die ene buschauffeur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

die ene buschauffeur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 09:45

Ik reis dagelijks van school naar huis met vouwfiets. In omgeving Wageningen is er één chauffeur die een grondige hekel heeft aan mijn vouwfiets. Hij voldoet niet aan zijn zelf verzonnen regels, ik wil hem best nog wat extra opvouwen voor die zelfbenoemde baas maar wat er vanochtend gebeurde dat was wel even het toppunt...Deur gaat open... ik denk oliebol hij weer. Voor ik überhaupt goede morgen kan zeggen (ik ben namelijk altijd vriendelijk tegen buschauffeurs) krijg ik al een preek over het opvouwen van de fiets, vervolgens wil ik naar binnen lopen en begint hij ineens te preken over wat er nog meer opgevouwen moet worden. Dat hij daarbij ineens aan mijn fiets begon te treken was toch wel het toppunt. -O-
Ik ga nu waarschijnlijk te laat komen op school maar ik vertik het om met hem mee te gaan.

Het rare is dat hij altijd heel vriendelijk is tegen alle andere reizigers, hij mot mijn vouwfiets gewoon niet maar die heb ik nodig om op school naar de verschillende locaties te gaan en voor mijn werk.

Normaal gesproken (bij andere chauffeurs) gaat de deur open, zeg ik goeie morgen en vraag ik of ik achterin in mag stappen. Wanneer ik ingestapt ben roep ik ook nog een keer bedankt.

Shadow0

Re: die ene buschauffeur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:47

Even contact opnemen met de busmaatschappij?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:49

Wat voor vouwfiets heb je? Een vriend van mij rijdt op een vouwfiets die eigenlijk bijna een normale fiets met een scharnier in het midden is, en die levert in de trein ook niet altijd vriendelijke blikken van conducteurs op.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:50

Ik weet niet welke busmaatschappij het is, maar bij de meeste je een klachtenformulier invullen op de site. Ik heb daar erg goede ervaringen mee!

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:54

Indd: maak er een melding van.
Als het nu sporadisch gebeurt zou je kunnen denken "achjoh, die vent heeft z'n dag even niet".
Maar als ie keer op keer onredelijk is --> klacht indienen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:56

Klacht indienen is wel snel geoordeeld.

Heb jij eem vouwfiets die mee mag in de bus? Of een schanierfiets?

Er zijn gewoon regels waar je je aan te houden hebt.
Neemt niet weg dat hij aan jou spullen mag zitten en je een grote mond mag geven hoor....

Als jij voldoet aan de regels met je fiets, zou ik idd eens kijken of je de busmaatschappij kunt bereiken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:59

Afhankelijk van de grote van je vouwfiets mag er natuurlijk geen probleem van worden gemaakt. Mensen reizen ook met enorme koffers in de bus, qua irritant zijn net zo erg :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 10:38

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:44

Sleeper schreef:
Afhankelijk van de grote van je vouwfiets mag er natuurlijk geen probleem van worden gemaakt. Mensen reizen ook met enorme koffers in de bus, qua irritant zijn net zo erg :)

Of je vouwfiets mee mag of niet is ter beoordeling van de chauffeur volgens deze site. Het kan dus best zijn dat meneer vindt dat er niet genoeg ruimte is of wat dan ook, zeker in de spits zou ik me daar nog enigszins iets bij voor kunnen stellen. Ik meen dat dat voor koffers in principe hetzelfde verhaal is, al zal je daarmee misschien minder problemen hebben.

http://www.vouwfiets.com/reizen-met-vouwfiets.html

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 10:53

of mijn fiets mee mag of niet is tot daar aan toe. Ik heb zelf besloten om niet met deze buschauffeur mee te reizen, ik ben al vaker met hem mee gereisd met deze fiets hij vind hem inderdaad te groot maar is daarin wel de enige. Mijn probleem is vooral hoe ik door hem behandeld word. De druppel was dat hij aan mijn fiets ging trekken.

Heb nu ook besloten dat ik niet meer met hem mee zal reizen in de toekomst.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:54

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:56

@Kirsha: Dan nog kun je contact opnemen met de maatschappij. Als 1 buschauffeur een kruistocht tegen vouwfietsen begonnen is, waar anderen geen enkel probleem zien, kan de maatschappij nog steeds even vragen aan de chauffeur hoe dat nou allemaal zit en of hij wel redelijk is in zijn verwachtingen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:57

Ik zou dan toch contact opnemen met de vervoersmaatschappij want het is natuurlijk van de zotte dat je bepaalde bussen moet gaan mijden om zoiets. Zijn manier van communiceren (of liever, het gebrek eraan) kan natuurlijk niet.

