Altijd zelf initiatief moeten tonen in vriendschappen/dates

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Altijd zelf initiatief moeten tonen in vriendschappen/dates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 23:36

Ik moet de laatste tijd altijd zelf het initiatief nemen in vriendschappen. Heb twee goede vriendinnen, als ik vraag of ze bijvoorbeeld even komen paardrijden, dan kunnen ze vaak niet. Of als ik voorstel een weekendje weg te gaan ook nooit of het komt er nooit van. Maar als zij mij vragen, zeg ik meteen ja, omdat ik al blij ben dat ik eens iets leuks ga doen.
Verder de laatste tijd veel dates gehad, waarvan ik twee erg leuk vind. Ik heb er wel regelmatig contact mee, maar ze vragen mij nooit voor een tweede date. Laatste keer zelf gevraagd, maar date is al 3 keer afgezegd en het is inmiddels al bijna 4 weken geleden. Die andere heeft wel 20 keer afgezegd, maar zei dat ik veel te ver weg woon en het moeilijk is om af te spreken.
Alleen het gekke is, dat de mannen die mij heel graag wilden en ik hun absoluut niet, wel tijd hebben voor mij...
Verder heb ik nog wat contacten via een soort site als facebook, maar als ik een leuk persoon tegenkom en ik een gesprekje heb, dan laten sommigen opeens niets meer horen...
Ik voel mij hier best wel naar om, deze week hebben al 4 mensen mij 'laten zitten' (zelfs iemand die midden in de nacht en berichtje stuurde dat morgen toch niet door kon gaan) en zelfs instructeur was mijn rijles vergeten.
Mensen zeggen allemaal dat ze het druk hebben met werk, of hun bedrijf, maar als je iemand echt leuk vind, dan maak je toch wel tijd vrij?

Bokkiej

Re: Altijd zelf initiatief moeten tonen in vriendschappen/dates

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:41

Helemaal met je eens. Merk het zelf ook met vrienden. Als ik niks van mij laat horen dan kan ik wachten tot ik een ons weeg, dus ik ben altijd degene met het initiatief. Jammer, maar helaas. Blame it on social media, daar schijnt het wel gezellig te zijn...

qua dates kan ik me niet in vinden, want ik date nooit. Faal :(

Maar ik begrijp je in dat opzicht wel, maar heb geen antwoord voor je klaar liggen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:42

Damn dat met daten komt me zo bekend voor.. Een jongen vond ik helemaal, hij zei na de date hij mij ook en kwam zelf met het voorstel het snel weer te doen, vervolgens ben ik er 3x over begonnen en praatte hij er telkens een beetje overheen van kijk morgen wel, terwijl dat alweer 3 weken terug was. Een ander is super lief, wil ongeveer elke dag wel een uur in de auto naar me toe en die laat ik zelf met poedersuiker zitten omdat ik er dan toch niet zo'n zin in heb omdat ik hem gewoon minder leuk vond.. Overigens moet ik zelf wel zeggen dat ik soms ook pas een uur van tevoren af zeg, of laatst was ik iemand zelfs helemaal vergeten :')

Vrienden ook wel net zo ja, hadden we eindelijk plannen met z'n vieren na lange tijd hebben er alweer 2 afgezegd.. :(

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:49

hihi, heel herkenbaar. Maar dan vanaf de andere kant := Ik denk zelden aan mensen tenzij ik ze zie/spreek/over ze spreek geloof ik. En als ik aan ze denk dan vergeet ik een bericht te sturen :')
Probeer wel zodra iemand iniatief neemt om iets leuks te gaan doen daar zo veel mogelijk ja op te zeggen. En zo nee neem ik zelf initiatief om een andere datum oid te prikken. Want het is echt niet dat ik die mensen niet heel graag wil zien!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:58

En zo leer je ware vrienden/geïnteresseerden kennen..... Ik ben een ramp met contacten onderhouden. Laat nooit wat van me horen, maar vind het oprecht leuk als iemand die ik graag mag/leuk vind wat laat horen. Dan reageer ik voor mijn doen vrij vlot.

Maar iemand die ik gewoon ken. Gewoon aardig vind. Die heeft het probleem met mij dat TS hier omschrijft.

Trek het je niet aan TS. Er is een groot verschil tussen écht mogen en gewoon mogen. Hierin moet je leren onderscheid te maken. En dan heb je allemaal en alleen maar oprechte mensen om je heen.

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:31

TS zou als ik jou was ze dat eventjes laten weten, als je twee goede vriendinnen hebt kunnen ze dat best aan. Zou als ik jou was gewoon een relaxt berichtje sturen met de inhoud dat je ze mist en graag leuke dingen wilt doen maar dat het alleen van jou kant komt & je daar langzaam een beetje moe van word!

