bokt mama's help !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xamberr

bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 04:54

Beste mama bokkers.

Wij zitten heel erg met onze handen in het haar.
Onze dochter van nu 14 maanden is altijd een slechte slaper geweest maar nu zitten wij er echt doorheen.
al 5 maanden lang word ze wakker om 2/3/4 uur snachts en blijft dan minstens 2/3 uur spelen om vervolgens het op het brullen te zetten met als eind resultaar dat we als we geluk hebben om half 7 weer kunnen slapen.(helaas begint dan de werkdag weer )
We hebben al alles geprobeerd van speen brengen,voorlezen,negeren en flesje geven het enige wat we dan krijgen is een schaterlach waar je echt niet op zit te wachten met zo weinig slaap.

Hebben de bokt moeders nog tips voor ons ?

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 04:58

Ja :) helaas wel ervaring mee. Slaapt ze 's middags nog? In ieder geval niet gezellig maken (speen, voorlezen etc) want dat is haar beloning.

Het kost een paar weken energie en consequent zijn maar uiteindelijk helpt het:
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_slapen_tips.htm

millennium

Re: bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 06:33

Och wat lastig en vermoeiend! Heb weinig tips, maar wellicht helpt een klein 'troostflesje'? onze zoon van 13 maanden slaapt gelukkig wel door, maar wordt soms huilend wakker (net nog) en krijgt dan even een klein troostflesje. We gaan overigens niet naar hem toe wanneer we hem snachts (of eerder in de vroege ochtend) horen kletsen in zijn bedje.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:37

Ik lees mee heb
Een zoon van 18 maanden. Die momenteel. S avond eerst niet na bes wil. En alles bij elkaar schreeuwd. En. S nachts paniekerig wakker word en dan niet meer wil slapen

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:46

Je kunt nog een paar dingen proberen: eet ze wel goed? Geen last van reflux? En om verder in t medische te kijken, Google eens op KISS syndroom, aantal vrienden hadden zo'n kindje dat ruim twee jaar niet doorsliep voordat ze daar achter waten. En anders zit je ws in een slechte gewoonte en is de nanny frost aanpak heel goed: eerste keer wakker even troosten en alle volgende keren wel langsgaan maar niets doen anders dan aai over de bol instoppen en weg. Ze vindt t veel te gezellig snachts zo en moet leren dat t een rustperiode is dus niet spelen. Sterkte het is zooooo moeilijk en je zoet er zoooo moe van

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:47

Bij de kleintjes......Hoe laat krijgt hij/zij de laatste voeding ?
Bij mijn eerste was dat ook een probleem (lang geleden) en hoe raar het ook klinkt: Laatste voeding rond 22 uur geven en zeker niet later. Mijn verloskundige zei dat toen al en echt.... bij die van mij werkte het. En ik kon het van te voren ook niet geloven.

En terwijl ik dit type zie ik dat tie van jullie al eerder gaan slapen denk ik. (qua leeftijd)
Slaapt je kindje 2x per dag, probeer dan korter te laten slapen of zelfs rustig aan naar 1x per dag.
Alles was je overdag slaapt heb je s'nachts niet meer nodig aan rust.

Rust en regelmaat is erg belangrijk, hoe afgezaagd ook, dus maak het overdag leuk en gezellig maar s'nachts niet ! Ga er naar toe en probeer het op de "nannie" manier. Terug leggen in bed, uitleggen dat ze moet gaan slapen......En na 3x niks meer zeggen, rustig terug leggen en weg gaan.
Misschien duurt het even (lees paar nachten, maar het gaat je lukken !!!

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:49

Hoi TS,

Wat vervelend dat ze zoveel wakker is!

Ik zou als stap een even zorgen dat jullie bij kunnen tanken, dus haar even laten logeren bij opa of oma. Dan is zij ook even in een andere omgeving, en soms kan dat ook net even de truuk zijn om het te resetten.

