 8gb en ik zou het je afraden want er kunnen bijna geen apps/fotos op ik heb naast de basis apps nog 3 andere en meer past er helaas niet bij :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:06

Niece schreef:
Oh vergeten om het in de OP te zetten, maar Spotify erop is wel echt een must :o Facebook en Twitter ook en Whatsapp.

Tillie20, bedankt voor je antwoord!
Selina, dat er geen uitbreidbaar geheugen in kan weet ik. Maar als ik het met 8gb red is dat ook niet nodig lijkt mij :P

Zou echt minstens 16GB doen.
Je wilt niet steeds apps verwijderen als je mobiel vol zit

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:08

Ik heb een iphone 5c 8gb, ik baal dat ik hem niet groter heb. Ik moet nu telkens dingen verwijderen omdat hij vol zit en heb er nu alleen mijn 'basis' apps op en misschien 60 fotos.

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:10

Ik kan ios8.3 er ook niet mee downloaden :(

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:10

nou ik dacht ook fijn 8 hebben. Maar dat bleek dus iets van 5,2 te zijn aangezien de updates en de vaste dingen van mijn Iphone best wel veel geheugen in gebruik neemt.
Dus nu allemaal maar paar apps ( App, facebook, telfort, en rabo) en iets van 100 foto's en kan helemaal geen filmpjes meer maken. Kortom waardeloos!
en updaten is ook iets iets wat niet meer gaat

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:12

als je echt een nieuwe telefoon zoekt raad ik je de samsung note aan! Ik had de note 3! wat een fijn toestel! extreem mooie foto's en video's geen last van ruimtegebrek! enigste nadeel: hij is wat groot maar oh zooo fijn toestel!

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:13

Ik zit net even te kijken, heb geen idee welke 'grootte' ik heb namelijk... Ben niet zo'n telefoonmens, maar zit toch op 9 GB in gebruik. 850 foto's en 30 filmpjes, plus anderhalf schermpje met apps. Geen muziek opgeslagen. Dat lijstje in je OP lijkt me dus ook wat ruim!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:14

ik heb de 5 met 16 gb en had nadat ik de update naar ios 8.3 had gedaan nog 11 gb over (stond whatsapp , magister, instagram,snapchat en 20 fotos op) als je 8 gb hebt dan heb je dus nog ongeveer 3 gb over

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:21

liliekska schreef:
ik heb de 5 met 16 gb en had nadat ik de update naar ios 8.3 had gedaan nog 11 gb over (stond whatsapp , magister, instagram,snapchat en 20 fotos op) als je 8 gb hebt dan heb je dus nog ongeveer 3 gb over

he gadver, eigenlijk is het zo slim van apple dat je niet kan uitbreiden. dan moet je automatisch een nieuwe ( vaak duurdere) kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:23

Jammer dat 8gb echt te weinig is! Vind het een mooi toestel.

Misschien ga ik dan nog maar een paar maanden wachten en sparen voor de 5s.. Hoewel ik wel twijfel over die meerprijs. :\ De s5 zou ik ook voor moeten bijbetalen en dan ga ik denk ik liever bijbetalen voor de iphone 5s.

De samsung s4 (mini) zit ik ook naar te kijken. Maar ik twijfel of ik daar wel op vooruit ga.

CelestaT, dankjewel voor je reactie. Alleen de samsung note vind ik zo groot :o

Iig bedankt voor de reacties! *\o/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:29

ik zou niet voor een samsung s4 gaan hoor! de 6 is ondertussen al uit! De s5 (mini) van samsung is wel een heel fijn toestel. Ik heb nu een Iphone S5 met 16 GB en ik vindt dit echt een super fijn toestel! (nog fijner dan de samsung)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:37

Olafgek, bedankt voor je reactie! samsung s4 leek mij ook al 'te oud'. Ik ga nog even rustig rondkijken en ondertussen sparen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:42

Ik heb zelf wel altijd 8 gig, dat is genoeg voor mij, al moet ik dan wel regelmatig mijn foto's op de pc zetten en verwijderen. Muziek heb ik op mijn oude telefoon staan die ik als ipod gebruik. Dan gaat het prima

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:42

Volgens mij is de 8gb niet echt 8gb. Als ik het goed heb zitten de standaard apps( die er al opzitten ) er niet bij berekend.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:47

Ik vond op mijn oude iPhone 4 het 8gb echt veels te weinig. Dit is ook eigenlijk de grootste reden waarom ik overgestapt ben op de 5s toen m'n abbonement af liep, want m'n telefoon deed 't nog prima :+ Ik had geen games maar wel ontzettend veel foto's, muziek en een paar 'belangrijke' apps die erg groot waren. Als ik een foto wou maken moest ik eerst een app verwijderen en de facebook app paste er ook niet meer op :+
Nu heb ik de 5s 16gb en heeel tevreden. Natuurlijk een veel nieuwe telefoon maar ook eindelijk geen gedoe dat m'n geheugen bommetje vol is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:44

Ik heb een iPhone 5c met 8 gb geheugen en hij heeft nog nooit vol gezeten. Heb Spotify met een groot aantal offline beschikbare afspeellijsten, 3 pagina's met apps (grote apps en kleine apps door elkaar) iets meer dan 1000 foto's en hij zit niet vol.

Wat voor abonnement wil je? Ik zou zelf eigenlijk kijken naar de 6 als ik jou was, vooral als je er nog 2 jaar aan vast zit. Apple is heel gemeen met dit soort dingen. Vriendinnetje van mij heeft een paar maanden geleden een iPhone 4 uit een restpartij gekregen bij haar abonnement, zij helemaal blij want ze hoefde er niet meer voor te betalen. Maar ze zit er nu wel nog 2 jaar aan vast, en Apple stopt op een gegeven moment met het ondersteunen van updates en dergelijke. Het komt erop neer dat haar batterij nu erg snel leeg loopt omdat er een update op staat die haar telefoon eigenlijk niet kon handelen, en dat ze verdere updates waarin ook verbetering van de batterijduur zit meegenomen niet meer kan installeren omdat haar telefoon 'te oud' is. Nou is dat met de 5c nog lang niet het geval, maar hou wel in je achterhoofd dat je hem echt nog 2 jaar moet gebruiken en dat hij tegen die tijd waarschijnlijk heel verouderd is. Ik mag over een paar maanden een nieuwe uitzoeken en weet nu al dat ik dan voor een 6plus ga of indien hij al is uitgekomen de 7. Dan maar iets meer betalen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:49

Ik heb de 8g toen ook per ongeluk geleverd gekregen maar dat moet je echt niet doen...
Als je een aantal apps erop hebt staan met wat foto's zit je zo aan je 8g.

Heb nu geloof ik een 32g en die zit nu vol :+