Komt vast goed xxx

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:41

Misschien liggen jullie elkaar gewoon minder goed dan je dacht.
Mijn beste vriendin spreek ik soms ook een maand of langer niet.. En dan ineens zie ik dr weer heel veel! We hebben het gewoon heel druk.
Ik vind het zelf best vervelend als iemand continu blijft vragen om mee uit te gaan. Als iemand het heeft gevraagd weet ik dat ie mij wil zien en dan vraag ik het vanzelf wel terug als ik eindelijk een (mid)dagje tijd heb! :D

Dat van je rijles vind ik wel erg slecht.. Je moet je niet ondergewaardeerd oid voelen hierdoor, je moet gewoon de juiste mensen leren kennen. Vriendschap moet van twee kanten komen.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 02-04-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:45

Heel herkenbaar.. Maar dan ben ik de persoon die vaak de ander vergeet.
Ik kan heel slecht sociale contacten onderhouden en "vergeet" ook rustig dat ik bevriend ben met iemand(vergeet tussen aanhalingstekens, natuurlijk vergeet je iemand niet echt).
Gelukkig weet mijn vriendenkring dit en word het niet als dramatisch gezien. Ja, het is af en toe vervelend en nee, ik kan er echt niks aan veranderen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:47

Heel herkenbaar!

Ik kon mezelf daar vroeger ook heel druk in maken, maar tegenwoordig laat ik het gewoon maar, neem zelf geen initiatief meer en verwacht niet teveel van vrienden. Zo ben je iig nooit teleurgesteld en als iemand dan wel graag contact houdt is dat enorm leuk meegenomen. Inderdaad als mensen jou toch zo leuk vinden, kunnen ze ook even moeite doen om de vriendschap te onderhouden. Prioriteiten heet zoiets ;-)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:54

Vooral qua dates was dit bij mij ook zeer herkenbaar!
Vaak vanaf twee kanten super leuke gesprekken waarbij er veel interesse werd getoond en dan hield de tegenpartij op met praten.

Zelf heb ik het het afgelopen jaar ook heel druk gehad, tot januari toen ik stopte met mijn opleiding. Alleen zijn mijn vrienden wel nog gewoon druk met school en opleidingen. Wanneer ik weet dat ze het druk hebben, vraag ik vaak niet eens meer of ze tijd hebben om wat leuks te doen, aangezien ik zeeën van tijd heb. Soms is dat ook echt heel vervelend.

Als tip kan ik je meegeven, kaart het eens bij die twee vriendinnen aan. Geef duidelijk aan dat je het jammer vindt (schrijf bijvoorbeeld van te voren alvast op wat je wil vertellen, geeft ook een beetje rust) en praat er met hen over. Vaak hebben ze niet eens door dat het zo op jou over komt ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:01

Gucci_ schreef:
Ik moet de laatste tijd altijd zelf het initiatief nemen in vriendschappen. Heb twee goede vriendinnen, als ik vraag of ze bijvoorbeeld even komen paardrijden, dan kunnen ze vaak niet. Of als ik voorstel een weekendje weg te gaan ook nooit of het komt er nooit van. Maar als zij mij vragen, zeg ik meteen ja, omdat ik al blij ben dat ik eens iets leuks ga doen.

Dit hoeft niet te betekenen dat ze jou niet leuk vinden als persoon of niks met je willen doen. Ik herken mezelf hier ook wel in; ben zo druk met werk en sociale dingen waar ik voor gevraagd ben dat spontaan iemand een keer mee vragen niet echt vaak in me opkomt, ben al blij als ik een keer een avond thuis ben := Als het je echt zo dwars zit zou ik dit gewoon uitspreken naar je vriendinnen toe, dat begrijpen ze echt wel :) Wil niet zeggen dat dit meteen iets verandert aan de situatie, maar dan weten ze wel hoe jij je erbij voelt.

Gucci_ schreef:
Verder de laatste tijd veel dates gehad, waarvan ik twee erg leuk vind. Ik heb er wel regelmatig contact mee, maar ze vragen mij nooit voor een tweede date. Laatste keer zelf gevraagd, maar date is al 3 keer afgezegd en het is inmiddels al bijna 4 weken geleden. Die andere heeft wel 20 keer afgezegd, maar zei dat ik veel te ver weg woon en het moeilijk is om af te spreken.

He's just not that into you :(:)

Gucci_ schreef:
Alleen het gekke is, dat de mannen die mij heel graag wilden en ik hun absoluut niet, wel tijd hebben voor mij...