Verder zou ik goed gaan bekijken waar het door komt;

Slaapt ze overdag te veel? Is er geen duidelijk avond ritueel? Is het s nachts te licht of te gezellig?
Kan je kindje overdag wel makkelijk (zelfstandig?) in slaap komen? Of probeer eens te kijken vanuit de ogen van je kindje: is er in het donker iets geks te zien? Of juist te veel afleiding? Of mist ze gewoon pappa\mama? Je kunt er misschien (als jullie het beide oke vinden) in jullie kamer laten slapen, of juist een van jullie met een matras er naast in haar kamer?

En ding is zeker, slaap tekort kills. Vraag ook om hulp van anderen zodat je bij kunt tanken. Vaak zijn anderen alleen maar blij als ze jullie kunnen helpen als jullie zo in de put zitten: en ze kunnen er zelf voor kiezen om ja of nee te zeggen. Als je zelf weer wat beter uitgerust bent werkt dat vaak ook fijner!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:08

Hallo TS, wat erg he, zo'n kindje wat niet slaapt. Zo rond de leeftijd van een jaar is dit geloof ik wel bekend gedrag - maar dat lost nu niks voor jou op ;) Onze dochter deed het ook. Zeker een aantal maanden werd de hele avond/nacht niet geslapen. Ik was inmiddels hoogzwanger van nr 2 en zat dan maar met haar in de schommelstoel te wiegen totdat het weer tijd was om naar mijn werk te gaan. Wat een nachtmerrie, als ik daar nog aan terugdenk...
Wij hebben geprobeerd om haar te laten huilen in de hoop dat ze in slaap zou vallen (je wil alles wel proberen na een tijdje) maar dat was absoluut geen succes. Onze dochterlief hield dat met gemak uren vol en ik raad dat ook zeker af! Het is niet goed om zulke kleine kindjes lang alleen te laten huilen. Ze blijft echt niet expres wakker om jullie dwars te zitten (voor zulke doordachte acties is ze echt nog véél te klein, ze is praktisch nog een baby).
Andere voeding en op een ander tijdstip hielp hier ook niets.

Haar even uitbesteden is sowieso een hele goede tip (misschien zelfs tijdelijk elk weekend?). Kunnen jullie even bijtanken en wie weet slaapt ze bij een ander wèl. Daarnaast zou je met je partner een schema kunnen maken, waarbij jullie elkaar aflossen. Bijv om de nacht. Zodat in elk geval een van de twee aan zijn/haar rust toekomt. Als je allebei gesloopt bent dan hou je dit niet lang vol. Je kunt door slaapgebrek na een tijdje echt niet meer helder denken - ook niet overdag.
Ik zou geen boekje gaan lezen want daarmee bevestig je wel dat er blijkbaar reden is om wakker te zijn 's nachts. Kan ze bij jullie in bed/op de kamer slapen? Of kun je tijdelijk naast haar bedje gaan liggen? Misschien dat dat rust brengt? Wees niet bang dat je daar voor jaren aan vast zit hoor! Het gaat echt weer voorbij. Bij ons is het ook gelukt. Ik kan me alleen niet meer herinneren, hoe precies :+

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:14

slaapt ze in een andere kamer?

Ik was als kind ook een bruller, tot mijn moeder me bij haar in bed nam. Ik sliep als een roos omdat ik gewoon bij me moeder wil zijn. Heb ongeveer wel tot me 5e bij m'n ouders in bed geslapen en heb er toen zelf voor gekozen om in mijn eigen bed te gaan liggen. ( paps ging me ook steeds vaker overleggen )

Mij is altijd geleerd dat kinderen soms ook huilen omdat ze gewoon bij je willen zijn. Dat is toch niet zo erg?

Zelfde met mijn kleine nichtje, die is bijna anderhalf en moet ook altijd alleen slapen; resulteerde in; MAMA MAMA MAMA. Bij ons mag ze bij me moeder in bed, me vader slaapt dan op de bank en ze slaapt als een roos. Ik vind gewoon dat kinderen prima bij hun ouders kunnen slapen.

