Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Shiloh schreef:Laat ik maar zeggen dat ik wat internet betreft een grootverbruiker ben
Ik ga vrijwel zeker overstappen. KPN is gewoon loei duur. Enige reden dat dat betaalbaar is, is omdat het de eerste maanden goedkoper is. Het tweede jaar is het gewoon kei duur.
Ik heb even naar ziggo gekeken. Opzich interessant, alleen die 12mbit upload zit me niet lekker.
ikke schreef:Al eens gekeken wat je daadwerkelijke snelheid is? die 100Mb is leuk gebracht, maar de werkelijkheid is een stuk minder snel. Laat je dus niet op de kast jagen door beloftes.......
alexonline schreef:tja, dat wordt dus niet overstappen naar een lagere snelheid, het gaat dan zeker ten koste van het gebruikersgemak. Want het verschil tussen 12 Mbit upload en 100 mbit merk je zekers.
Mizora schreef:ikke schreef:Al eens gekeken wat je daadwerkelijke snelheid is? die 100Mb is leuk gebracht, maar de werkelijkheid is een stuk minder snel. Laat je dus niet op de kast jagen door beloftes.......
Dit inderdaad, bij ons is het ontvangst maximaal 80Mbit, en het enige voordeel dat we hebben aan een grote bundel is dat mijn broertjes nu tegelijkertijd kunnen gamen en ik gewoon kan internetten en filmpjes kijken zonder dat hun ping omhoog gaat.
In principe is het gemiddelde gebruik van een student in een studentencomplex 1Mb (dus 8Mbit) per seconde in de piekmomenten (tussen 18-22 uur). Dat is in ieder geval de conclusie die naar voren kwam bij een internetonderhoudsbedrijf dat voor de organisatie waar ik van huur (±3500 kamers) het internet waarschijnlijk gaat doen. Als bewonersvertegenwoordiger ben ik daar behoorlijk direct bij betrokken en we hebben daar dan ook een uitgebreide informatieavond over gehad.
Met 5Mb (dus 40 Mbit), heb je dus ruimschoots voldoende.
ikke schreef:Al eens gekeken wat je daadwerkelijke snelheid is? die 100Mb is leuk gebracht, maar de werkelijkheid is een stuk minder snel. Laat je dus niet op de kast jagen door beloftes.......
Mizora schreef:Als de maximale snelheid halveert, dan zal de werkelijke snelheid minder dan halveren. Dus dan kom je waarschijnlijk uit op 3.5 minuut in plaats van 2 minuten. Maar geen 10 minuten (bij van 100Mbit naar 50Mbit).
Maar als je van 100Mbit naar 12Mbit gaat, dan is het verschil 8x. Dan zal het misschien een verschil worden van 6x, maar dan wordt het dus wel 12 minuten.
@ikke: duidelijk. Ik heb altijd geleerd dat Mb megabyte was en Mbit megabit. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer (gelukkig had ik overal Mbit uitgeschreven, dus het verhaal lijkt me duidelijk).

My_Little_P schreef:Als ik je een tip mag geven: bellen met KPN met de mededeling dat je van plan bent over te stappen, omdat het zo schreeuwend duur is. Ze doen je dan gewoon weer een goed(koper) aanbod.
Mizora schreef:Ping: 8ms
Download: 491.12Mbps
Upload: 487.00Mbps
Iemand jaloers?
Nou ja, iig muffins voor bakken b.v.
Geen glas in deze buurt en het lijkt erop dat dat ook niet heel snel gaat komen. De kabelaars zijn flink gaan stunten met hun prijzen en hebben de downloadsnelheid behoorlijk opgetrokken de laatste jaren. Daardoor zien veel consumenten te weinig reden om over te stappen op glas. Heel erg jammer