Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar als ik het ergens als puur zou kunnen proeven zou ik dat best proberen. Maar ik ken de smaak nu niet en ga niet naar de slager voor een stukje paardenworst of biefstuk. Ik ga ook zeker niet door het lint als iemand begint over dat ze paardenvlees lekker vinden. 
gerpiegorp schreef:Ik vind het persoonlijk echt onzin dat je geen paardenvlees eet, maar tegelijkertijd lekker staat te genieten van je kipfiletje en je biefstuk... Een paard is een dier en dieren worden gegeten, waarom heb je wel een probleem met paardenvlees maar niet met kippen, koeien, varkens die onder véél ergere omstandigheden door het leven zijn gegaan.
Najoveh schreef:Ik eet helemaal geen vlees maar heb niets tegen het eten van paardenvlees. De meeste paarden hebben een stukken beter leven gehad dan de koe, kip of varken, en die worden wel opgegeten. Wel ander vlees eten en geen paard vind ik nogal hypocriet. Een varken is stukken slimmer. En een koe was ook eens een super schattig lammetje. Waarom zijn die minder waard dan een paard?
Najoveh schreef:Ik eet helemaal geen vlees maar heb niets tegen het eten van paardenvlees. De meeste paarden hebben een stukken beter leven gehad dan de koe, kip of varken, en die worden wel opgegeten. Wel ander vlees eten en geen paard vind ik nogal hypocriet. Een varken is stukken slimmer. Eneen koe was ook eens een super schattig lammetje. Waarom zijn die minder waard dan een paard?

Ik haal niet bewust paardenvlees, simpelweg omdat ik niet 'gewend' ben het te eten. Mijn ouders hebben nooit paardenworst/biefstuk/rookvlees gehaald en daarom eet ik het ook niet, zelfde als met eend, konijn, kalkoen, hert etc.