Ik weet niet of het hier goed staat, ben daar nooit zo een held in.
De laatste weken merk ik dat er nogal veel gedachten door mijn hoofd gaan. Hierdoor heb ik veel moeite met het concentreren op mijn studie en het leren. (Ik heb over het algemeen al een zeer slechte concentratie, laat staan als ik aan zoveel andere dingen denk).
Ik merk de laatste weken dat ik enorm veel stress heb omdat alles nu even tegelijk komt, met name met mijn studie (hertentamens en afstuderen).
Nu bedacht ik me vanmorgen dat het misschien helpt als ik een dagboek koop. Niet om uitgebreid verslag te doen van mijn dag - zoals ik vroeger altijd deed toen ik 14 was - maar om elke ochtend voor mijn dag begint al mijn gedachten op te schrijven. Waarom heb ik zoveel stress, wat vind ik moeilijk, waar kan ik niet mee om gaan en waarom etc. Misschien dat ik mij de rest van de dag dan beter kan concentreren en niet meer aan 100 dingen tegelijk hoef te denken.
Ik maak wel al elke dag een "to do" lijstje omdat ik anders het overzicht verlies en me niet kan concentreren.
Zijn er meer bokkers van mijn leeftijd of ouder die dit doen? En mag ik vragen wat voor soort dingen jullie er in schrijven?
Ik hoef niet te weten wát precies, maar ik bedoel meer of je dus een verslag maakt van je dag, of gedachten opschrijft, of misschien wel iets heel anders.
Ben 24 en ik schrijf er niet heel vaak in, maar wel op momenten dat er veel gebeurt, dat ik ergens goed over moet nadenken. Dan helpt het heel erg om mijn gedachten op papier op een rijtje te zetten.
Vriendje zei net dat ik beter even naar de Hema heen en weer had kunnen fietsen, dan had ik het boekje al gehad en had ik waarschijnlijk al 10x zoveel gedaan met leren. Ja klopt.. Maar dan wil ik niet toegeven aan mijn drang om altijd alles meteen te willen.. Zucht
Kan me voorstellen dat het dan niet meer veilig voelt..
) en alle films en series die ik nog wil kijken. Ik probeer hem eigenlijk altijd mee te nemen