Iets kleins/snels waarna je lang geen honger meer hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Iets kleins/snels waarna je lang geen honger meer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 14:57

Heyhoi bokkers,

Ik moet vandaag van 5 tot 9:15 werken maar krijg vaak al om 6 uur pauze. Dan moet ik dus nog 2,75 uur doen met dat beetje wat ik in een kwartier naar binnen kan werken. Daarom vroeg ik me af of jullie misschien iets weten wat je in minder dan een minuut naar binnen kunt werken maar je wel veel energie van krijgt? Of in ieder geval niet zo snel meer honger krijgt? Het is nu al een paar keer gebeurt dat ik rond 8:30 zo'n honger kreeg dat álles pijn deed en ik me echt niet goed voelde.

Tips voor een betere maaltijd in de pauze mag natuurlijk ook!
Laatst bijgewerkt door Nala op 02-04-15 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

simoneeee

Re: Iets kleins/snels waarna je lang geen honger meer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:58

Een banaan? Of twee.. Dat vult bij mij altijd wel weer voor een tijdje.

Anoniem

Een mueslireep?

Sjira

Pasta?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 14:59

Denk niet dat ik pasta binnen een minuut kan eten haha. Mueslireep zou wel kunnen inderdaad en banaan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:00

Sjira schreef:
Pasta?

Ik weet niet hoe snel jij kan eten, maar ik kan geen pasta in minder dan een minuut eten hoor :=

xNicolx

Goed ontbijten voordat je begint en dan om 6 uur een banaan.

@ Sjira: pasta om 6 uur s ochtends? :')

antje_vip

Pannenkoekjes maken van 2 eier en 1 banaan. Dat vult echt enorm

Sanned

Koude pastasalade. Vult lekker en is makkelijk te eten. Misschien niet in een minuut, maar zeker wel in vijf minuten.

Het gaat om 's avonds toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:01

Wat eet je in dat kwartiertje overigens? Het kan heel goed helpen om iets te eten wat koolhydraatarm is. Van koolhydraten (pasta's, brood, rijst) komt er snel suiker vrij waardoor je een heel vol gevoel krijgt, maar ook een suikerdip als het uitwerkt. Meer eiwitten (een gekookt ei met iets erbij, of kip met groente wat je in een bakje mee kan nemen) kan goed helpen om langer vol te zitten :j

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:02

Waarom wil je maar een minuut wilt eten als je een kwartier hebt? Ik neem aan dat het over 's avonds gaat? dan zou ik iets van pastasalade, wraps of pannenkoekjes maken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:03

Een smoothie van fruit, zuivel(karnemelk, yoghurt of sojamelk), sap en lijnzaad.
Zit ik meestal behoorlijk vol van!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:03

Als je volkoren pasta neemt heb je daar al een stuk minder last van.

Als het echt binnen een minuut op moet is een smoothie misschien een idee? Volle yoghurt of kwark er door, wat havermout, banaan en nog wat ander fruit. Dan hoef je niet te kauwen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:04

karlli schreef:
Waarom wil je maar een minuut wilt eten als je een kwartier hebt? Ik neem aan dat het over 's avonds gaat? dan zou ik iets van pastasalade, wraps of pannenkoekjes maken.

Hier gaat het toch niet om? Ze eet in een kwartier gewoon een volledige maaltijd maar krijgt dan in de overige tijd dat ze nog moet werken honger. Ze zoekt iets wat ze even snel tussendoor naar binnen kan proppen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:04

Het gaat om 's avonds inderdaad.

Ik eet nu meestal een broodje met iets erop, vleesvervanger, kaas of iets zoeter beleg, en dan nog een stuk fruit of een koekje/mueslireep. Vandaag neem ik 3 grote eierkoeken mee (zitten toevallig in één verpakking) en eet gewoon wat ik op krijg.