Da's niet zo vreemd toch? Als je iemand heel graag wil maak je daar tijd voor. Dat jij diegene dan niet wil heeft daar weinig mee te maken..

Gucci_ schreef:
Verder heb ik nog wat contacten via een soort site als facebook, maar als ik een leuk persoon tegenkom en ik een gesprekje heb, dan laten sommigen opeens niets meer horen...

Blijkbaar vonden zij het dan minder geslaagd dan jij :)

Snap best dat het niet leuk is om je afgewezen te voelen, maar ik denk wel dat je het idee van 'mensen vergeten mij' lost moet laten. Je kunt niet met iedereen vriendjes zijn en je gaat altijd mensen tegenkomen die jij leuk vindt dan zij jou of andersom.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:00

Het is voor mij ook heel erg herkenbaar en heb voor mezelf besloten dit jaar niet meer te investeren in mensen die niet in mijn investeren. Maar... er zit ook een andere kant aan het verhaal, want ik ben me er heel erg bewust dat ik ook zelf een rol heb in deze situaties. Ik heb altijd heel veel gegeven, en heel weinig genomen omdat ik mezelf nooit op plek 1 zette. Dit krijg ik dus ook terug.

Voor mezelf is het dus een wijze leerschool met twee kanten: mezelf meer op 1 zetten en ook kunnen ontvangen + geen of minder energie meer stoppen in mensen die dat ook niet in mij doen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:03

Ook voor mij heel herkenbaar. "Had" 2 goeie vriendinnen, ging vwel eens spontaan eens langs. Of appte van te voren. Kwamen al Bijna niet bij mij, en al helemaal niet spontaan. Vaak begon ik met een appje. Ben er vorig jaar na mijn bevalling mee gestopt. Een vriendschap moet van 2 kanten komen. Nou kon idd wachten tot ik een ons woog maar hoorde nooit weer wat. Ik zat/zit er best wel mee, maar ga geen energie er mee in steken. Ben niet boos, maar wel teleurgesteld (nog erger).

En dit had niks met tijd te maken, dit heeft gewoon met contact te maken, appje belletje?
Je hoeft mekaar echt niet elke week te zien of te spreken.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:58

Iemand zei hier dat je dan je echte vrienden leert kennen. Maar dan de vriendschap maar verbreken vind wel erg ver gaan, dan zou ik niemand meer hebben, behalve de paarden, ouders of familie. Meeste dingen onderneem ik ook met mijn ouders of ooms van mij. Ik zou bijv. ook wel graag eens op stedentrip ofzo willen met vriendinnen ipv altijd maar met m'n familie op stap...
Maar als ik iemand een bericht stuur, dan reageren ze wel enthousiast, alleen moet ik wel 7 van de 10 keer zelf een gesprek beginnen.
En daarnaast raak ik hierdoor het vertouwen erg kwijt in mensen, als ze voor de zoveelste keer een afspraak afzeggen, dan ben ik bang dat de volgende keer weer niet lukt.
Een 'vriendin' van mij heb ik twee berichten gestuurd dat ik mij vaak alleen en somber voelde en dat ik mijn zusje ben kwijtgeraakt, maar zij heeft hier nooit op gereageerd. Wel reageert ze op foto's Facebook enzo, dat vind ik wel weer vreemd.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:05

Wat rot dat die 'vriendin' daar dan niet op reageert. Erg raar..
Ik ken het wel hoor, zit met hetzelfde, heb al meer als een half jaar niks meer gehoord van een paar vriendinnen van me. Ik was daarvoor altijd diegene die contact nam, en ook werd er afgezegd. Er werd geen moeite gedaan om op mijn verjaardagsfeest te komen en wimpelden mij af met rot smoesjes.
Ik daarentegen ben echt wel klaar met nog contact zoeken. Dan heb je maar niemand, er zijn altijd mensen die zich wel in jou interesseren en daar 'zul je het mee moeten doen'. Maar zij vinden jou wel belangrijk genoeg om contact mee te houden.
Wie weet komt (komen) er wel mensen die wel contact met jou blijven onderhouden en die van twee kanten komt.
Je wordt alleen maar verdrietig als je hier je zo druk om maakt, en dat zijn ze dus echt niet waard.

Mocht je nog wat kwijt willen, inbox staat open :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:17

Een kerel die 'geen tijd' heeft, heeft geen interesse :)
Vriendinnen waarbij het maar van een kant komt zijn geen vriendinnen. Ik zie mijn vrienden ook Heus niet allemaal wekelijks maar ik stuur wel regelmatig en als zij me nodig hebben, dan maak ik tijd. Andersom net zo.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:37

Ik herken het wel. Claimde nog wel eens vrienden, en dat hielp niet echt :+

Nu heb ik daar maar vanaf gezien. Ik heb jaren mijn best gedaan. Nu is het hun beurt. Als ze er niets mee doen, prima. Er zijn meer mensen op de wereld. Ik zou het wel heel jammer vinden als ik helemaal niks meer van ze hoor maar ik kan het ook niet afdwingen.