Shadow0: ik zeg toch niet dat dat niet kan? Ik reageer op het stukje waarin wordt gezegd dat er geen probleem van mag worden gemaakt.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 11:30

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:36

En een vaste fiets neerzetten op de bushalte waar je naartoe moet (goedkope op marktplaats)? Scheelt ook een hoop gesjouw met je vouwfiets

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:37

Is het geen optie om gewoon een oude fiets op school of je werk te laten staan zodat je niet elke dag die fiets mee hoeft te sjouwen? Lijkt me voor jezelf ook een stuk prettiger

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 11:39

ik reis tussen Wageningen, Barneveld, Renkum, Wolfhezen, Zutphen en Apeldoorn. Als ik in al die plaatsen een fiets neer moet zetten word ik gek geloof ik. Dan heb ik het nog niet over stage's. Juist daarvoor heb ik de vouwfiets aangeschaft.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:41

Sorry maar je gaat toch niet een nieuwe fiets kopen omdat 1 buschauffeur moeilijk erover doet? Ik zou gewoon een klacht indienen, als je de tijd hebt en de halte kunnen ze zo achterhalen wie het was.

Ik dacht trouwens door de topictitel dat je verliefd was op een buschauffeur :')

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:43

amandananana schreef:
Sorry maar je gaat toch niet een nieuwe fiets kopen omdat 1 buschauffeur moeilijk erover doet? Ik zou gewoon een klacht indienen, als je de tijd hebt en de halte kunnen ze zo achterhalen wie het was.

Ik dacht trouwens door de topictitel dat je verliefd was op een buschauffeur :')

Edit: sorry dubbelpost
Laatst bijgewerkt door manon_goldy op 24-03-15 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:44

amandananana schreef:

Dat laatste dacht ik ook :o ik zou een klacht indienen en gewoon met die buschauffeur reizen. Je laat je toch niet wegjagen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:44

Als je hem zo klein kan opvouwen snap ik niet dat die ene chauffeur er een probleem van maakt.
De meeste buggys zijn opgevouwen nog groter. .
Ik zou gewoon even kijken of je kan klagen.
Of je gaat een serieus gesprek aan met de betreffende chauffeur.
Kan ook helpen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:50

amandananana schreef:

Dat dacht ik ook, was er onlangs niet nog een ander topic met een soortgelijke titel? :P

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:54

Gewoon een klacht indienen en vragen om een schriftelijke verklaring dat je met deze fiets gebruik mag maken van de fiets en de bus combinatie ;-)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 11:58

klacht is ingediend, eerst maar eens zien wat Syntus er mee doet.
De chauffeur van de bus die ik toen maar heb genomen was het met mij eens, hij heeft nog geprobeerd om de andere bus op te roepen (verschillende lijnen vertrekken wel bijna tegelijk) maar hij kreeg geen reactie.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:59

Ik kan je helaas de hand schudden, hier in Friesland doen ze ook regelmatig moeilijk met vouwfietsen terwijl kinderwagens en grote koffers dan wel weer mogen (no offence trouwens). Die van mij kan ook zo klein als bovenstaand plaatje, maar desondanks levert het vaak discussies op. Kijk, als de bus echt propje vol is, snap ik het absoluut en daarom probeer ik vaak een andere bus te nemen, maar buiten de spits om met zeeën aan ruimte in het middelste stuk (waar rolstoelen etc kunnen staan) staat mijn fiets toch niet in de weg?
Ook in de trein rondom spitsuur merk ik op dat vouwfietsen vaak niet gewenst zijn (notabene in de wagons die speciaal voor fietsen/grote koffers etc bedoeld zijn gaat men doodleuk zitten op plekken die daarvoor niet bedoeld zijn >;) ).

Maar to the point, ik heb een uitdraai van de mail op zak waarin staat dat (in de trein) de vouwfiets altijd mee mag en voor de bus dat bij veel ruimte de vouwfietsen ook mee mogen. Daar kan men vaak niet om heen. Wellicht een tip voor jou?