En medisch alles nalopen is ook belangrijk, mijn nichtje is Lactose Intolerant en heeft de eerste 6 maanden ook alles bij elkaar gehuild. Dus pas wanneer alles is uitgesloten ( mits je dit niet al gedaan hebt) kun je verder kijken, zoals bijvoorbeeld je dochter en keertje bij opa en oma laten slapen zodat jullie weer even bij kunnen komen, dan wordt je ook wat frisser en krijg je misschien wel een heel goed idee!

Jij kent je kleine het beste, dus kijk goed!

Chipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:34

Allereerst :(:)
Het voelt dodelijk zo'n periode. Heb je er al eens aan gedacht om alle wifi apparaten uit te zetten? Daar zou ik eens mee beginnen...
Vervolgens het samen slapen. Ik heb dat met mijn kindjes ook gedaan. Zoals reeds gemeld willen ze soms gewoon bij je zijn. Je zal wss veel commentaar krijgen uit je omgeving hierop, maar je moet je moederinstinct echt volgen hierin. Alles van buitenaf blokken en zelf aanvoelen wat jij denk dat helpt.
Neem ze bij jullie, als ze wakker wordt gewoon negeren. Niet praten maar onderstoppen en zelf ogen dicht houden. Zo leert ze dat het slaap tijd is.
Mijn meisjes hebben tot hun 12mnd bij ons in bed geslapen (elke nacht). Zijn zonder problemen naar hun eigen bedje verhuisd met uitzondering van enkele nachten waarin we ze wel bij ons Namen (bij behoefte). Ze zijn nu 3 en 5 en hebben geen enkel probleem om alleen te slapen. Laat je dus niet wijsmaken dat je er nooit meer vanaf raakt!

Ik wens je in elk geval veel succes en wil nog een benadrukken: volg je moederhart. Dat zit er nooit naast. Maakt niet uit wat anderen zeggen!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:38

Bedje verplaatsen kan wonderen doen :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:42

Chipke schreef:
Het voelt dodelijk zo'n periode. Heb je er al eens aan gedacht om alle wifi apparaten uit te zetten? Daar zou ik eens mee beginnen...
Vervolgens het samen slapen. Ik heb dat met mijn kindjes ook gedaan. Zoals reeds gemeld willen ze soms gewoon bij je zijn. Je zal wss veel commentaar krijgen uit je omgeving hierop, maar je moet je moederinstinct echt volgen hierin. Alles van buitenaf blokken en zelf aanvoelen wat jij denk dat helpt.
Neem ze bij jullie, als ze wakker wordt gewoon negeren. Niet praten maar onderstoppen en zelf ogen dicht houden. Zo leert ze dat het slaap tijd is.
Mijn meisjes hebben tot hun 12mnd bij ons in bed geslapen (elke nacht). Zijn zonder problemen naar hun eigen bedje verhuisd met uitzondering van enkele nachten waarin we ze wel bij ons Namen (bij behoefte). Ze zijn nu 3 en 5 en hebben geen enkel probleem om alleen te slapen. Laat je dus niet wijsmaken dat je er nooit meer vanaf raakt!

Ik wens je in elk geval veel succes en wil nog een benadrukken: volg je moederhart. Dat zit er nooit naast. Maakt niet uit wat anderen zeggen!

Eindelijk iemand die dezelfde mening heeft als ik :D :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:47

Mijn kind had dit ook, die blerk een ontstoken neusamandel te hebben. Wat ik zeker zou aanraden is een huisarts bezoekje. Wij zagen verder ook niet zoveel, ja veel verkouden. Maar welke dreumes niet?
Zeker de crèche gangers. Die amandel is verwijderd en het werd een heel ander kind.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 08:52

Bedankt voor alle tips!
Ze slaapt smiddags van 12 tot 14:00.
Bij ons in bed nemen dat gaat niet want dan viert ze een feestje net als ik naast haar ga slapen(dan gaat ze staan gillen tot ik reageer)
Ze is behandeld Door een osteopaat en medisch helemaal nagekeken.

