Tegen buurkatten op doortocht heb ik vanzelfsprekend niets, maar de katten die mijn tuin als kattenbak gebruiken, die vind ik toch wat minder. Er loopt bij ons in de buurt minimaal 1 kat rond (ik verdenk een grote rode ongecastreerde kater) die graag in de tuin poept en dat ook graag goed zicht- en ruikbaar laat liggen. Hij is er trots op zullen we maar zeggen
Op m'n grasveld vind ik vervelend, maar is nog wel op te ruimen. In de moestuin vind ik het echt ronduit irritant: smerig en zonde van het jonge spul dat er groeit. (ik weet dat plantjes goed gaan groeien van allerlei vormen van poep, maar ik hou het toch graag bij de plantaardige poep van koeien en paarden, daarnaast heb je bij katten kans op toxoplasmose-besmetting. Wortels en sperciebonen kook je nog, maar sla.... Dat eet ik echt niet meer als er een kat op gesch*ten heeft...
).Wat moet ik hier aan doen? Ik heb geen idee van wie die katten allemaal zijn, dus baasje erop aanspreken is lastig (daarnaast: wat kan die doen??). Koffiedik heb ik al geprobeerd, werkt maar matig. Je hebt wel heel veel koffiedik nodig vrees ik
Peper gestrooid, heeft ook niet geholpen. Water spuiten is lastig, want die beesten doen niets als ik in de buurt ben en de moestuin ligt niet direct in mijn zicht vanuit huis, dus ik kan ze niet "bespieden". En de grond lekker dicht laten groeien... tja, het is een moestuin. Dat is nou eenmaal grote delen van het jaar niet zo dicht begroeid. Sterker nog: vaak liggen stukken klaar om te zaaien of te planten en zijn dan juist zo heerlijk zacht en rul en dus geweldig als kattenbak
Wie kent dit probleem en heeft de ultieme tip??