Wat ik wel bijzonder van sommige vrienden vind is dat ze dagen later of helemaal niet reageren op een appje maar als je ze dan eindelijk ziet, ze vooral aan het appen zijn. :+ Heel bijzonder.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:18

Heel herkenbaar, altijd maar berichtjes sturen en geen antwoord krijgen. Of mensen die dezelfde dag nog afzeggen. Het is heel rot en het zou mij ook leuk lijken om eens iets met iemand te doen die geen familie is.
Maar nooit heeft iemand tijd of zin(weet is veel).
Maar goed klagen helpt ook niet. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:22

Probeer eens wat minder hard je best te doen, krijg een beetje het gevoel dat je een beetje wanhopig op zoek bent naar gezelschap en sommige mensen schrikt dat af. Als iemand zo vaak iets afzegt, eigenlijk na een keer of drie al, dan kun je er meestal van uit gaan dat ze niet willen. Probeer maar eens wat minder te pleasen en wat meer zelf te doen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:22

Heel herkenbaar.

Goede vriendin die ik al meer dan 15 jaar ken. Zagen elkaar zeker 1 x per 2 weken. Sinds september niet meer gezien, ze reageert ook niet op mijn appjes. Maar ze vindt wel dingen leuk via FB en als ik haar in de auto tegen komt zwaait ze altijd heel enthousiast. Heb het ook aangekaart, maar geen reactie. Erg jammer, maar op een gegeven moment houdt het voor mij ook een keertje op..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 21:28

Ja, misschien ben ik inderdaad teveel opzoek. Ik studeer momenteel niet en ook moeilijk om werk te vinden. Ik heb negatief studieadvies gekregen, anders had ik in februari al kunnen beginnen. Kom dus eigenlijk heel weinig nieuwe mensen tegen, maar kom niet gauw mensen tegen die een beetje dezelfde interesses hebben als mij.
Maar wat ik niet snap, is dat de mensen die telkens afzeggen wel met mij willen bellen, vragen hoe mijn dag was enzo. Als ik echt geen interesse in iemand heb, dan zeg ik dat meteen al op de date zelf. Dat is toch niet zo moeilijk om te zeggen lijkt mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:38

Tja, er zijn best veel mensen die moeite hebben om duidelijk te zijn. Meestal proberen ze een afwijzing te verpakken zodat het niet zo hard aan komt. Jij hebt dat niet door vandaar dat je aan blijft dringen en des te harder komt het binnen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:55

Misschien zijn ze echt oprecht heel druk? Ik woon samen en heb een fulltime baan en een paard, als ik een vriendin 2x per maand zie is het echt veel, de meeste zie ik minder dan maandelijks. Als je de hele dag thuis zit dan kan ik me voorstellen dat eens per maand heel weinig is terwijl zo'n maand voor mij voorbij is voor ik er erg in heb!

Wat betreft de dates denk ik dat ze helaas geen interesse hebben. Als je iemand echt leuk vindt dan ga je niet een maand wazig doen en afzeggen lijkt me..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:27

Ik kan me aansluiten bij wat Jessy zegt. Als ik goede vriendinnen om de week zie, dan is dat voor mij al vaak. Puur omdat we het allemaal druk hebben met meer dan fulltime banen, (soms) kinderen, relaties en hobby's.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:29

Yessy schreef:
Misschien zijn ze echt oprecht heel druk? Ik woon samen en heb een fulltime baan en een paard, als ik een vriendin 2x per maand zie is het echt veel, de meeste zie ik minder dan maandelijks. Als je de hele dag thuis zit dan kan ik me voorstellen dat eens per maand heel weinig is terwijl zo'n maand voor mij voorbij is voor ik er erg in heb!

Wat betreft de dates denk ik dat ze helaas geen interesse hebben. Als je iemand echt leuk vindt dan ga je niet een maand wazig doen en afzeggen lijkt me..

Same here, sinds ik samen woon is er gewoon minder tijd. Ik zit dan wel de hele dag thuis maar heb door ziekte vaak de fut niet om nog iets te doen nadat ik de paarden gedaan heb. Vriendin ziet me dus ook niet meer veel maar we sturen regelmatig even over en weer dus we houden wel contact. Ik zou overigens ook niet willen dat een vriendin zo claimerig was.