Uitslapen geven gaat helaas niet ouders en schoonouders werken helaas in het weekend.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:54

Toothless schreef:
Chipke schreef:

Eindelijk iemand die dezelfde mening heeft als ik :D :D

hier ook. wij hebben een aanschuifbedje. Ik doe het niet meer nachten opzitten, dan maar lekker bij ons. Slapen we allemaal. En de oudste van 2,5 slaapt nu heerlijk in zijn eigen bedje.

sterkte, het is echt zwaar. Wij hebben met de oudste ook veel problemen gehad, die bleek uiteindelijk koemelkallergie te hebben.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:58

Nou ben ik geen mama, maar een tante :D
Maar mijn zus haar oudste van nu 5 was ook een moeilijke slaper. Zij is veel te vroeg geboren en heeft in een aantal weken in eencouveuse moeten liggen. Ze had heel erg last van verlatingsangt. Ook zij heeft een tijd tussen haar ouders geslapen, maar nu ligt ze alweer een tijd in haar eigen bedje.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:03

xamberr schreef:
Bedankt voor alle tips!
Bij ons in bed nemen dat gaat niet want dan viert ze een feestje net als ik naast haar ga slapen(dan gaat ze staan gillen tot ik reageer)

Uitslapen geven gaat helaas niet ouders en schoonouders werken helaas in het weekend.

Dan is de vijf min methode de uitkomst. Je kunt er over lezen op internet.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:04

xamberr schreef:
Bedankt voor alle tips!

Dan is de vijf min methode de uitkomst. Je kunt er over lezen op internet.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:07

Wij namen de kinderen ook gewoon in bed. We kunnen beter allemaal goed slapen als allemaal niet. Nu zijn ze 3 en 5 en slapen prima alleen op een eigen kamer. Heel soms wanneer ze niet fit zijn komen ze s'nachts nog weleens bij ons in bed.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:16

Zo was mijn broertje ook. Tot mijn ouders het middagslaapje geschrapt hebben, toen sliep ie ineens weer hele nachten door..
Heeft wat voeten in de aarde gehad om hem de eerste paar dagen wakker te houden overdag, maar 1maal in het ritme ging het als vanzelf.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:21

Chipke schreef:

12 maanden in ouderlijk bed? Jezus.. Hoe gaat dat dan met je eigen (intieme) relatie? Dat is dan toch ook helemaal weg?

Ik ben persoonlijlvan mening dat je het snachts te gezellig kaakt voor je kind TS.. Het is wakker en jij bent meteen aan t entertainen.. Daar zou ik dan weer mee ophouden..

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:43

Ouders en schoonouders werken in het weekend zeg je, maar zijn er geen andere mensen die je vertrouwd met je kind? Vrienden, een broer of zus? Zodra jullie allebei een nacht goed hebben kunnen slapen dan kun je de gebroken nachten ook weer beter aan. Het is in ieder geval niet verstandig om het 's nachts gezellig te maken door voor te lezen e.d.

Ik krijg een beetje het idee dat zij 's nachts gewoon klaar is met slapen. Door te spelen en uiteindelijk huilen wordt ze weer moe en wil ze wel weer slapen. Wellicht overdag haar slaap korter houden. Heb je het consultatiebureau gevraagd om advies?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:48

Ik zou niet van 2u slaap naar 0 gaan. Eerder eens met een half uurtje inkorten. Ikhoud altijd drie kwartier per slaapfase aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:49

@Nine: je intieme relatie lijdt meer onder slaapgebrek dan een kind op de slaapkamer. Je hebt ook nog de bank en de keukentafel. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:50

Lotte heeft tot 10 maanden in en aan ons bed geslapen, je wordt wel creatief hoor, die intieme relatie kan ook op andere plekken in huis plaatsvinden.

Ik zou in elk geval het spelen niet stimuleren, in bed laten en uitleggen dat het tijd is om te gaan slapen. Het zal waarschijnlijk wel een paar dagen kosten, maar ze wennen daar vanzelf wel aan.