Karli, het is juist de bedoeling dat ik snel aan een leidinggevende kan vragen of ik even een minuutje naar achter kan rennen, aan een flauwgevallen cassiere heeft niemand iets namelijk haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:05

Groente Smoothie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:06

MorganeR schreef:

Ik eet nu meestal een broodje met iets erop, vleesvervanger, kaas of iets zoeter beleg, en dan nog een stuk fruit of een koekje/mueslireep. Vandaag neem ik 3 grote eierkoeken mee (zitten toevallig in één verpakking) en eet gewoon wat ik op krijg.

Karli, het is juist de bedoeling dat ik snel aan een leidinggevende kan vragen of ik even een minuutje naar achter kan rennen, aan een flauwgevallen cassiere heeft niemand iets namelijk haha.

Wil niet te bijdehand overkomen maar vind je het gek dat je op een broodje als avondeten niet de rest van de avond kan teren? :o Zou toch proberen een hele snelle maaltijd in de magnetron te duwen of iets mee te nemen van huis wat je evt thuis kan voorbereiden(zoals bijvoorbeeld kip met groente of een volkoren pastasalade)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:08

Dat zou eventueel wel kunnen inderdaad, maar ik betwijfel of dat binnen het kwartier past. Daarnaast moet het idd iets kouds zijn, want je kunt zomaar terug naar de kassa geroepen worden tijdens je pauze en tegen de tijd dat je terug bent is je eten koud haha.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:08

Oh zo, verkeerd begrepen dan. Ik zou misschien wel kijken of je dan hetgeen wat je nu eet, wat mij niet erg veel lijkt, in een kwartier kan aanpassen naar iets dat wat meer vult.

Voor die een minuut zou ik dan inderdaad eerder denken aan een smoothie, of iets met kwark?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:09

Ohh, ik begreep je verkeerd. Je zoekt iets wat je na je pauze nog even snel tussendoor kan eten!
Dan zijn dingen als mueslirepen inderdaad wel geschikt denk ik. Eierkoeken lijkt me ook wel goed.
Maar misschien helpt het ook al om in je pauze wat voedzamer te eten, zodat je tot het einde van je werk zonder eten kan. Op zich zou je best van 6 tot 9 zonder eten moeten kunnen als je voldoende eet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:10

MorganeR schreef:

daar kun je toch ook niet op leven? ik zou eens gaan kijkne naar je avond eten in dat kwartier. ik werk van 17-00 00 en houd dat prima vol zonder eten als ik goed van te voren eten. maar dat is neit maar een broodje dan.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:11

(warme) chocolademelk. Niet supergezond maar een bekertje per dag kan niet zoveel kwaad. Hét oppep middel in de horeca en horeca gerelateerde zaken :D

En dan gewoon een lichte maaltijd na het werken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:11

Misschien zou ik wel een smoothie mee kunnen nemen in plaats van een flesje water, om bij het broodje te drinken.

Ja sanned, dat klopt. Maar helaas eet ik niet zo snel en is dat dus vaak knap lastig. Daarom vind ik het idee van een smoothie wel handig. Nog suggesties qua (vegetarische) maaltijden die ik binnen 15 minuten op zou kunnen krijgen?

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:14

Ik heb in het restaurant waar ik werk nooit meer dan een kwartier de tijd om mijn avondeten (wat vaak om half 5 in de middag genuttigd mag worden, en we vervolgens gerust tot 2 uur 's nachts door mogen gaan, maar dat terzijde) naar binnen te schuiven, een kwartier is prima. Zorg voor een goed vullende (koude) pasta salade oid, en het lijkt me heel vreemd als je daar niet nog 3 uur op kunt teren.
Maar om een antwoord te geven op je vraag, ik vind bananen hier altijd erg fijn voor, geeft veel en langdurige energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:14

Als ze jou binnen je kwartier pauze terug roepen naar je kassa heb je het recht om je pauze opnieuw te beginnen :)

Een smoothie naast je broodje maakt nog geen volwaardig avondmaal. Van tevoren kip bakken met wat groente en woksaus en dat gewoon in een tupperware bakje gooien. Kan je zo wegprikken en terugzetten in de koelkast als je teruggeroepen wordt.

Zou er echt naar kijken hoor, het is namelijk niet gezond om alleen een broodje en eierkoeken te eten...